4 techniky, ktoré ti pomôžu čeliť stresovým situáciám

  • Nech by sa snažil akokoľvek, stresu sa s najväčšou pravdepodobnosťou nevyhneš. Život nám prináša rôzne problémy a prekážky, kedy sa mu jednoducho musíš postaviť tvárou v tvár. Existujú však techniky, vďaka ktorým tieto situácie zvládneš ľahšie.
  • Nech by sa snažil akokoľvek, stresu sa s najväčšou pravdepodobnosťou nevyhneš. Život nám prináša rôzne problémy a prekážky, kedy sa mu jednoducho musíš postaviť tvárou v tvár. Existujú však techniky, vďaka ktorým tieto situácie zvládneš ľahšie.

#1: Odpočítavanie 5, 4, 3, 2, 1 (trochu inak)

Ako na to: Povedz si 5 vecí, ktoré práve vidíš. Napočítaj 4 veci, ktorých sa môžeš dotknúť. Sústreď sa na 3 veci, ktoré môžeš počuť. Identifikuj 2 veci, ktorých vôňu práve vnímaš. A nakoniec si povedz 1 chuť, ktorú práve cítiš v ústach. Cvičenie opakuj podľa potreby, vnímané predmety môžeš meniť a nachádzať nové.

Prečo to funguje: Táto technika jednoduchým spôsobom zamestná všetkých tvojich 5 zmyslov. To ti pomôže opäť prevziať kontrolu nad svojím telom a dostať ho tak spod nadvlády stresu a negatívnych myšlienok.

#2: Sústreď sa na maličkosti

Ako na to: Nájdi si vo svojom bezprostrednom okolí niečo, čo by ti dokázalo spraviť radosť. Mala by to byť akákoľvek maličkosť, napríklad tvoja obľúbená pesnička, šálka teplej kávy, či tvoj krém na ruky s nejakou príjemnou vôňou. Ponor sa do pôžitkov, ktoré ti tento predmet alebo vnem poskytuje, plne sa naňho sústreď a snaž sa ho precítiť všetkými zmyslami – ako by to malo byť to posledné, čo vo svojom živote robíš.

Prečo to funguje: Tento spôsob upokojenia sa je jednou z techník konceptu mindfullness. Tým, že sa sústredíš len na jeden predmet a na všetko pozitívne, čo ti ponúka, preciťuješ vďačnosť a zvyšuješ svoj celkový pocit pohody.

 

Zdroj: huffpost.com

#3: Uvedom si, koľko ľudí práve rieši rovnaký problém ako ty

Ako na to: Každý človek si už prešiel svojou „sériou“ problémov – od tých najbanálnejších, ako je napríklad bolesť hlavy, mnohokrát až po tie najzávažnejšie, ako napríklad smrť milovanej osoby. Každý už precítil bolesť, stratu a smútok a určite je na svete viacero ľudí, ktorí práve riešia ten istý problém ako ty, ak nie ešte horší. Jednoducho povedané – snaž sa problému zbaviť čo najrýchlejšie s uvedomením si, že stále by to mohlo byť ešte omnoho horšie.

Prečo to funguje: Táto technika je niečo podobné, ako pohľad na nočnú oblohu. Aj pri ňom si uvedomíme, aký je človek malý, a že je len súčasťou jedného obrovského celku. Sme neoddeliteľnou zložkou jedného väčšieho, krásneho obrazu a toto cvičenie by ti malo pomôcť cítiť sa bezpečnejšie a menej osamotene.

#4: Dychové cvičenia

Ako na to: Existuje množstvo dychových cvičení slúžiacich na upokojenie a to, ktoré je pre teba najvhodnejšie zistíš až po ich odskúšaní. Jedným z často používaných je napríklad technika, kedy počas hlbokého nádychu nosom počítaš do 7, no keď sa dostaneš k číslu 4, nádych ukončíš. Keď sa dostaneš k číslu 7, vydýchni cez ústa, počítajúc do 8. Ďalším spôsobom je napríklad technika, kedy si ľahneš na chrbát, dlaň si položíš na brucho, dýchaš zhlboka a nerobíš pritom nič iné, len sa sústredíš na pohyb svojej dlane. Tá sa hýbe podľa toho, ako dýchaš.

Prečo to funguje: Sústredenie sa na svoj dych ti prinavráti kontrolu nad svojimi myšlienkami a nad svojím telom. Toto cvičenie tiež spomalí tvoje v dôsledku stresu zrýchlené a plytké dýchanie, takže celkovo vedie k rýchlemu a efektívnemu upokojeniu.

Zdroj: iheartintelligence.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech