10 tipov ako pre­me­niť váš star­tu­po­vý sen na sku­toč­nosť

Mirka Čechová / 15. mája 2014 / Tools a produktivita

Kaž­dé pod­ni­ka­nie sa začí­na dob­rou myš­lien­kou, nasle­du­je množ­stvo skve­lý­ch nápa­dov a pri
tro­che šťas­tia to všet­ko skon­čí ako úspeš­ný pod­nik. Ako sa však pre­pra­co­vať od prvot­nej myš­lien­ky k úspeš­né­mu pod­ni­ka­niu? Tu je 10 kro­kov, ako sa dostať od snov k rea­li­te.

 

1. Definujte rozdiel

Musíte mať jasno v tom, čo váš podnik odlišuje od konkurencie. Určite si, čo vás charakterizuje, nezameniteľne identifikuje a choďte za tým. Definujte, čo zákazníkom môžete ponúknuť vy, ale vaši konkurenti nie, a dajte o tom patrične vedieť.

 

2. Zistite, či váš nápad rieši nejaký problém alebo potrebu

Základom úspešného podnikateľského nápadu je, aby riešil nejaký problém. Ľudia majú veľa problémov, radi by mali jednoduchší život. Ponúkate riešenie nejakého konkrétneho problému? Pomôže váš nápad niekomu ušetriť čas? Zjednodušiť prácu? Bude vaše riešenie zaujímavejšie, jednoduchšie, funkčnejšie? Boli by ľudia ochotní za váš produkt/službu minúť peniaze?

 

3. Používajte jasné a silné slová

Nehovorte o vašom nápade: “Je to trochu ako…”. Nájdite správne slová a vyhnite sa žargónu. Zamerajte sa na popis, ktorý rozprúdi predstavivosť. Neustále sme z každej strany bombardovaní informáciami. Ak nedokážete ľudí svojou myšlienkou skutočne nadchnúť, v okamihu na vás zabudnú.

 

4. Urobte si domácu úlohu

Ste prví, kto dostal takýto nápad alebo už existuje nejaká konkurencia? Urobte si prieskum, navštevujte konferencie vo svojom odbore, hovorte so špecialistami a hľadajte mentorov. Venujte tomu náležitú pozornosť! Nechcete predsa zistiť, že niekto iný sa dostal do vášho cieľa po tom, čo ste už investovali cenný čas a peniaze.

 

 

5. Urobte si domácu úlohu znova

Aj keď nikto iný nedostal váš nápad, niekto môže mať v pláne vyriešiť rovnaký problém. Pozrite sa na okolité podniky - môžu uchvátiť vašich potenciálnych zákazníkov? Urobte podrobnú analýzu konkurencie. Porozmýšľajte, za čo by boli ľudia ochotní dať svoj čas a peniaze, ak nie práve za váš produkt alebo služby.

 

6. Definujte svoju zákaznícku základňu

Ak poviete, že váš produkt/služba je pre všetkých, ste buď leniví alebo si robíte srandu sami zo seba. Kto môže vašu ponuku využiť? Ako sa ľudia rozhodnú medzi pôvodným riešením a celkom novým spôsobom, ako stráviť čas či minúť peniaze? Ktorí ľudia budú skutočne chcieť to, čo ponúkate, a ktorí sa o tom chcú len niečo naučiť alebo budú o tom len hovoriť? Ak neviete kto sú vaši zákazníci, premrháte množstvo času a peňazí na nesprávnych miestach. Definujte čo najpresnejšie cieľovú skupinu, ako aj to, čo na ňu zapôsobí.

 

7. Určite svoje požiadavky na zdroje

Čo presne budete potrebovať pre svoj štart? Budete potrebovať veľký priestor alebo postačí vaša pivnica? Budete potrebovať špeciálne nástroje alebo materiály? Zvládnete spustenie sami alebo je nutný tím? Kto všetko bude musieť byť vo vašom tíme? Koľko bude mať členov a akú musia mať špecializáciu? Koľko peňazí budete potrebovať pre rozbeh? Buďte pripravení, že strávite značný čas analýzou požiadaviek na zdroje pre svoje podnikanie. Poraďte sa s odborníkmi a špecialistami vo svojom odbore, aby ste nič podstatné nevynechali.

 

 

8. Vytvorte prototyp

Toto je rovnako dôležité, či už vyrábate produkt alebo poskytujete služby. Ak poskytujete služby, vašim prototypom bude procesná mapa, ktorá do detailov vykresľuje všetky styčné body so zákazníkmi, ako aj to, čo sa má stať, aby boli ich potreby uspokojené. Fyzický prototyp by mal vytvoriť jasnú predstavu o funkčnosti, spoľahlivosti a požiadavkách na výrobu produktu. Ak nemôžete vytvoriť skutočný prototyp, urobte si aspoň podrobný dizajnový návrh zahŕňajúci všetky špecifikácie.

 

9. Použite matematiku

Žiadny plán nie je kompletný bez dôkladnej finančnej analýzy. Je veľmi dôležité vypracovať realistickú analýzu nákladov a plán príjmov. Mali by ste byť schopní do detailov premyslieť a zanalyzovať všetky finančné aspekty svojho podnikania, pretože sfušovaná finančná analýza dokáže zakopať pod zem aj ten najlepší nápad.

 

10. Vytvorte si plán

Teraz nehovoríme o podnikateľskom pláne, ktorý predkladáte investorom. Teraz ide o váš vlastný plán. Čo presne máte robiť? Čo vás čaká a aké kroky nasledujú? Samozrejme, že situácia sa neustále mení a vyvíja. Je však dôležité vedieť, čo nasleduje, a kam smerujete pri zachovaní flexibility vo svojom pláne.

 

 

zdroj: http://www.entrepreneur.com/article/230916, marketingquery.com, polygon.com, expertbeacon.com

Pridať komentár (0)