10 skvelých tipov, ako ti môže bdelá pozornosť zlepšiť život

  • Naštartuj sa do nového dňa pri krátkej meditácii, pozoruj ľudí navôkol a utekaj do prírody
  • Zlepši svoje vnímanie hnevu, strachu alebo radosti vďaka jednoduchým tipom
  • Alexandra Freyová a Autumn Tottonová problematike pojmu "bdelá pozornosť" venovali dokonca celú knihu
kalen-emsley-94317
unsplash.com
  • Naštartuj sa do nového dňa pri krátkej meditácii, pozoruj ľudí navôkol a utekaj do prírody
  • Zlepši svoje vnímanie hnevu, strachu alebo radosti vďaka jednoduchým tipom
  • Alexandra Freyová a Autumn Tottonová problematike pojmu "bdelá pozornosť" venovali dokonca celú knihu

Poznáš to, niekto ťa vytočí do nepríčetnosti, ale pár hlbokých nádychov a výdychov ho ušetrí od tvojho zúrivého výbuchu nervov. Jogíni vedia ako správne. Pravidelné dýchanie blahodarne pôsobí na všetky zmysly a hlavne tvoju osobnú pohodu. Vedia to aj Alexandra Frey a Autumn Totton, ktoré svoje poznatky venované tzv. bdelej pozornosti zoskupili do publikácie zvanej Tu a teraz. Na jednej zo jej stránok nájdeš aj 10 spôsobov, ako nám bdelá pozornosť zlepší život. Ktoré sú to?

  1. Medituje, aj keby to malo byť len niekoľko minút.
  2. Spomaľte a nalaďte sa na svoje telo a zmysly,
  3. Neprotestuje proti realite – je taká, aká je.
  4. Venujte pozornosť ľuďom, najmä tým, ktorých ľúbite.
  5. Pred spaním myslite na jednu vec, za ktorú ste vďační.
  6. Buďte menej prísni na seba a buďte k sebe láskaví, aj keď ste niečo pobabrali.
  7. Keď sa vám dejú dobré veci, zastavte sa a precíťte ich.
  8. Ak sa nedejú veľmi dobré veci, zastavte sa. Precíťte ich.
  9. Skôr ako sa vystresujete, tri razy sa zhlboka nadýchnite.
  10. Spojte sa aspoň raz denne s prírodou.

Ide o to pozorovať všetko navôkol o niečo intenzívnejšie, než si bol zvyknutý doteraz. Začneš si uvedomovať drobnosti, ktoré ti možno často unikali a na situácie si reagoval nesprávne. Téme bdelej pozornosti sa venuje množstvo autorov. Autorky spomínanej publikácie Tu a teraz, Alexandra Frey a Autumn Totton, sú dokonca zakladateľkami Projektu bdelej pozornosti (The Mindfulness Project), ktorý slúži na výučbu a šírenie na medzinárodnej úrovni vďaka množstvu online programov. Ak si zabehneš do Londýna, školitelia ťa môžu celých 8 týždňov trénovať, absolvuješ kurz pre pokročilých alebo zaujímavé workshopy. Tak čo, zistíš si o bdelej pozornosti viac?

Zdroj: Tu a teraz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech