35 rokov dominancie. BMW oslavuje svoj model limitovanou edíciou, ktorá má čo ponúknuť

  • BMW M5 sa dá považovať za modlu M-kových vozidiel
  • Uvedomuje si to aj samotná mníchovská automobilka a na oslavu tohto modelu predstavuje limitovanú edíciu 350 kusov
zdroj: www.press.bmwgroup.com
  • BMW M5 sa dá považovať za modlu M-kových vozidiel
  • Uvedomuje si to aj samotná mníchovská automobilka a na oslavu tohto modelu predstavuje limitovanú edíciu 350 kusov

BMW Motorsport prišlo pred 35 rokmi s novou kategóriou športových vozidiel. Išlo o spojenie športového vozidla s absolútnym komfortom a vlastnosťami sedanu. Prvé BMW M5 bolo poháňané 6-valcovým motorom, ktorý bol dobre známy z modelu BMW M1. To malo srdce ukotvené v strede. Novodobé BMW M5 Competition je zrejme najúspešnejším sedanom vo svojej triede a poukazuje tak na slávu mníchovskej automobilky v motoršporte.

zdroj: www.press.bmwgroup.com

Zoberme do úvahy prvú generáciu M5. Tá, ako sme spomínali mala v sebe radový šesťvalec s výkonom 210 kW / 286 koní. Sedan tak mal o 9 koní viac ako športová M1. Samozrejme, M1 a M5 sa nedali váhovo porovnávať. Druhá generácia bola štýlovejšia a atraktívnejšia nielen zvonka ale aj po motorickej stránke. Tam sa usídlil motor s výkonom 232 kW / 315 koní, neskôr prešiel motor modernizáciou a výkon narástol na 250 kW / 340 koní. Tretia generácia bola svetu predstavená koncom 20-teho storočia. Pod kapotou sa nachádzal motor V8 s výkonom 294 kW / 400 koní.

zdroj: www.press.bmwgroup.com

Najväčšie „haló“ priniesla štvrtá generácia. Tá prevzala pohonnú jednotku od vozidiel Formuly 1. Vidlicový desaťvalec disponoval výkonom 373 kW / 507 koní. Práve tento motor posunul divíziu M do astronomických výšin. O pár rokov neskôr sa pod kapotu znova vrátil motor V8, no bol doplnený o dve turbodúchadlá. Vysoko-otáčkový motor mal výkon 412 kW / 560 koníŠiesta a aktuálne posledná generácia má stále pod kapotou V8, no výkon narástol na 441 kW / 600 koní, v prípade verzie M5 Competition 460 kW / 625 koní.

Základom tejto limitovanej edície je vyššie spomenutý model M5 Competition. Pod kapotou nájdeme najvýkonnejší sériový motor V8 4,0 M TwinPower Turboa maximálnym výkonom 460 kW / 625 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Motor je spriahnutý s pohonom všetkých kolies M xDrive a aktívnym M Diferenciálom v zadnej časti. Už samotná M5 Competition má čo ponúknuť, no to, čo ponúka limitovaná edícia je úplne iná dimenzia. Dokonalá trakcia a kontrola majú za výsledok zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 3,3 sekundy a hranicu 200 km/h dokáže atakovať za 10,8 sekundy.

zdroj: www.press.bmwgroup.com

zdroj: www.press.bmwgroup.com

Exteriér aj interiér vozidla majú čo ponúknuť. K rozmanitosti a individuálnosti prispieva portfólio BMW Individual. Nanovo tvarované M disky vo farbe Graphite Grey v spojení so sivou metalízou Frozen Dark Grey sú len zlomkom toho, čo vozidlo naozaj dokáže ponúknuť. Za príplatok môžete siahnuť aj po karbón-keramických M-kových brzdách, multifunkčných sedadlách s čalúnením, či po hliníkovo-karbónových doplnkoch.

zdroj: www.press.bmwgroup.com

zdroj: www.press.bmwgroup.com

zdroj: www.press.bmwgroup.com

Zdroj: Startstop.sk

viac_podobnych_clankov_na_startstop_sk

Najnovšie video