Účtovná chyba, ktorá spustí daňovú kontrolu: Majitelia firiem si myslia, že do nákladov môžu dať všetko (ODBORNÍK)
- Kontroly sa najčastejšie týkajú platcov DPH
- Živnostníci sa dopúšťajú neustále jednej chyby
- Finančná správa má informácie zo všetkých digitálnych platforiem
- Kontroly sa najčastejšie týkajú platcov DPH
- Živnostníci sa dopúšťajú neustále jednej chyby
- Finančná správa má informácie zo všetkých digitálnych platforiem
Daňové kontroly na Slovensku prešli v posledných rokoch výraznými zmenami. Finančná správa zaviedla nové digitálne nástroje, ktoré urýchľujú a zefektívňujú celý proces. Dôraz sa kladie najmä na elektronické podávanie dokladov a dátovú analytiku. Kontroly sa čoraz častejšie týkajú aj menších podnikateľov či fyzických osôb. Zároveň rastie záujem o transakcie medzi prepojenými osobami a kontrolu transferového oceňovania.
Bežnými dôvodmi na spustenie kontroly sú nesprávne vyplnené faktúry
Mnohé firmy podceňujú dôležitosť komunikácie s účtovníkom, čo môže viesť k zbytočným komplikáciám. Finančná správa má tiež prístup k údajom z digitálnych platforiem ako Airbnb či e-shopy. Problémy často vznikajú aj pri zahraničných faktúrach, preddavkoch a pokladničných dokladoch. Dôsledné nastavenie procesov a prevencia sú dnes kľúčom k úspechu. V rozhovore s odborníčkou na dane Evou Mihalíkovou sa dozvieš, čo všetko môže podnikateľ urobiť pre to, aby sa vyhol nepríjemnej daňovej kontrole.
- Aké zmeny nastali v praxi daňových kontrol na Slovensku?
- Ako pomáha umelá inteligencia pri výbere subjektov na kontrolu?
- Ktoré účtovné alebo daňové ukazovatele najčastejšie vyvolávajú u kontrolórov podnet na kontrolu?
- Aké chyby robia podnikatelia pri podávaní daňového priznania k DPH alebo k dani z príjmu?
Aké konkrétne zmeny nastali v praxi daňových kontrol na Slovensku za posledné 2 – 3 roky? Zmenil sa ich priebeh, zameranie alebo forma komunikácie s finančnou správou?
Proces daňových kontrol sa za posledné roky výrazne zjednodušil a namiesto nosenia kopy dokladov na daňový úrad sa v rámci daňovej kontroly posielajú doklady na finančnú správu v elektronickej podobe. Keďže sú doklady poskytované v elektronickej forme, finančná správa ich vie pomerne rýchlo zanalyzovať a vyhodnotiť, čo má za následok skrátenie času a rýchlejšie ukončenie daňovej kontroly.
Využíva finančná správa dnes umelú inteligenciu, dátovú analytiku alebo iné digitálne nástroje pri výbere subjektov na kontrolu? Ak áno, čo tieto systémy hľadajú?
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká drobná chyba môže vyústiť do rozsiahlej daňovej kontroly?
- Ako sa podnikateľ dozvie, že bol vybraný na daňovú kontrolu?
- Aké administratívne alebo účtovné „slabé miesta“ sa najčastejšie nachádzajú u klientov v malých a stredných firmách?
- Aké povinnosti si podnikatelia často nesprávne vysvetľujú?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Rozhovory