10 noviniek, ktoré na Urban Markete stretnete po prvýkrát

  • Jarná edícia najväčšej slovenskej predajnej výstavy módy, dizajnu a tvorivosti, Urban Market, sa uskutoční už 1. - 3. júna na Fakulte architektúry STU v Bratislave. Počas troch dní odprezentuje vyše stovku značiek najmä zo Slovenska a Čiech, medzi ktorými opäť nebude chýbať aj množstvo neopozeraných noviniek.
Fb Urban Market
  • Jarná edícia najväčšej slovenskej predajnej výstavy módy, dizajnu a tvorivosti, Urban Market, sa uskutoční už 1. - 3. júna na Fakulte architektúry STU v Bratislave. Počas troch dní odprezentuje vyše stovku značiek najmä zo Slovenska a Čiech, medzi ktorými opäť nebude chýbať aj množstvo neopozeraných noviniek.
  1. BIELA
  2. BIELA je mladá slovenská dizajnérska značka, ktorá vznikla v roku 2017 a je zameraná výlučne na košele bielej a krémovej farby. Značka prináša komfortný zážitok vďaka sofistikovaným, ťažším materiálom a voľným strihom, ktoré sa s ľahkosťou prispôsobujú telu. Pevnejšia bavlna kombinovaná s jednoduchými a ostrými tvarmi má za cieľ dosahovať dlhodobú odolnosť. Jedinečnosť košele je podčiarknutá úprimnou kvalitou prevedenia, s ktorou BIELA prichádza.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. Kristína Ptačin & Woodbug & Juhász Marta

    Spolupráca mien Kristína Ptačin, Marta Juhász a Mya Javorkova sa vyvinula veľmi plynulo z priateľstva, spoločných názorov, cítenia a príjemných posedení pri káve. Každá pracuje s iným médiom. Kristína sa venuje odevnému dizajnu a redizajnu, zameriava sa na čisté línie a tvary, ktoré sa dajú rôznym spôsobom kombinovať a vytvárať tak nové. Marta tvorí šperky z rôznych materiálov, no predovšetkým pracuje s hliníkom, rada experimentuje a hľadá nové techniky spracovania kovov a plastov. Ako tvorcu ju napĺňa, keď môže dať nový zmysel starým veciam. Mya pracuje s drevom, z ktorého vytvára a pretvára rôzne úžitkové a aj výtvarné objekty či šperky. Dôležitá je pre ňu hra s náhodou a autenticita materiálu.

    Všetky tri dizajnérky spája nielen potreba experimentovať, ale aj snaha produkovať čo najmenej odpadu, a ten vzniknutý opätovne spracovať do čohosi zmysluplného. Ich práca sa takto prirodzene prepája vo viacerých líniách, čoho výsledkom je vizuálna súhra, ktorá je aj odzrkadlením ich priateľstva.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban market
    1. TAKITAK

    Značku TAKITAK založili dve mamy, ktorým chýbalo detské oblečenie, ktoré by bolo pohodlné, štýlové, minimalistické a ľahko kombinovateľné zároveň. V ich kolekciách nájdete jednoduché farby a prevažne oversize strihy, ktoré sú zväčša unisex. V najnovšej kolekcii navyše pribudli Zero Waste strihy pre deti aj dospelých. Z materiálov sa zameriavajú najmä na prírodné – pohodlnú bavlnu, ale aj ľan, korok či drevo. Navyše, každý kus je tvorený ručne, od dizajnu, strihov až po prišívanie gombičiek. Viaceré modely sú obojstranné alebo sa dajú nosiť na viacero spôsobov, čiže “tak i tak” – a preto práve názov TAKITAK.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. Relu

    Relu sú mestské doplnky vyrobené formou upcyklácie z použitých papierových vreciek od potravín. Svojou netradičnou papierovou krásou ohromujú na počkanie a môžu aj zmoknúť. Značka je postavená na filozofii Zero Waste, inšpiruje a motivuje k prevencii vzniku odpadov a k ich kreatívnemu využitiu.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. BE SOCKS

