3 tipy, podľa ktorých najlepšie zistíš, či bude tvoj biznis úspešný

  • Počiatočný kapitál na spustenie nejakého biznisu často predstavuje viac, ako má človek reálne v peňaženke
  • Neúspech teda môže znamenať nielen hľadanie nového uplatnenia, ale aj poriadne finančné problémy
  • Aby si sa týmto nepríjemnostiam vyhol, prinášame ti tip, ako si otestuješ svoj nápad bez toho, aby si prišiel o všetky svoje úspory
search-engine-optimization-1359429_960_720
pixabay.com
  • Počiatočný kapitál na spustenie nejakého biznisu často predstavuje viac, ako má človek reálne v peňaženke
  • Neúspech teda môže znamenať nielen hľadanie nového uplatnenia, ale aj poriadne finančné problémy
  • Aby si sa týmto nepríjemnostiam vyhol, prinášame ti tip, ako si otestuješ svoj nápad bez toho, aby si prišiel o všetky svoje úspory

Dobrý nápad je základ, ale ani ten ti nemusí zaručiť úspech. Často sa môžeš stretnúť s tým, že aj to, čo vyzerá na prvý pohľad ako „bomba“, neskončí dobre. Štatistiky hovoria za všetko.

Podľa údajov získaných v Amerike a zverejnených v máji,  až 9 percent startupov každý rok s podnikaním skončí, kým iba 8 percent do tohto odvetvia vstúpi. Najrizikovejšie sú prvé 4 roky. V ich priebehu skrachuje niečo cez 50 percent všetkých malých firiem.

Za zlyhaním v začiatkoch môže stáť práve skutočnosť, že firma podcení otestovanie svojho nápadu. Až keď “ideš s kožou na trh” dozvieš sa, čo nefunguje. Ak sa objaví veľa chýb, pružne reagovať je naozaj náročné a nie každý sa vie tak rýchlo adaptovať. Predovšetkým, ak ti ide naozaj o všetko.

Podľa magazínu Entrepreneur však existuje jednoduchý spôsob, ako si zvýšiť šance na úspech. A ním je, že je potrebné poriadne otestovať nový produkt. Prinášame ti ich 3 rady a tipy, ako to môžeš veľmi jednoducho dokázať.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: unsplash.com

Vytvor si svoju vlastnú landing page

Tento krok by mal byť pre teba samozrejmosťou. Ak chceš začať podnikať, ale nie si si istý úspechom, landing page je pre teba ako stvorená. Stačí si vytvoriť stránku, kde zverejníš svoj návrh na nejaké riešenie, a potom už len čakáš, či vzbudíš v ľuďoch záujem. Aby si si takto otestoval svoj produkt, stačí ti nápad. Nepotrebuješ mať ešte hmotný výsledok. Vytvoriť si takúto stránku môže každý.

Ak sa ale biznis plán nechystáš spustiť, mal by s túto informáciu v rámci slušného správania uviesť. Nemal by si zabudnúť poskytnúť svojim návštevníkom možnosť zanechať kontaktné údaje. Okrem toho, že vzbudíš v ľuďoch dojem zodpovednosti, dáta získané z e-mailov ti pomôžu ohodnotiť projekt. Pribúdajúce e-maily znamenajú, že ľuďom sa tvoj nápad pozdáva.

V súčasnosti nie je prekážkou, ak nerozumieš všetkým detailom programovania či dizajnu webov. Prehľadnú a efektívnu stránku si vytvoríš aj sám. Ak vieš používať balík Office Suite, nebude pre teba problém orientovať sa v ClickFunnels a UnBounce. Sú to nástroje, ktoré ti umožnia zostaviť vlastnú landing page. Ak ti robí problém spomínaný dizajn, môžeš si vybrať jeden z predvolených. Online ich nájdeš stovky, sú dostupné zadarmo alebo za poplatok, ktorý sa ti v budúcnosti určite vyplatí.

Najviac by si mal dbať na reklamu. Daj ľuďom vedieť, prečo by práve tvoj produkt bol tou najlepšou voľbou. Ako ti to pomôže? V prvom rade si vytvoril v používateľoch pocit, že ponúkaný tovar je reálny. Taktiež môžeš sledovať, koľko ľudí si zaujal podľa počtu používateľov, ktorý ti nechali svoj e-mail.

Zabezpeč si návštevnosť

Jedna vec je vytvoriť stránku, zabezpečiť jej návštevnosť a čítanosť je už ale úplné iná kava. Tu čísla nepustia. Ak nenájdeš jednoduchú cestu ako sa ľudia dostanú na tvoju stránku, kvalitné dáta nezískaš.

Existujú mnohé možnosti (napríklad reklama na Facebooku). Podľa magazínu Enterpreeur sa ti najviac oplatí spoľahnúť sa na Google Ads. Prečo?

Google denne spracuje 3,5 miliardy vyhľadávaní, čo znamená vysokú pravdepodobnosť, že prídeš do kontaktu s ľudmi, ktorých zaujme tvoj biznis. Ak niekto zadá slovo, ktoré sa presne zhoduje s tvojím kľúčovým slovom, človek uvidí tvoju reklamu. Jediné, čo potrebuješ, je odhadnúť, ktoré frázy ti zabezpečia najväčší úspech a oslovia ľudí so skutočným záujmom. Skús sa na chvíľu zahrať na svojho zákazníka. Čo by si vyťukal do vyhľadávača, ak by si išiel kupovať svoj produkt?

Nevzdávaj sa a pracuj na sebe

Akým smerom sa bude tvoje podnikanie uberať, by si mal byť schopný vidieť hneď ako začnú ľudia navštevovať tvoju stránku. Nejde o počet navštívení, ale o to, či si ľudí zaujal. Prihlasujú sa? Majú záujem o odoberanie tvojho produktu? Ak áno, znamená to, že tvoj projekt rieši nejaký problém a mohol by byť naozaj životacschopný. Spoj sa s ľuďmi a spýtaj sa ich, čo si myslia.

Ak nedosiahneš naozaj vysoký počet odoberateľov (Pamätaj, že nie všetci, ktorí majú záujem, si produkt nakoniec aj  kúpia.), mal by si ešte nad svojím projektom pouvažovať. Vylepši ho, veď ešte predsa nie je hotový. Čo zákazníkom chýbalo? Nevzdávaj sa, dostal si feedback od záujemcov, ktorí sú tvojou cieľovou skupinou. Ak nebola skúška úplným fiaskom, je pravdepodobné, že druhý alebo tretí pokus už bude naozaj fungovať.

Zdroje: www.enterpreneur.com; www.smallbiztrends.com

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá