Kickstarter sa mení na neziskovú organizáciu!

  • Za pár rokov existencie sa Kickstarter vypracoval na lídra vo svojom fachu. Ľuďom po celom svete poskytuje priestor na plnenie svojich plánov a túžieb, ako aj priestor na realizovanie svojej štedrosti pomocou príspevkov. Preto sa dnes vidí ako objekt, ktorý slúži verejnému dobru.
image_1443897357.jpeg
  • Za pár rokov existencie sa Kickstarter vypracoval na lídra vo svojom fachu. Ľuďom po celom svete poskytuje priestor na plnenie svojich plánov a túžieb, ako aj priestor na realizovanie svojej štedrosti pomocou príspevkov. Preto sa dnes vidí ako objekt, ktorý slúži verejnému dobru.
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

 

Spoločnosť odmieta predstavu, že by sa mala niekedy stať verejnou – a teda ponúknuť svoje akcie ľudu. Popiera aj možné plány o tom, že by ich mal niekto z vonku získať a kúpiť. Jednoducho chcú aj naďalej pokračovať v tom, čo im ide najlepšie – v pomáhaní uskutočňovať sny. Preto ten prechod do vôd, ktoré ich legálne definujú ako spoločensky osožnú organizáciu. 

 

Ako spoločnosť, ktorá slúži výhradne verejnému dobru, sa Kickstarter zaväzuje k tomu, že jeho prioritou bude vždy pomoc verejnosti a že tento fakt bude zohľadnený pri každom rozhodnutí. K dosiahnutia tohto statusu museli prejsť akreditáciou a splniť podmienky, akou je aj napríklad dôkladná uvedomelosť a zodpovednosť vo vzťahu k sociálnej sfére a životnému prostrediu. Aj napriek tomu, že stále ide o ziskovú spoločnosť, sa ale dušujú, že ich cieľom bude vždy pomáhať tým, ktorí o to pomocou fundraisingu požiadajú. To sa síce s verejnou formou fungovania ani s predajom nevylučuje, CEO Yancey Strickler tú predstavu aj tak odmieta. Podľa neho by podobné kroky firmu viedli inými smermi, než je potrebné. 

 

Zakladatelia Kickstarteru: Yancey Strickler, Charles Adler, Perry Chen

 

Sami sú však závislí od svojich investorov, ktorí patria k veľkým menám a ktorí do projektu len sotva išli s úmyslom robiť čistú charitu. Predovšetkým musia vidieť návratnosť svojich investícií, no oni sa nestrachujú. Napríklad taký Chris Sacca, ktorý zároveň investoval aj do Twitteru a predtým figuroval vo výkonnej pozícii Googlu, považuje Kickstarter za veľmi výnosnú spoločnosť, kde o zisky nie je núdza. Zatiaľ sa mu síce jeho finančná injekcia nevrátila, no nepochybuje, že sa tak jedného dňa stane. 

 

A aby všetkým bolo jasné, že to s dobročinnosťou myslia vážne, rozhodli sa v Kickstarter venovať 5 percent zo svojho zdaneného zisku na čisto neziskové účely. Konkrétne pôjdu peniaze na financovanie umeleckých a hudobných vzdelávacích programov pre deti a nebudú skúpi ani voči organizáciam, ktoré sa aktívne venujú oblastiam a ľuďom čeliacim diskriminácií a predsudkom. To sa týka najmä ľudí farebnej pleti a členov LGBTI komunity, ktorým chcú umožniť rovnaký a prístup k pracovným ponukám a spravodlivému zaobchádzaniu. Spoluzakladateľom Perrymu Chenovi a Yanceymu Stricklerovi vraj o zisky nejde. V prvom rade chcú v mladej generácií vyvolať potrebu pracovať na projektoch, ktoré budú mať na spoločnost všetkých vrstiev pozitívny dopad. 

 

Zdroj: Business Insider 

Čítaj viac z kategórie: Lifehacking

Najnovšie videá

Trendové videá