    Značku dizajnérskych ponožiek BE SOCKS založili v roku 2016 dvaja kamaráti, dizajnéri – Martina Novotná a Norbert Gáfrik. Koncept značky je postavený na kolekciách, ktoré každý rok navrhuje skupina rôznych českých a slovenských dizajnérov. Napríklad kolekcia 2017 vznikla zo spolupráce textilnej návrhárky Martiny Novotnej, grafickej dizajnérky Kláry Kvízovej, módnej návrhárky Lucie Kutálkovej a grafických dizajnérov Petra Krejzeka a Dana Beka. Na jednotlivých dezénoch je vidieť rozdielny prístup každého dizajnéra v závislosti na tom, akému odvetviu sa venuje. Výroba ponožiek je realizovaná v Českej republike vo firme s dlhoročnou tradíciou.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. Sójové sviečky

    Sviečky vyrobené zo 100% sójového vosku v kombinácii s olejmi najlepšej kvality sú ako stvorené pre všetkých milovníkov zdravého životného štýlu. Všetky sviečky sú vyrábané ručne a s láskou v dielňach v mestečku Isle of Skye v Škótsku.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. Moikoo

    Kúsky z dielne moikoo rešpektujú charakter materiálu, pričom kladú dôraz na príbeh, ktorý je za každým šperkom. To všetko vďaka poctivej práci robenej s vášňou a časom potrebným na to, aby v nich hlavnú úlohu hrala kvalita a tvorivý proces.
    Všetky šperky sú vyrábané lokálne v malom štúdiu v Bratislave s použitím tradičných umelecko-remeselných techník alebo s pomocou malých lokálnych dodávateľov. V kolekciách nájdete aj šperky vyrábané z certifikovaného recyklovaného striebra a zlata.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. USHUAYA

    Značku založili na začiatku roka 2017 dve šikovné ženy, matka s dcérou. Cecília sa už niekoľko rokov venuje výrobe kozmetiky a skúmaniu účinkov jednotlivých ingrediencií na pleť a dcéru Silviu odjakživa zaujíma dizajn. Spolu vytvorili značku kozmetických produktov pre náročnejšie zákazníčky.
    Pri výrobe využívajú najkvalitnejšie prírodné ingrediencie. V zloženiach produktov tak môžete nájsť mleté perly, hydrolizovaný hodváb, kvalitné oleje vrátane arganového, mandľového alebo vzácneho amarantového oleja. Pre efekt omladenia pleti využívajú tiež sofistikované alternatívy k botulotoxínu, avšak bez nebezpečenstva poškodenia tvárových svalov.
    Kozmetická rada pozostáva celkom z 15 druhov produktov starostlivosti o pleť a telo, s viac ako 90% podielom prírodných zložiek. Udržateľnosť zdrojov a dizajn sú tiež neoddeliteľnou filozofiou značky. Časť obalov je vyrobená zo zvyškového dreva a kože. Všetky výrobky vznikli a sú vyrábané v Českej republike.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market

    9. GUDEN GUDEN

    GUDEN GUDEN sú dizajnérske oplátky s grafikou v štýle art deco plnené vychytaným nugátom alebo trendovým slaným karamelom s lieskovcami. Sú vyrábané ručne a z kvalitných surovín, akými sú napríklad “fino de aroma” kakao (len 8% svetovej produkcie), bio piemontské lieskovce či smotanový slaný karamel. Navyše, dôležitú časť výroby zabezpečuje značka v spolupráci so Slovenskou chránenou dielňou v Piešťanoch.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market
    1. MALLUM

    Podstatu značky vyjadruje jej samotný názov. MALLUM v preklade z latinčiny znamená zlo vo svojej čírej podobe, zároveň znamená aj jablko ako symbol poznania a schopnosti rozoznať dobro od zla. Svojimi kolekciami chce značka nastaviť súčasnej spoločnosti zrkadlo a provokovať kvalitným oblečením s jedinečným, temným nádychom. Každá kolekcia je previazaná s istým naratívom. Dizajn nemožno oddeliť od myšlienky a myšlienku nemožno oddeliť od dizajnu.

    Zobraziť celú galériu (10)
    zdroj: archív Urban Market

    Urban Market každý rok prináša okrem lokálneho dizajnu a módy aj množstvo sprievodného programu, vrátane koncertov, prednášok, diskusií či filmových premietaní. Kompletný program nájdete na www.urbanmarket.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech