3 DNI, 3 VIDEÁ A CESTA, KTOROU SME ZASIAHLI 700 000 SLOVÁKOV

  • Vizuálne a obsahovo kvalitný natívny projekt, ktorý oslovil 700 000 Slovákov.
  • Vďaka projektu Ja som Slovensko sme do­ká­zali od­pre­zen­to­vať 6 partnerov, pre ktorých sme vytvorili unikátnu formu „native product placementu“.
  • Vizuálne a obsahovo kvalitný natívny projekt, ktorý oslovil 700 000 Slovákov.
  • Vďaka projektu Ja som Slovensko sme do­ká­zali od­pre­zen­to­vať 6 partnerov, pre ktorých sme vytvorili unikátnu formu „native product placementu“.

Príbeh o slovenskej Route 66 patril medzi naše najúspešnejšie články za mesiac september na portáli Startitup. Preto sme sa rozhodli nadviazať na tento článok a priniesť našim čitateľom ešte viac informácií o slovenskej Route 66, a to prostredníctvom jedného z najobľúbenejších marketingových prostriedkov – videa.

Najúspešnejší obsah, ktorý na portáli Startitup vychádza, je práve lokálneho charakteru. Preto sme náš projekt o slovenskej Route 66 nazvali: Ja som Slovensko.

 

CIEĽ KOMUNIKÁCIE

Náš kreatívny tím mal za cieľ vytvoriť obsah s pridanou hodnotou, ktorý zábavným spôsobom predstaví divákom Slovensko a jeho Route 66, ktorá sa ťahá Od Šiah až po Ta­transkú Ja­vo­rinu. Našou cieľovou skupinou sú ľudia, ktorí sú náročnejší na obsah pri pozeraní videí či vlogov na Youtube. Preto sme sa zamerali okrem obsahovej stránky videí aj na vizuálnu. Všetky tri videá si vieš pozrieť TU.

 

CIEĽ V ČÍSLACH

– všetky tri videá musia mať spolu minimálne: 60 000 videní

– priemerná doba pozerania: 45%

 

Takisto bolo potrebné stanoviť si cieľ, ktorý sa týkal partnerov. Cieľom komunikácie bolo dosiahnuť netradičný brand awarness. Našim zámerom bolo komunikovať služby a produkty partnerov na výnimočných miestach na slovenskej Route 66, a prostredníctvom súťaží umiestených vo videách interaktívne zapojiť divákov.

 

Mesiace realizácie kampane: september – október 2018

Distribučný kanál: web, Facebook, Instagram a Youtube

Portál: primárne Startitup

 

DISTRIBÚCIA

Nosným pilierom pre komunikáciu projektu bol Youtubektorý sme začali aktívne používať v marci 2018. Za 8 mesiacov aktívneho využívania sme dosiahli viac ako 17 000 odberateľov a takmer 2 000 000 prezretí. Za tento krátky čas sme spustili množstvo úspešných projektov, ako napríklad:„Bez výhovoriek“, „Gourmet up“, „Rýchlovka“ a iné, či už redakčné projekty alebo v spolupráci s partnermi.

Našimi odberateľmi na Youtube sú obsahovo náročnejší ľudia, ktorí pri pozeraní videí čakajú určitú pridanú hodnotu. Preto je ich pozornosť a konverziu v podobe odberu náročnejšie získať.

Projekt Ja som Slovensko sa skladal z 3 videí, ktoré sme na Youtube publikovali s týždňovým odstupom. Pri nakrúcaní sme si dali záležať na kvalitnej technike, využili sme zábery z dronu, ktoré pri cestovateľských videách nesmú chýbať a ukázali sme Slovákom Route 66 z tých najkrajších uhlov. Pre udržanie pozornosti publika sme do videí zapojili aj súťaže a výzvy, ktoré museli naši vlogeri splniť.

Všetkými videami spre­vá­dzala fanúšikov dvo­j­ica vlogerov – Viki a Draho. Startitup Group však tvorí 9 portálov a jedným z nich je práve portál Emefka, s ktorým sme sa rozhodli prepojiť posledné video projektu. Do videa sme zapojili tvár Emefka – Tit_misa, ktorý má na Instagrame viac ako 27 000 sledovateľov. Vďaka príbehom a postom, ktoré publikoval na svojom Instagrame o projekte Ja som Slovensko, rozšíril už aj tak početné publikum.

 

PODPORA PROJEKTU

Pred aj počas kampane sme na rozšírenie buzz efektu a podporu komunikácie projektu publikovali na sociálnych sieťach Startitup:

  • 4 teasingové videá
  • 21 instastories
  • 3 native články
  • bannery

Na podporu projektu sme využili aj ďalšie portály, ktoré patria do skupiny Startitup Group ako Fontech, Odzadu a portál Emefka. Na svojich sociálnych sieťach uverejnili teasingové posty k začiatku projektu.

ČO SME DOSIAHLI?

Doposiaľ našou najväčšou youtube ko­mu­ni­kač­nou kam­pa­ňou sme do­ká­zali od­pre­zen­to­vať až 6 partnerov, ktorí mali odvahu pustiť sa s nami do projektu, na ktorý doteraz neboli bežne zvyknutí. Na­tív­nou kampaňou, ktorá sa skladala z 3 videí, 21 instastories, 3 natívnych článkov, 4 teasingových videí a bannerov, sa nám po­da­rilo za­siah­nuť:

Chceš vedieť, ako sme prepojili spoluprácu s partnermi?

Do projektu sme zapojili 6 partnerov, vďaka ktorým sme vytvorili vizuálne a obsahovo kvalitný natívny projekt, ktorý mal nielen edukačný, ale aj zábavný charakter. Pre každého partnera sme vytvorili unikátnu formu „native product placementu“, tzn. produkty a logá partnerov sa zobrazovali v scénach, pri ktorých sa vedel divák čo najviac stotožniť s propagovaným produktom či službou.

 

Vytvoríme ti kampaň na mieru

Vyplň názov svojej firmy a email. Náš tím ťa kontaktuje a pozve na kávu.




Odoslaním vyjadrujete súhlas s Podmienkami ochrany súkromia.

 

Auto partner

Do projektu nám klient poskytol Volkswagen Arteon, ktorého komunikáciu nechal v našej réžii. Do vlogov sme natívne zakomponovali scény s recenziami na auto, ktoré mal na starosti náš vloger Draho, ktorý je na Slovensku známy ako auto-moto influencer. Okrem recenzií vo videách sme partnera komunikovali aj na Instagrame prostredníctvom príbehov, v ktorých sa objavil 12-krát.

 

Telekom

Produkty mobilných operátorov patria jednoznačne na cesty, preto sme pre Telekom vymysleli komunikáciu spolu s agentúrou Casual, ktorá zapadla presne do konceptu projektu Ja som SlovenskoKomunikácia sa skladala zo súťaže o 2-ročný Paušál ÁNO XL. Prebiehala na našom youtube kanáli. To, akým spôsobom sme komunikovali súťaž, nechal Telekom na nás. Partner sa taktiež objavil aj v našich príbehoch a postoch na Instagrame Startitup.

Do projektu prispel Telekom aj vecnými cenami v podobe kariet na jednodňový neobmedzený internet a externými nabíjačkami, na ktoré sme spustili súťaž prostredníctvom Instagram postu a taktiež sme ich offlinovo komunikovali počas našej cesty, kde sme ich rozdali na podujatí Illegal night. 

 

Union po­is­ťovňa

Pri Union poisťovni sme stavili na natívne pop-up banery, ktoré sme zámerne vkladali do scén s autom či cestou, kde sme chceli podporiť myšlienku bezpečného cestovania. Partner sa počas projektu Ja som Slovensko objavil na 7 natívnych pop-up banneroch a v piatich príbehoch na Instagrame.

 

Prečo natívna reklama?

V Startitup Group vieme, že natívna reklama by mala prinášať pridanú hodnotu zasadenú do atraktívneho obsahu. Preto sa snažíme, aby každý natívny prvok u nás splynul s kvalitným obsahom, do ktorého je nasadený, aby sa s ním zákazník dokázal čo najviac stotožniť. Natívnymi kampaňami prirodzene prepájame zákazníkov so značkou partnera, čím dokážeme zabezpečiť pozitívne vnímanie značky a jej produktov či služieb.

 

Chceš ve­dieť, koľko ta­káto kam­paň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od va­šej firmy.