20 najzaujímavejších značiek za posledných 20 rokov: Edícia 2020

showslide_1

Tím TramaTM, ktorý sa špecializuje na registráciu ochranných známok a ochranu značiek, si pre Vás pripravil prehľad tých najzaujímavejších značiek registrovaných za posledných 20 rokov. Pevne veríme, že Vás tento prehľad inšpiruje k ochrane jedinečnosti práve Vašej značky.

#1 Make America great again

Dovolíme si začať čoskoro ex-prezidentom Spojených Štátov Amerických, pánom Donaldom Trumpom. Heslo Make America Great Again sa stalo symbolom jeho prezidentskej kampane a preto asi ani nie je veľmi prekvapivé, že táto značka bola registrovaná v Auguste 2016. Keďže tím TramaTM poskytuje svoje služby na globálnej úrovni, tak v mene našich Amerických klientov ako aj celkovej populácie tejto krajiny pevne veríme, že samotná ochranná známka neodradí nadchádzajúceho prezidenta Joe Biden-a od zveľaďovania Spojených Štátov Amerických.

#2 Máš padáka

Krátko po inaugurácii do prezidentského kresla vniesol Donald Trump doposiaľ nevídaný rozmer fráze “Máš padáka”, ktorá sa viaže s reality show Apprentice. Zoznam ľudí, ktorí opustili úrad po nástupe Donalda Trumpu je naozaj dlhý a trochu komicky končí práve ním samotným. Pokus o registráciu tejto ochrannej známky Donald Trump vzdal v roku 2006, po tom ako čelil množstvu opozícií. Tento príbeh znázornuje dôležitosť povzniesť sa nad všeobecné frázy pri registrácii ochranných známok.

#3 Kimono

Na ergo všobecných fráz a ústalených pojmov, Kim Kardashian to dotiahla ešte kúsok ďalej pri jej pokuse o registráciu značky Kimono. Po tom ako čelila ostrej kritike za nerešpektovanie a zosobňovanie Japonskej kultúry, Kim Kardashian vzdala tento pokus v roku 2019 a zmenila jej módnu značku na Skims. Čo sa môžme poučiť? Na ochranu jedinečnosti značky naozaj nikdy nie je príliš skoro a môžete si tak ušetriť veľké náklady spojené s rebrandingom. Tím TramaTM Vám s tým veľmi rád pomôže.

#4 That’s hot

V roku 2014 sa Paris Hilton vyhlásila za autoritu na posudzovanie toho, čo je trendy. Fráza “that’s hot” bola úspešne registrovaná. A podľa nedávnych vyjadrení samotnej Paris Hilton, môžme sa tešiť na ďalšie zaujímavé pokusy o registrovanie značiek v najbližších rokoch.

#5 Usain Bolt a jeho “Blesková póza”

Svetoví atléti nezaostávajú za politkmi a ľudmi zo showbiznisu a rovnako majú na konte množstvo registrovaných ochranných známok. Usain Bolt si v roku 2012 úspešne registroval jeho prevedenie “bleskovej pózy”, ktorú môžme sledovať pri každom úspešnom preteku.

#6 Mo Farah a jeho “Mobot”

Mo Farah sa nechal inšpirovať práve spomínaným Usainom Boltom a v roku 2013 si zaregistroval vlastnú značku, ktorú si osvojil a reklamu jej robí pri každom víťaztve.

#7 Blue Ivy Carter, dcéra Beyonce a Jay Z

Zdá sa, že Beyonce a Jay Z nemajú veľké pochopenie pre zdieľanie vecí, dôkaz čoho možno nájsť pri ich dcére, Blue Ivy Carter, ktorej meno je už úspešne registrované. Veríme, že osemročná Blue Ivy Carter to dotiahne naozaj ďaleko a bezo ohľadu na smer jej budúcej kariéry, módna značka v jej mene už existuje. Pre všetkých z vás, ktorí by uvažovali nad práve týmtom menom pre dieťa, nenechajte sa odradiť, registrovaná značka vám v tom nemôže zabrániť. Môže ale spôsobiť výrazné komplikácie pre vášho potomka, ktorý by chcel odštartovať vlastnú módnu značku.

#8 Let’s play

V komunite hráčov počítačových hier je pojem “Let’s play” už dlhé roky zaužívaný. Nedávno sa však spoločnosť Sony rozhodla, že tento pojem by mal patriť výhradne jej, čo vyvolalo množstvo otázok medzi hráčmi. V roku 2016 však spoločnosť Sony vzdala tento pokus o registráciu ochrannej známky a pojem tak zostáva použiteľný bez obmedzení.

#9 Black Friday

Koncept Black Friday pochádza zo Spojených Štátov Amerických, kde v piatok nasledujúci po Dni Vďakyvzdania začínajú veľké výpredaje. Obchodníci z celého sveta si tento pojem rýchlo osvojili a Black Friday sa tak používa už aj u nás ako synonynum zľavových akcíí. Zaujímavý prípad však pretrváva v Nemecku kde bol tento pojem zaregistrovaný v roku 2020 a obchodníci tak nemôžu svojvoľne používať Black Friday akcie.

#10 The most interesting man in the world

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, kto je najzaujímavejší človek na svete? Na základe prihlášky o registravenie známky podanej v Októbri 2020 by to mal byť práve Jonathan Goldsmith, ktorý sa stal tvárou komerčných reklám značky piva Dos Equis.

#11 Candy Crush Saga

Candy Crush Saga predstavuje jednu z klasických hier na trávenie dlhých chvíľ. Čo je však ale ešte zaujímavejšie je, že táto značka bola úspešne registrovaná v roku 2012 a tak zamedzila vzniku akýchkoľvek ďalších “ság” v hernom priemysle.

#12 Fucking hell

Malebné mestečko Fucking v Nemecku si získalo pozornosť sveta práve vďaka svomu názvu. Táto nechcená pozornosť vedie turistov z anglicky hovoriacich krajín k návšteve, snahe odfotiť sa so značkou mesta, ale aj k snahám odniesť si túto značku domov ako suvenír. Obyvatelia tohto mesta už toho majú naozaj dosť a rozhodli sa preto premenovať svoje mesto na Fugging. Pivo Fucking Hell, ktoré vzniká v tomto meste, a ktorého značka bola úspešne registrovaná v roku 2010 tak môže čoskoro prejsť rebrandingom.

#13 Superhrdinovia

Viete čo majú spoločné Spider-Man, Iron Man, Kapitán Amerika, ČIerny Panter a Deadpool? Všetko sú to registrované značky spoločnosti Marvel. Snaha ochrániť duševné vlastníctvo Stana Lee-ho, ale aj ďalších autorov komixov publikovaných spoločnosťou Marvel výustila až do registráciu pojmu “superhrdina” v roku 2007. Všetci ostatní hrdinovia a hlavné postavy vytvorené konkurenciou tým pádom už nie sú tak “super”.

#14 Človek človeku

Hoci TramaTM sa stala skutočne globálnym poskytovateľom registrácie ochranných známok a služieb spojených s ochranou značky, náš tím nezabúda na naše slovenské korene. A na znak toho sme sa rozhodli pridať do tohto výberu najzaujímavejších značiek aj ochrannú známku, ktorá bola registrovaná na Slovensku. JUDr. Andrej Danko, bývalý člen parlamentu, je známy svojou láskou k dobrému drinku ako aj nezrozumiteľnosťou vyjadrovania, ktorá si získala širokú základňu fanúšikov. Sme veľmi radi, že snahy regulovať Internet a podobné prejavy popierania, hnevu, obviňovania, a depresie, nakoniec výustili do prijatia v podobe registrácie ochrannej značky na jeho slávny výrok “človek človeku”, ktorý tak dnes môžte nájsť na takmer všetkých reklamných predmetoch politickej strany SNS.

#15 Microsoft Spynet

Po Sorosovi prišiel v konšpiračných teóriách na rad aj Microsoft, respektíve jeho zakldateľ Bill Gates. Jedna z posledných konšpiračných teórií sa týka vakcín na koronavírus, pomocou ktorých údajne Bill Gates začipuje celú populáciu, čo mu umožní sledovať náš pohyb. Podporovatelia týchto teórií sa nájdu naozaj na celom svete a nedávny prieskum ukázal, že až 50 percent Američanov, ktorí sledujú stanicu Fox News veria týmto vyvráteným tvrdeniam. Je zaujímavé sledovať, že hoci Microsoft vlastnil ochrannú známku na značku “Spynet”, spoločnosť sa rozhodla nepredĺžiť jej životnosť. A tak to vyzerá, že Bill Gates možno naozaj nemá záujem sledovať populáciu tohto sveta.

#16 App Store

Posledné dve desaťročia sa niesli v duchu informačných technológií. Spoločnosť Apple k tomu rozhodne prispela nemalou troškou v podobe iPodu, iPhonu a iPadu. Od roku 2009 spoločnosť Apple vlastní aj registrovanú ochrannú značku na pojem “App Store”.

#17 Google

Počiatky spoločnosti Google sa tiahnu späť až do roku 1996, jej úspech v podobe najpoužívanejšieho online vyhľadávača však nastal až v 21-om storočí. Pojem “googliť” sa stal bežnou súčasťou života. Komerčné použitie tohto slova je však chránené od roku 2005.

#18 Tweet

Podobne je na tom aj spoločnosť Twitter s pojmom “tweet”, ktorý bol úspešne zaregistrovaný v Európskej Únii v roku 2011. Snahy dosiahnuť globálne uznanie tohto duševného vlastníctva spoločnosti Twitter sa však stretli s mnohými prekážkami v iných krajinách a na výsledok týchto snáh si ešte budeme musieť počkať.

#19 Face(book)

Môže si niekto zaregistrovať všeobecný pojem ako napríklad tvár (“face”)? Odpoveď je áno aj nie. Zatiaľ čo všeobecné pravidlá na posudzovanie registrovateľnosti ochranných známok jasne určujú, že všeobecne zaužívané pojmy nemôžu byť takto chránené, existujú aj výnimky na základe jedinečnosti vďaka používaniu a práve táto umožnila Facebook-u zaregistrovať túto značku v oblasti telekomunikačných služieb.

#20 Je suis charlie

Za posledných 20 rokov sme boli svedkami vzniku mnohých výnimočných značiek. Nie všetko v tomto období však bolo len pozitívne. V roku 2015 ostal celý svet otrasený po útokoch v Paríži. Globálne hnutie vyjadrujúce podporu vydavateľstvu Charlie Hebdo ako aj rodinám obetí sa nieslo pod vlajkou “Ja som Charlie”, “Je suis Charlie”. Tento pojem sa stal široko známy a to prilákalo množstvo záujemcov, ktorí si  chceli pojem zaregistrovať. Bez toho aby sme ukazovali prstom na jednotlivé spoločnosti, tento fakt jasne ukazuje, že popularita priťahuje aj príživníctvo. Odhliadnuc od morálneho rozmeru tejto skutočnosti, lekcia pre ochranu značky je jasná – odborná pomoc s ochranou značky neslúži iba na ochranu jej jedinečnosti, ale pomôže vám vyvarovať sa zbytočnej strate energie, času a peňazí spojených so snahami o registráciu značky, ktorá na to nie je vhodná.

Máte značku, ktorá si zaslúži ochranu? Dovoľte nám pomôcť Vám chrániť jej jedinočnosť a získajte výhody z našich služieb:

  • Sme experti na ochranné známky: Skontrolovali sme už viac ako 1 000 známok a máme 100 % úspešnosť pri registráciách. Zaregistrujeme aj tú vašu, s garanciou vrátenia peňazí.
  • Bezplatne overíme registrovateľnosť: Na rozdiel od iných služieb bezplatne overíme registrovateľnosť vašej známky do 24 hodín, a preto s nami nič neriskujete.
  • Máme globálne pokrytie: Vašu ochrannú známku zaregistrujeme v Európskej únii, Spojenom kráľovstve, Spojených štátoch a prakticky kdekoľvek inde.
  • Rýchly a pohodlný proces: Jeden formulár namiesto desiatok emailov, 10 minút namiesto dlhých hodín. Vďaka technológiám ušetríme váš drahocenný čas.
  • Špecializovaná podpora: Naši odborníci sú tu pre vás. S radosťou zodpovedajú vaše otázky a pomôžu pri každom celom procese registrácie.
  • Pokryjeme všetky vaše potreby: Spolupracujeme s medzinárodnou advokátskou kanceláriou a vieme vám poskytnúť komplexné právne poradenstvo.

Na ochranu jedinečnosti Vašej značky nie je nikdy príliš skoro. Zistite viac na www.tramatm.com.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech