Rozmery nového vojenského Mercedesu vyrážajú dych. Masívny stroj zvládne aj prepravu tankov

  • Jeho 15,6-litrový motor produkuje 625 koní
  • Šesťkolesový obor má nádrž na 780 litrov
tank, mercedes
  • Jeho 15,6-litrový motor produkuje 625 koní
  • Šesťkolesový obor má nádrž na 780 litrov
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Myslíš si, že tvoje nové veľké SUV s trojlitrovým dieselom je niečo výnimočné? Tak počkaj, kým ti ukážeme skutočného obra z dielne Mercedes-Benz.

Na prvý pohľad to možno nie je zrejmé, ale stojí pred tebou mohutné monštrum, medzi ktorého masívne kolesá jednej nápravy by si bez problémov zaparkoval celú Škodu Fabiu. Informuje o tom web autoforum a motor1.

Firmy intenzívne vyvíjajú špecializovanú vojenskú techniku, vrátane tej automobilovej. O dva týždne sa v prosperujúcom Abú Zabí začne prestížna medzinárodná výstava IDEX, kompletne zameraná na modernú armádnu techniku. Mercedes-Benz tam predstaví svoje najnovšie špeciály, ktoré sa rozhodol ukázať nedočkavej verejnosti už teraz.

Arocs: Šesťkolesový obor s neuveriteľnou silou

Prestížna divízia Mercedes-Benz Special Trucks prichádza s najnovším impozantným šesťkolesovým modelom Arocs 4042 AS 6×6. Tento majestátny kolos skonštruovali primárne na bezpečnú prepravu najťažšej vojenskej techniky.

Či už potrebuješ presunúť masívne palivové nádrže pre celú operujúcu armádu alebo odtiahnuť pokazený tank z bojiska, mohutný Arocs si s tým hravo poradí vďaka svojmu výkonnému dvojitému navijaku.

Jeho monumentálne rozmery skutočne berú dych – úctyhodná dĺžka 8 200 milimetrov, impozantná šírka 2 500 mm a dominantná výška 3 500 mm. Pozoruhodný rázvor 4 200 mm poskytuje medzi robustnými nápravami toľko priestoru, že by si tam naozaj bez problémov zaparkoval spomínanú Škodu Fabiu.

Technické špecifikácie, ktoré ti vyrazia dych

Maximálna povolená hmotnosť mohutného šesťkolesového Arocsu dosahuje ohromujúcich 40 ton. Zosilnená predná náprava spoľahlivo unesie 9 ton a každá zo špeciálne vystužených zadných až neuveriteľných 16 ton.

Po pripojení robustného valníka môže celá masívna súprava vážiť závratných 250 ton. Takúto extrémnu záťaž zvláda vďaka špičkovému 12,8-litrovému radovému šesťvalcovému dieslu OM 460.

Výkonný motor neúnavne posiela na všetkých šesť kolies pôsobivých 421 koní cez sofistikovanú dvanásťstupňovú automatickú prevodovku, ktorú môžeš v náročnom teréne ovládať aj manuálne.

Mimoriadne zaujímavé je porovnanie hmotnosti výkonného motora s modernými elektrickými alternatívami. Tento takmer 13-litrový diesel váži prekvapivo len 1 015 kg, čo je podstatne menej ako ťažké batérie v elektrickom Hummeri.

A to hovoríme o spoľahlivom motore, ktorý suverénne utiahne 250 ton nákladu. Pre tie najnáročnejšie bojové misie môžeš Arocs vybaviť ešte výkonnejším 15,6-litrovým dieslom s ohromujúcimi 625 koňmi pod kapotou.

Výbava pre náročné bojové podmienky

Inovatívny Mercedes na prestížnej výstave IDEX predstaví komplexne vybavený model so špeciálnym strešným nosičom, pokročilým systémom na dynamickú úpravu tlaku v pneumatikách a takticky stmavenými svetlometmi pre dokonalé maskovanie v nočných podmienkach.

Skúsená posádka však bude mať stále dokonalý výhľad z priestrannej kabíny. A práve kabínu si môžeš flexibilne vybrať – buď štandardnú, alebo plne pancierovanú verziu. Identickú praktickú možnosť ponúkajú nemeckí inžinieri aj pre osvedčený modelový rad Zetros, ktorý tiež hrdo predstavia na Strednom východe.

Moderný Zetros používa rovnaký spoľahlivý 12,8-litrový diesel, ale vo vyspelejšej verzii spĺňajúcej prísnejšiu emisnú normu Euro V. Tento kultivovaný motor suverénne produkuje až pôsobivých 510 koní.

S obrovskou nádržou na 780 litrov kvalitného paliva zvládnu tieto 8 840 mm dlhé technologické monštrá prejsť pozoruhodné vzdialenosti na jedno strategické natankovanie. Ich celková nosnosť a ťažná kapacita je síce o niečo nižšia ako u dominantného Arocsu, ale v náročnom bojovom teréne sa pohybujú rovnako sebavedome a spoľahlivo.

Čítaj viac z kategórie: Auto

Zdroje: autoforum, motor1

Najnovšie videá

Trendové videá