5 najčastejších začiatočníckych chýb pri zakladaní Google Ads účtu
Správne nastavenie Google Ads kampaní je dnes nevyhnutnosťou. Konkurencia v rámci inzercie je čoraz väčšia a väčšia. No a ak ku správnemu nastaveniu pridáte aj to detailné, máte v rukách veľkú výhodu oproti vašim konkurentom. Predtým však odporúčame vyhnúť sa týmto najčastejším chybám pri tvorbe kampaní.
1. Nemáte nastavené žiadne konverzie
Predtým, ako si nastavíte konverzie, je potrebné pochopiť, čo sú to tie „konverzie“ a prečo sú alfou a omegou pre každý Google Ads účet. Konverzia nemusí byť len nákup. Je to váš cieľ alebo skupina mikrocieľov, zameraná na dosahovanie toho hlavného.
Ak máte e-shop, váš primárny cieľ je nákup. Na jeho dosahovaní sa môžu podieľať čiastočné ciele, resp. mikrokonverzie ako napríklad „používatelia, ktorí boli v košíku“, prípadne „boli na detaile produktu“.
V prípade služieb môže byť hlavnou konverziou napríklad odoslaný formulár alebo telefonický kontakt a mikrocieľ to, že používateľ bol na podstránke Kontakt viac ako 20 sekúnd.
No a teraz to podstatné. Bez týchto cieľov nemôžete vyslať signál Google algoritmom, aby zacielili na používateľov a iné signály najviac pravdepodobné k dosahovaniu stanovených cieľov.
Po druhé, neviete správne optimalizovať kampane. To znamená, že ak nemáte natrackované ciele pred spustením kampaní, tak po určitom čase nebudete vedieť, ktorá kampaň, text, kľúčové slovo, či publikum interaguje so stanovenými cieľmi najčastejšie.
Nastaviť ciele si môžete priamo v Google Ads cez Nástroje a nastavenia -> Meranie -> Konverzie. Predtým je však potrebné vložiť script Google Ads na webovú stránku. Prípadne vložiť script Google Tag Managera na web a vytvoriť konverziu priamo v Google Tag Manager.

2. Nesprávne zvolaná cenová stratégia ponúk
Stratégia ponúk v podstate za vás biduje v aukcii kľúčových slovíčok. Okrem manuálnej. Ak máte dostatok času sledovať štatistiky aukcií a bidovať podľa pozícii vás a vašich konkurentov, zapisovať si výkonnosti a testovať rôzne ceny za klik, určite odporúčame manuálnu CZK, resp. manual CPC. Pokiaľ nie je potrebné dávať si pozor na jednotlivé smart bidding stratégie. Hlavne to, kedy ich zvoliť, pri akom segmente, alebo po akom čase, či pri akom kredite.
Hierarchia cenových ponúk je nasledovná. Od manuálnej CZK a maximalizácie kliknutí, cez cieľový podiel zobrazení a maximalizáciu konverzií sa dostávate k najefektívnejším ako cieľová CZA či cieľová ROAS.
Ak napríklad podnikáte v službách, cieľová ROAS nemusí mať zmysel. Ak v ecommerce, tak napríklad cieľový podiel zobrazenia bude menej efektívny, ale naopak, bude výkonný pri urgentných službách ako kľúčová služba alebo prasknuté potrubie. Taktiež každá cenová ponuka je závislá na vyššie spomenutých konverziách. Nemôžete ihneď nastaviť maximalizáciu konverzií, keď vlastne žiadne konverzie v účte nemáte vytvorené.
Odporúčame preto začať s maximalizáciou kliknutí alebo manuálnou CZK a po získaní niekoľkých konverzií prejsť na niektorú z vyššie spomenutých stratégií.
3. Použitie zhôd kľúčových slovíčok
Ak viete, čo znamená presná frázová alebo voľná zhoda, môžete tento krok preskočiť. Ak nie, je dobré si o tom niečo povedať.
Voľná zhoda
Voľná zhoda je fajn, ak chcete zacieliť na všelijaké kombinácie kľúčových slov. Poprípade pokiaľ zatiaľ nemáte konkrétnu predstavu o kľúčových slovách, teda nemáte pripravenú analýzu kľúčových slov. Avšak, to sa odzrkadlí neskôr na vašom kredite, kedy sa budete zobrazovať aj na nerelevantné kľúčové slovíčka.
Frázová zhoda
Viac ako voľnú zhodu odporúčame frázovú alebo presnú. Frázová zhoda zabezpečí zobrazovanie reklám vo vyhľadávaniach, ktoré obsahujú význam vášho kľúčového slova. Povedzme napríklad, že sa venujete čisteniu kávovarov a máte na túto službu zameranú reklamu s použitím frázovej zhody. Užívatelia objavia vašu reklamu, ak budú hľadať frázy s obsahom vášho kľúčového slova „čistenie kávovarov bratislava” alebo „kde dať vyčistiť kávovar“.
Presná zhoda
Takzvaná najbezpečnejšia voľba nesúca so sebou riziko nižšieho zásahu na rôzne príbuzné varianty. Môžete ju použiť vtedy, ak sa chcete zamerať na konkrétne používateľské vyhľadávania.
4. Nepoužívate vylučujúce kľúčové slová
Nie všetky kľúčové slová sú pre vás relevantné. Zoberte si napríklad situáciu, kedy predávate klimatizácie. V tej chvíli je pre vás relevantné kľúčové slovo „klimatizácia“. Ak však slovo „klimatizácia“ necháte spustené aj vo voľnej zhode, vaša reklama sa môže spustiť aj na otázku „klimatizácia do auta“. To je pre vás nežiaduce, pretože neponúkate žiadny produkt či službu pre motoristov.
Použite preto vylučujúce kľúčové slová a zaraďte slovíčko klimatizácia do auta v presnej zhode. Zabránite tak spusteniu reklám na tento výraz. Pre vás nerelevantný.

5. Prvoplánové klišé reklamné texty
Poznáte to. „Najlacnejšie s individuálnym prístupom a ešte aj skladom.“ Verte či neverte, na takýto nadpis vám klikne omnoho menej potenciálnych zákazníkov ako na bannerovú reklamu umiestnenú na vašom obľúbenom internetovom magazíne, ktorý ste si otvorili ku kávičke.
Takýmto textom sa treba vyhýbať a odlíšiť sa od konkurencie. Kreativitu necháme na vás, avšak existuje niekoľko osvedčených variantov textov, s ktorými sa stretnete.
- Základný variant – komunikujúci užitočné informácie, ktoré nájde aj na webe.
- Konkretizovaný variant – založený na čo najpresnejších a najužitočnejších informáciách v reklamnom texte. Môžete sa pochváliť počtom spokojných zákazníkov alebo úspešných projektov. Používa sa vo vysoko konkurenčnom prostredí.
- Riešenie problému – reklamný text nabádajúci k riešeniu problému. Príklad: „Máte chrípku? Náš produkt vám pomôže.”
- Prekonávanie negatívnych emócií – reklamné texty komunikujúce preklenutie strachu. „Máte strach zo šoférovania? Kondičné jazdy Bratislava“
- Hrozba – pozor, cieľom tejto reklamy nie je ľudí strašiť, vyhrážať sa im alebo ich vydierať, len im pripomenúť, čo sa stane, ak podcenia určitý stav. Napríklad nepodajú daňové priznanie včas.
- Odpočítavanie – reklama komunikujúca časovú zľavu.
- Brandová – reklama zameraná na brandové výrazy alebo produkty.
- Na mieru pre určité publikum alebo produkt.
Defaultné nastavenie účtu Google Ads a nových kampaní je užívateľsky intuitívne a naozaj rýchle. No prečo nevenovať tvorbe kampaní viac času, ak to môže byť váš nosný kanál? Preto, ak ste pracovne vyťažený, nechajte to na profesionálov z High5.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska