7 užitočných tipov, ako nezaspať na nudnom mítingu s kolegami

  • Prinášame ti pár trikov, ktoré by ťa mali na nudných stretnutiach udržať pri živote
  • Radí aj Dan Bialožyt z psychologickej kliniky Krause v Bratislave
  • Prinášame ti pár trikov, ktoré by ťa mali na nudných stretnutiach udržať pri živote
  • Radí aj Dan Bialožyt z psychologickej kliniky Krause v Bratislave

Každý z nás to pozná. Vstávaš pred siedmou, ledva stihneš do seba kopnúť šálku kávu a už sedíš v zasadačke s ďalšími ospalými tvárami. Oči ti klipkajú a ty vymýšľaš aktivity, aby sa ti nezatvorili na dlhšie než tri sekundy. Čo s únavou na stretnutiach, ktoré nemusia byť v prvom rade najzaujímavejšie? Počítaj koľkokrát si zívne do minúty kolega! Alebo sa riaď našimi trikmi, ktoré ti určite pomôžu mať svieže myšlienky aj ráno.

1. Správny čas

Aj keď si čas stretnutí nie vždy môžeš vybrať, väčšina je nastavená správne. „Všeobecne platí, že doobeda je človek najlepšie pripravený na mentálny výkon a poobede naopak, na výkon fyzický,“ informoval nás o tom Dan Bialožyt z psychologickej kliniky Krause v Bratislave.

zdroj: Ilustračné foto unsplash.com

Práve v dopoludňajších hodinách by malo byť naše telo najviac energické a myseľ naplnená entuziazmom. Kritický čas nastáva hneď po obede, kedy sa ti mozog automaticky prepne do „rest & digest“ módu a máš na všetko tak 50% energie a chuti.

2. Vhodné miesto

Často pomáha, keď mítingy prebiehajú v nekonvenčných priestoroch, pretože môžu narušiť naučené vzorce a návyky a tým môžu mať nepriamo pozitívny vplyv na myslenie jedinca. To je jeden z dôvodov, prečo niektorí kreatívni jedinci reportujú, že sa im dobre pracuje v kaviarňach,“ hovorí odborník.

Ako ďalej dodáva, jedná sa o prostredie, kde sa stretávajú a prepájajú rôzni ľudia. „Je tam prítomný mierny ruch na pozadí z ich konverzácií, čo má pozitívny vplyv na kreativitu a produktivitu.

zdroj: Ilustračný obrázok unsplash.com
Ritu Prasad z BBC ďalej odporúča, že vplyv na lepšie a efektívnejšie myslenie má aj míting bez sedenia. Účastníci počas celého stretnutia stoja a vedia rýchlejšie reagovať.

3. Vždy pripravený

Je pochopiteľné, že na meetingy by si mal chodiť pripravený, no má to aj pár výnimiek. Ak ideš s kolegami na brainstorming, mysli až na stretnutí. Bude to spontánne a spoločne sa lepšie dohodnete na výsledku. Štúdie ukazujú, že len 33% vysokopostavených zamestnancov, ktorí vedú mítingy, je reálne pripravených a až 80% z nich nikdy nebolo na žiadnom školení o tom, ako to robiť.
zdroj: Ilustračné foto unsplash.com

4. Pretiahni sa

Ak sedíš v office niekoľko hodín za počítačom, nezabudni si dať párkrát do dňa strečing. Niektoré spoločnosti ponúkajú svojim zamestnancom dokonca aj posilňovne alebo iné miestnosti na športové aktivity priamo v budove. Napríklad firma Microsoft investuje až 800 dolárov ročne do každého zamestnanca, ktorý prejaví záujem o fitness plán. Ak v nejakej podobnej pracuješ, premôž sa, uvidíš, že ti to bude počas dňa lepšie páliť.

5. Snacks?

Rýchle a jednoduché cukry s vysokým glykemickým indexom nie sú pred mítingom dobrý nápad. V krvi vyletí nahor hladina inzulínu, glukóza sa spracuje a zrazu tam ostane ešte inzulín, ale už nie cukry, tým pádom budeme mať zasa hlad a chuť,“ informuje D. Bialožyt.

Podľa odborníka je oveľa lepšou voľbou dať si normálne potraviny. Ak sacharidové, tak s nižším glykemickým indexom. Nedoporučuje ani nadmerné porcie a prejedanie sa, keďže to má za následok aktiváciu parasympatického nervového systému a naše telo sa opäť prepne do „rest & digest“ módu, kedy nie sme schopní podať dobrý výkon.

zdroj: Ilustračné foto unsplash.com

6. Úvodné kolečko

Aj obyčajný míting s pár ľuďmi môže začať takzvaným úvodným kolečkom, pri ktorom sa každý predstaví. Je to veľmi dobrý spôsob, ako sa účastníci hneď dostanú do interakcie s ostatnými. Prebudí to v nich zvedavosť a spoločne sa zapoja do aktívneho príjmu informácií už od začiatku stretnutia.

Každopádne, 3 minúty na začiatku celý meeting nespasia. Je dobré zapájať účastníkov aj v priebehu stretnutia. Ak na začiatku každý niečo povie a potom nastane 60 minútové sólo prezentujúceho manažéra, tak počiatočný náznak zapojenia príde nazmar,“ dodáva Bialožyt.

zdroj: Ilustračné foto unsplash.com

7. Zamestnaj sa

Ak je meeting príliš dlhý a ty hypnotizuješ sekundovú ručičku na hodinách, skús sa zamestnať. Hraj sa s rukami, čmáraj do notesa alebo sa štíp do pleca. Zaberá čokoľvek, čo ti napadne, len by si mal pri tom myslieť na to, že v miestnosti nie si sám. Naordinovať ti, že by si mal začať robiť jednu z uvedených aktivít, je však nezmyselné. Väčšinou tieto veci robíš podvedome a tvoje telo sa automaticky samé bráni nude.

Ak budeš podľa našich 7 tipov postupovať, máš reálnu šancu nezaspať na mítingu. Nezaručíme ti však, aký bude jeho obsah. Dan Bialožyt z psychologickej kliniky Krause odporúča prezentujúcim manažérom pozrieť sa na krátke inštruktážne video od TEDexu, ktoré určite spraví z nudnej prednášky o niečo zaujímavejšiu.

Zdroj: CNN

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech