Známa slovenská značka po 21 rokoch končí: „Bola to radosť a bol to boj“

  • Slovenská značka Kompot po viac než dvoch dekádach končí
  • Zatvára obchod na Panenskej ulici
  • Tím hovorí, že projekt fungoval len v dobrých časoch
blalbalb
  • Slovenská značka Kompot po viac než dvoch dekádach končí
  • Zatvára obchod na Panenskej ulici
  • Tím hovorí, že projekt fungoval len v dobrých časoch
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Slovenská značka Kompot, známa svojimi vtipnými tričkami a výrazným rukopisom, oznámila na sociálnej sieti Instagram ukončenie svojej prevádzky. Po viac než dvoch desaťročiach sa projekt oficiálne lúči s verejnosťou. Vo svojom statuse napísali: „KOMPOT po 21 rokoch končí. Bola to jazda, bola to sranda, bola to zábava, bola to radosť a bol to boj.“

Značka zároveň priznala, že nikdy nebola tradičnou firmou so striktným podnikateľským plánom. „Primárne sme chceli robiť to, čo nás baví, baviť seba, baviť vás,“ uvádzajú. Prevádzka na Panenskej 30 sa zatvorí na konci roka a zákazníci ešte majú poslednú šancu nakúpiť darčeky či suveníry.

Projekt, ktorý fungoval, keď „bolo dobre“

V emotívnom odkaze Kompot otvorene hovorí o dôvodoch svojho konca. Značka odmieta zvaľovať vinu na vonkajšie okolnosti, hoci pandémia, vojna aj ekonomické tlaky výrazne zasiahli mnohé kreatívne odvetvia. „Nebudeme sa vyhovárať na pandémiu, vojnu na Ukrajine, konsolidáciu ani na kozmické žiarenie,“ píše tím.

Dodávajú však, že Kompot bol projekt, ktorý dokázal prosperovať najmä v priaznivých časoch. „KOMPOT je projekt, ktorý vie fungovať, keď je dobre. A keď nie je dobre, fungovať nevie,“ uvádzajú pri hodnotení situácie. Podľa ich slov by ani iné manažérske rozhodnutia zrejme nedokázali zmeniť výsledok. „Pravda je taká, že za týchto okolností by to aj tak dopadlo plus mínus rovnako,“ napísali v statuse.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kompot.sk (@kompotsk)

Zrod značky bol omyl, ktorý sa stal nápadom

Kompot svoju identitu postavil na humore, slovenskej kreativite a sebairónii. Príbeh značky sa začal v reklamnej agentúre Komplot, kde si ľudia často mýlili názov a volali s otázkou: „Haló, tam Kompot?“

Zo skomoleného názvu vznikol základ budúcej značky a z nápadu sa rýchlo stal produkt. Prvé tričká – presne 300 kusov – boli zabalené v zaváraninových pohároch a smerovali rovno na festival Hodokvas. Tam sa vypredali v priebehu hodiny, čo Kompotu otvorilo cestu k ďalšiemu rastu. Informuje obchod na svojom webe. 

Malý obchod so „slanými“ dizajnovými kúskami postupne našiel svoj domov na Panenskej ulici, kde zostal až dodnes. Značku charakterizoval humor, irónia a výrazná grafika od viacerých slovenských tvorcov.

Rozlúčka s komunitou a posledná šanca nakúpiť

Po oznámení konca značky sa komentáre na sociálnych sieťach zaplnili reakciami fanúšikov aj zákazníkov, ktorí si Kompot spájajú s originálnymi dizajnmi a uvoľnenou atmosférou.

Samotná značka vyzvala ľudí, aby navštívili obchod ešte do konca roka: „Ak chcete vybaviť ešte nejaké darčeky, alebo si kúpiť suvenír, budeme radi.“

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: IG/@kompotsk, Kompot.sk

Najnovšie videá

Trendové videá