Dag Daniš: Progresivizmus je náboženstvo, tak ako fašizmus či komunizmus

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

4 zvyky pre zmysluplnejší život, ktoré si osvojíš do týždňa

  • Na to, aby si pre seba spravil niečo zmysluplné, ti stačí niekoľko minút denne. Venuj tento čas tomu, že sa začneš viac venovať niektorej z nižšie menovaných činností a sám uvidíš, že veci v tvojom živote sa začnú hýbať k lepšiemu. Osvojenie ktoréhokoľvek z týchto návykov ti pritom nezaberie viac než jeden týždeň.
A photo by Ben White. unsplash.com/photos/9O1oQ9SzQZQ
pexels.com
  • Na to, aby si pre seba spravil niečo zmysluplné, ti stačí niekoľko minút denne. Venuj tento čas tomu, že sa začneš viac venovať niektorej z nižšie menovaných činností a sám uvidíš, že veci v tvojom živote sa začnú hýbať k lepšiemu. Osvojenie ktoréhokoľvek z týchto návykov ti pritom nezaberie viac než jeden týždeň.

#1: Každý deň si vyhraď aspoň 1 hodinu, kedy budeš offline

Prispôsob si tento čas svojim pracovným povinnostiam a stanov si ho tak, aby ťa v ničom neobmedzoval. Zbytočne by si si ho napríklad dal na tretiu hodinu poobede, keď by si bol aj tak celý čas v strese, či práve nemusíš riešiť niečo akútne. Ideálnou dobou by preto mohol byť večer, kedy si záväzok byť offline aspoň 1 hodinu môžeš predĺžiť aj na 2-3 hodiny. Nezabúdaj, žiadne telefonáty, žiadne SMS, maily, či sociálne siete.

#2: Začni sa viac venovať čítaniu

Skús si stanoviť limit – prečítať minimálne 1 knihu za týždeň. Ak sa budeš čítaniu venovať len hodinu pred spánkom, táto méta by ti nemala robiť problém. Cieľom je, aby si rozšíril svoje obzory, svoju slovnú zásobu a spravil niečo pre seba. Ak chceš spojiť príjemné s užitočným, môžeš čítať napríklad počas svojho „offline času“ – rutinu si tak spravíš hneď z dvoch návykov súčasne.

Zdroj: pexels.com

#3: Jedenkrát do týždňa si spíš svoje najväčšie obavy

Prípadne aj viackrát, je to len na tebe. Ide o to, že veľakrát sa necháme vytočiť aj úplnymi maličkosťami. To, že si svoje starosti napíšeš na kus papiera a prečítaš si ich ti pomôže pozrieť sa na ne s nadhľadom. Ak aj sú tvoje problémy naozaj závažné, „vypísanie sa“ z nich sa stále považuje za jednu z najúčinnejších foriem uvoľnenia napätia. Takýmto spôsobom zo seba môžeš dať von čokoľvek, aj to, čo by si inak nikomu nepovedal.

#4: Vyhraď si čas na to, čo ti robí radosť

Stanov si, že popri všetkých povinnostiach a úlohách si aspoň 2x do týždňa niečím spravíš radosť. Je len na tebe, či si pôjdeš zabehať, či si kúpiš novú knihu, alebo či navštíviš nejaké miesto, na ktoré si sa už dávno chcel pozrieť. Nielenže zaplavíš svoje telo endorfínmi, ale dostaneš sa aj z nepríjemnej rutiny, ktorá je najväčším zabijakom kreativity a nových nápadov.

Zdroj: iheartintelligence.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie