8 mar­ke­tin­go­vý­ch nástro­jov, vďa­ka kto­rým nakop­neš svoj star­tup

Martina Rypáková / 26. októbra 2016 / Tools a produktivita

Na star­tu­po­vej scé­ne stá­le pri­bú­da­jú nové a nové pro­jek­ty. Zís­ka­nie dosta­toč­ne veľ­kej základ­ne zákaz­ní­kov nie je vôbec jed­no­du­ché. Exis­tu­jú však nástro­je, kto­ré ti doká­žu celý ten­to pro­ces uľah­čiť. Kto­ré to sú?

Na startupovej scéne stále pribúdajú nové a nové projekty. Získanie dostatočne veľkej základne zákazníkov ide ruka v ruke s premenou startupu na udržateľný biznis. A to vôbec nie je jednoduché. Z tohto dôvodu sa mnohí zamýšľame, ako to spraviť lepšie, rýchlejšie a najmä lacnejšie. Tušíš správne. Žiadna skratka neexistuje. Skôr či neskôr zistíš, že bez dostatočnej investície toho najcennejšieho čo máme, času, to jednoducho nejde. Dobrou správou však je, že existuje niekoľko nástrojov, ktoré Ti dokážu celý tento proces uľahčiť a pomôžu naštartovať tvoj biznis rýchlejšie pri limitovanom rozpočte.

1.Upcall

Heslom nástoja je: "Daj o sebe vedieť za menej než 5 minút!"

Ide o klasický outboundový nástroj. Aj keď mnohí marketéri považujú celý outbound marketing za oldschool, na začiatku jednoducho musíš dať o svojej existencii vedieť. Minimálne vzbudiť v ľuďoch záujem, prípadne ich upozorniť na to, že ponúkaš naozaj super produkt s pridanou hodnotou. Upcall je prednostne určený pre B2B trh. A aj keď je to menej uveriteľné, prieskumy ukazujú, že telemarketing (telefonický kontakt) má najvyššiu úspešnosť, čo sa týka konverzie. V priebehu telefonického rozhovoru máš možnosť získať okamžitú spätnú väzbu. Toto ti e-mail neumožňuje.

Príprava outbandovej kampane je jedna z časovo najnáročnejších marketingových aktivít.  Na začiatku je potrebná identifikácia a následná špecifikácia cieľovej skupiny. Tento krok sa často podceňuje. Vrámci Upcall je to dôležité aj vzhľadom na efektívnosť tebou vynaložených prostriedkov. Následne si vyberieš svojich Upcallers. Upcaller je tvoj partner, ktorý za teba obvolá cieľovku. Na kvalite týchto ľudí si dajú v Upcall záležať, o čom svedčí, že rekruitačným procesom prejde len 8% všetkých uchádzačov na danú pozíciu.

Je naozaj zbytočné oslovovať všetkých a všade s rôznymi záujmami. Proces teda začína tým, že si zvolíš svojich Upcallers, ktorí vyhovujú tvojim požiadavkám, Upcall prináša možnosť filtrovať podľa zamerania a je možné zadávať kampane v 80 jazykoch vo viac ako v 100 krajinách sveta. Zároveň ti appka dáva možnosť pozorovať vývoj tvojej kampane v reálnom čase. V konečnom dôsledku môžeš takto osloviť 100 alebo až 1 000 000 potenciálnych zákazníkov.

upcall

2.Reporty od RTB Media

Prestaň spravovať dáta ručne, generuj ich automaticky!

Pokiaľ máš na starosti mnoho komunikačných platforiem (Google Adwords, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube) a chceš mať obraz o celkovej efektívnosti kampaní, máš šťastie. RTB Media vytvorila sériu automaticky generovaných reportov, ktoré ti umožnia prístup k denným i týždenným štatistikám, ponúkajú rady a upozornenia na optimalizáciu. Môžeš vyskúšať už vytvorené templaty, ktoré porovnávajú napríklad vynaložené finančné prostriedky k reakčnému času zákazníka. Tento nástroj je skvelý na vybudovanie modelu komunikačných kanálov a platforiem, ktoré sú pre tvoj produkt najlepšie a zvyšujú interakciu zákazníka. A to všetko úplne automaticky. Avšak pozor, treba používať zdravý sedliacky rozum. Napríklad, Instagram sa prednostne na budovanie vzťahu so zákazníkom, nie za účelom konverziu. Takže v tomto prípade merateľným ukazovateľom nemôže byť počet konverzií, ale napríklad počet nových followerov či interakcií.

Ak sú však platené kampane súčasťou tvojej marketingovej stratégie, tento nástroj oceníš zlatom.

rtbmedia-crosschannel-reporting-platform-1-638

foto:slideshare.net

 

3. Lead Flows

"All in one" pop-up pre tvoj web

Lead Flow je nástroj vytvorený tímom spoločnosti HubSpot, ktorá sa okrem iného venuje inbound marketingu. Preto nie je prekvapujúce, že tento pop-up je navrhnutý tak, aby zistil čo najviac o návštevníkovi stránky, a následne použil tieto dáta na vytvorenie ponuky šitej na mieru. Podstatou Lead Flow je prepojenie „call to action“ tlačidla (CTA), kľúčového odkazu a vizuálu na jednom mieste, malom widgete. S týmto nástrojom môžeš robiť veľmi veľa skvelých vecí. Osloviť návštevníka stránky so správnym obsahom v správnom momente s ponukou toho najlepšieho, čo tvoja firma ponúka. Obľúbená funkcionalita tohto voľne dostupného nástroja je aj možnosť merať a spravovať tvojich zákazníkov. Nástroj taktiež ponúka analýzu pohybu po stránke a prehľad histórie nahrávaných súborov.

media

4. Hotjar

Odhaľ, ako je tvoj web skutočne využívaný.

Tento nástroj patrí medzi jeden z tých, po ktorom mnoho marketérov doslova túži. Podstatou Hotjaru je optimalizácia miery konverzie návštev na stránke, či už na priamo na webe alebo v rámci mobilného rozhrania. Pomáha jednotlivým firmám porozumieť, ako a na čo stránku ľudia používajú.  V rámci tohto nástroja môžeš použiť heatmapy na pozorovanie pohybu a klikov na stránke. Na základe analýzy odhalíš dôvody odchodu návštevníkov zo stránky, získaš prehľad o miere vyplnenia prihlasovacích formulárov. Nástroj ponúka ešte mnoho iných praktických informácií, ktoré využiješ pri optimalizácii rýchlejšieho prieniku na trh.

hotjar

5.Boost

Kupuj a predávaj so svojim hashtagom na Instagrame a Twitteri.

Boost predstavuje nový spôsob predaja (a kúpy) produktov. Je to jednoduchý aktívny #hashtag. Všetko, čo potrebuješ urobiť, je vytvoriť ho tak, aby bol unikátny a atraktívny. Následne ho musíš používať na všetkých sociálnych sieťach, na ktorých komunikuješ. Indexácia na Facebooku je otázna, ale na Twitteri a Instagrame pracuje Boost v tvoj prospech. Pokiaľ si na druhej strane a vystupuješ ako kupujúci, stačí, aby si si všetky platobné informácie a dodacie podmienky nastavil pri prvom nákupe, a potom už len použil ten istý hashtag pri každom ďalšom. Potvrdenie o realizovanom nákupe ti príde správou. Toto riešenie je zaujímavé hlavne z dôvodu úplného odlíšenia sa značiek v očiach potenciálnych zákazníkov. Určite stojí za vyskúšanie, ak chceš predávať produkty prostredníctvom sociálnych sietí.

boost

6.Bounce Bar

Vytvor si úvodný banner na stránku v priebehu pár sekúnd. 

Bounce Bar je skript, ktorý ti umožňuje vytvoriť atraktívny banner na tvoj web bez akéhokoľvek programovania. Tieto CTA bannery dokážeš prispôsobiť používateľovi na mieru podľa toho, z akého zdroja prišiel a sú funkčné aj vtedy, keď má nastavený Adblock. Bounce Bar ponúka aj možnosť nastavenia rôznych bannerov pre rôzne webové stránky, čo je veľmi užitočné, ak chceš vytvárať odlišné CTA bannery na mieru podľa zamerania podstránky. Nástroj je veľmi jednoduchý, ale má veľký vplyv na celkový počet konverzií, nech je už cieľom čokoľvek.

bounce

7.Effin Amazing UTM Builder

Vytvor webovú adresu, ktorá ti pomôže pridať parametre k webovej adrese, ktorú používaš pri svojich kampaniach prostredníctvom rozšírených nástrojov Chrome.

Chrome umožňuje vytvoriť webovú adresu (UTM kód), ktorá bude merať tvoje internetové a emailové reklamné kampane, bez toho, aby si musel prehliadač opustiť. Môžeš si nastaviť kampaň, médium, zdroje, dátumy a mnoho ďalších vlastností UTM kódu. Skvelá schopnosť tohto nástroja je vytvárať a ukladať templaty, takže už nemusíš kopírovať a nanovo nastavovať rovnaké dáta stále dookola. K ďalším rozšíreným funkcionalitám patrí: automatické generovanie URL adresy do poľa formuláru, skrátený UTMS s integráciou bit.ly a prednastavenie najviac používaných časových periód. Tento nástroj patrí k tým, pri ktorých sa zamyslíš, prečo neexistoval už skôr.

utm

8. Growth Tools

A to najlepšie nakoniec.

Ak hľadáš ďalšie nástroje, ktoré pomôžu rásť tvojmu startupu, Growth Tools je skvelý zdroj. Nájdeš tu všetko od analytických nástrojov až po nástroje optimalizujúce content marketing. Stránku Growth Tools sa oplatí navštíviť minimálne na rozšírenie obzoru možností rastu :)

growth

Zdroj článku a fotografií: medium.com , zdroj titulnej fotografie: rockefellerfoundation.org

 

 

Pridať komentár (0)