Koniec behania po úradoch? Sociálna poisťovňa spúšťa revolučné online služby
- Sociálna poisťovňa zavádza tri nové online služby
- Klienti môžu platiť cez bránu, sledovať stav dôchodku a zistiť dávku v nezamestnanosti
- Sociálna poisťovňa zavádza tri nové online služby
- Klienti môžu platiť cez bránu, sledovať stav dôchodku a zistiť dávku v nezamestnanosti
Sociálna poisťovňa pokračuje v rozširovaní elektronizácie svojich služieb a v Elektronickom účte poistenca (EUP) zavádza tri nové proklientske funkcionality. Klienti môžu po novom prostredníctvom platobnej brány jednoducho a rýchlo uhrádzať poistné a nedoplatky, sledovať stav konania o dôchodkovej dávke a zistiť informatívnu sumu dávky v nezamestnanosti.
Služby EUP aktuálne využíva viac ako 400-tisíc poistencov.
Koniec úradov?
„Takto si predstavujem modernú komunikáciu s občanom. Bez chodenia po úradoch sa dozviete všetky dôležité informácie pre prípravu na dôchodok, cez jeho informatívnu výšku, až po budúcu dôchodkovú prognózu v roku 2026,“ uviedol minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš.
Zároveň vyzval občanov, aby si aktivovali elektronický účet poistenca. Prvou novinkou je platobná brána, ktorú môžu po zamestnávateľoch využívať aj živnostníci, samostatne zárobkovo činné osoby a dobrovoľne poistené osoby.
„Platobná brána sa stáva rýchlou a pohodlnou cestou k úhrade poistného a nedoplatkov. Veríme, že našim poistencom zatraktívni a zjednoduší plnenie si povinností. Vďaka našej novinke si ich môžu vybaviť pár klikmi v užívateľsky prívetivom online prostredí,“ zdôraznil generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška.
Platba prebieha prostredníctvom Štátnej pokladnice a je možná aj cez Google Pay či Apple Pay.
Stav konania o dôchodkovej dávke
Druhou novinkou je možnosť sledovať stav konania o dôchodkovej dávke. „Naši občania si po podaní žiadosti o dôchodok v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne môžu v záložke EUP Konanie o dôchodkovej dávke jednoducho a bez ďalšieho zdržiavania a kontaktovania našich kolegov priebežne podľa svojich potrieb sledovať, v akom štádiu je vybavovanie ich žiadosti a čo sa s ňou aktuálne deje,“ vysvetlil riaditeľ Sekcie dôchodkového poistenia Martin Hloušek.
Tretia novinka umožňuje klientom v záložke „Poistenie v nezamestnanosti“ zistiť informatívnu sumu dávky v nezamestnanosti.
„Výpočet dennej dávky v nezamestnanosti je totiž orientačný a informatívny, keďže nárok na dávku Sociálna poisťovňa v zmysle zákona posudzuje až po zaevidovaní žiadosti,“ uviedla riaditeľka odboru poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia Janette Trudmanová. Sociálna poisťovňa s proklientskou službou EUP už trikrát obhájila pozíciu najlepšieho projektu v kategórii digitalizácia spoločnosti na konferencii ITAPA.
„Som rád, že klient a jeho potreby sú na prvom mieste a že pri vývoji nových služieb na to v súlade s našou stratégiou myslia a konajú,“ dodal generálny riaditeľ Michal Tariška.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska