9 mýtov o sociálnych sieťach

  • "Sociálne média sa dajú prirovnať k tínedžerskému sexu. Každý si trúfa to skúsiť, ale nikto v skutočnosti nevie ako na to. A keď sa to podarí, nie je to o nič lepšie, než to pred tým."
image_1417017106.jpeg
  • "Sociálne média sa dajú prirovnať k tínedžerskému sexu. Každý si trúfa to skúsiť, ale nikto v skutočnosti nevie ako na to. A keď sa to podarí, nie je to o nič lepšie, než to pred tým."

Presne takto to vytweetoval v roku 2009 do sveta Avinash Kaushik – indický podnikateľ, spisovateľ a speaker. 

Avšak, v dnešnej dobe sú sociálne média jedným zo spôsobov používaných na predaj, marketing a prácu s verejnosťou, ale aj napriek tomu existuje ešte stále veľké množstvo mylných predstav týkajúcich sa sociálnych médií.

Bodaj by nie, keď veľké množstvo ľudí poriadne ani nevedia, ako inak ako len na hry a chat využiť taký Facebook.

Tak, a teraz vám uvediem presne 9 mýtov, týkajúcich sa predovšetkým sociálnych médií.
Poďme na to! ;)

 

Mýtus č. 1: „ Sociálne média definované ako Facebook, Twitter a LinkedIn “

„Je to skupina internetových on-line aplikácií, ktorá stavia na ideologických a technologických základoch Web 2.0, a ktorá umožňuje vytvárať a vymieňať užívateľmi generovaný obsah.“

Áno, presne takto to definovali vo vyhodnotení výskumu dvaja profesori Andreas Kaplan a Michael Haenlein.

Kým na vrchole zoznamu sociálnych sietí svieti predovšetkým Facebook, Twitter a LinkedIn, stále existuje veľké množstvo aj ďalších, možno nie veľmi populárnych sociálnych sietí. Tie sa predovšetkým môžu zaoberať projektmi súvisiacich so spoluprácou ako napríklad Wikipedia, mikroblogy, Tumblr ale aj YouTube a Dailymotion. Nástroje pre podnikovú spoluprácu, ktorými sú SharePoint a Yammer sa tiež rátajú do skupiny sociálnych médií. Každá jedna z týchto stránok má svoje jedinečné publikum a práve preto ich stratégia ma potrebu vynikania pre úspešné spojenie sa s ich fanúšikmi.

 

 

Mýtus č. 2: „ Sociálne média ovplyvňujú pracovníkov a tak sa stávajú menej produktívni “

Myslím, že veľmi dobre poznáte príbehy študentov, ktorí sa rozptyľujú počas svojho štúdia Facebookom a svoje povinnosti odkladajú na neskôr – „ Milovaná Prokrastinácia“. Takéto situácie vyvolávajú u väčšiny študentov deaktivácie svojich FB účtov, predovšetkým počas skúškového obdobia z dôvodu nesústredenosti.

To nemusí hneď znamenať, že aj na pracoviskách vzniká pokles produktivity práce u zamestnancov.

Ipsos a Microsoft vytvorili prieskum približne z pomedzi 10 000 pracovníkov v rámci 32 krajín a zistili, že 46 % pracovníkov pracovalo produktívnejšie vďaka sociálnym médiám využívaných v kanceláriách. Pričom boli požívané predovšetkým rýchle správy, sms správy, videokonferencie, spravodajstvo, sociálne siete a tímové weby ako SharePoint.

 

Mýtus č. 3: „ Sociálne médiá nie sú prospešné v pracovnom prostredí “

V štúdiách Ipsos a Microsoft uviedlo 34 % zamestnancov, že vedenie podcenilo výhody nástrojov sociálnych médií a 37 % sa vyjadrilo, že svoju prácu by mohli robiť omnoho lepšie, keby bolo možné využívať sociálne nástroje vo svojich pracoviskách.

Okrem všetkého, štúdie McKinsey uviedli, že v niektorých odvetviach týkajúcich sa spotrebného tovaru, maloobchodných finančných služieb, pokročilých služieb a profesionálnych služieb by vznikla možnosť zvýšenia produktivity o 20 – 25 % v prípade zavedenia používania sociálnej technológie v spoločnosti, ktoré by mali za úlohu pomôcť vylepšiť spoluprácu a komunikáciu v rámci jednotlivých podnikov.

 

Mýtus č. 4: „ Nábor prostredníctvom sociálnych médií priťahuje nekvalitných kandidátov “

Neexistujú žiadne prekážky na podanie žiadosti o zamestnanie prostredníctvom sociálnych médií. Avšak, kvalita kandidátov sa od seba prírodzene odlišuje. Je možné, že kvalita žiadostí by mohla byť v skutočnosti nižšia ako v prípade, keby žiadosť prešla personálnou agentúrou, ktorá sa predovšetkým zameriava na určitý druh kandidátov.

Výskum z Brighton School Manažmentu podnikania ukázal, že 94 % personalistov využíva sociálne média pre svoju prácu a 49 % zamestnávateľov tak objavilo kvalitnejších kandidátov. V skutočnosti to znamená, že približne 73 % kandidátov v rozpätí od 18 – 34 rokov si našli svoje zamestnanie prostredníctvom sociálnej siete.

Z prieskumu Jobvite social recruiting survey 2013 výsledky ukázali, že najlepšie ohodnotení kandidáti sú tí, ktorí prostredníctvom sociálnej siete získavajú odporúčania.

 

 

Mýtus č. 5: „ Sociálne média vytvárajú u priemerných zamestnancov menší záujem o ich prácu “

Firma Evolve sa zamerala na pracovisko call centra s približne 40 000 zamestnancov, kde zistili, že pracovníci využívajúci menej ako 4 sociálne siete počas týždňa zostávajú v práci o niečo dlhšie ako ich rovesníci.

No a pri druhom pokuse zistili, že zamestnanci, ktorí používali pravidelne viac ako 5 druhov sociálnych sietí preukázali vyššie tržby v kratšom čase ako ich kolegovia.
Naozaj šokujúce ! :)

 

Mýtus č. 6: „ Finančné dôsledky nie sú súčasťou sociálnych médií pretože sú podradné“

Štúdia firiem Capgemini Consulting a MIT zistila, že tréning v sociálnych médiách a digitálnych  rozhraniach, je vo všeobecnosti rozhodujúcim faktorom ak sa pýtame prečo zisky digitálne orientovaných firiem prevyšujú výnosy tých menej web pokročilých konkurentov.

Zverejnenie správy hovorí, že “ spoločnosti so silnejšou digitálnou intenzitou čerpajú vyššie príjmy zo svojich fyzických aktivít.“ Taktiež generujú vyššie príjmy na zamestnanca, majú vyšší čistý zisk, marže a vyššie ocenenie na trhu.

 

 

Mýtus č. 7: „ Sociálne média nikdy nevytvárajú priamy predaj “

Spoločnosť Dell v roku 2009 vyprodukovala približne 3 milióny dolárov jedným zo svojich účtov na Twitteri. Tento účet, už v minulosti mal vysoký počet fanúšikov a aj vynikajúce prepojenie so spotrebiteľmi.

Ak je značka schopná vybudovať z časti svojich zákazníkov, advokátov svojej značky a počúvať spätnú väzbu a obavy svojej cieľovky (cieľovej skupiny zákazníkov), mohla by byť schopná, posunúť sa ďalej prostredníctvom rozširovania svojich produktov sociálnymi médiami.

Jednako, značky potrebujú pristúpiť k sociálnym sieťam ako k šanci na podporu – živenie online základne zákazníkov, radšej ako len k ďalšiemu prostriedku predaja ak chcú dostať tieto ďalšie benefity. Tak dlho ako sa tím bude správať prirodzene a autenticky, a svoje produkty bude zmieňovať s mierou, sociálne siete ponúknu pomocné nástroje zákazníkom miesta zahltenia ich otravnými pokusmi o predaj.

 

8. Mýtus: „ Nikto už nepoužíva agregátor nových správ “

Agregátory na sociálnych sieťach ako Digg, StumbleUpon a Reddit sú stále populárnymi a relevantnými. S príchodom obrovského množstva noviniek na Facebook-u, Twitter-i a LinkedIn-e, by si niekto mohol s kľudným svedomím myslieť, že kompletne nahradili agregátory tak ako sme ich poznali.

 Avšak, globálne štatistiky pre sociálne siete podľa Statcounter ukazujú, že ľudia sú stále dostatočne aktívni na StumbleUpon a Reddit. Obe stránky mali vyššiu priemernú návštevnosť za posledný rok ako YouTube.

 

9. Mýtus: „ Starší ľudia nie sú aktívni na sociálnych sieťach, takže nemá zmysel sa na nich zameriavať “ 

Pew Research Center zistilo že v roku 2013, 43 % američanov starších ako 65 rokov používalo aspoň jednu sociálnu sieť, pre porovnanie v roku 2010 to bolo 26 % a dokonca iba 1 % v roku 2008!

 

V čase publikovania, viac ako 39 miliónov ľudí, 65 a viac ročných používa Facebook, Twitter a Skype. Čo ich robí najrýchlejšie rastúcou demografickou skupinou na týchto sociálnych sieťach.
Z toho vyplýva, že netreba podceňovať staršiu generáciu, veď predsa aj oni majú chuť napredovať s dobou. :)

 

Zdroj: thenextweb.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech