V Česku minulý rok dovolenkovali státisíce Slovákov. Je však krajina, ktorá nás predbehla

  • Turizmus v Česku prekvitá a v minulom roku prvýkrát pokoril 10 miliónov návštevníkov
  • Medziročne najviac v Česku stúpol počet čínskych a ruských turistov
pexels-photo-126292
  • Turizmus v Česku prekvitá a v minulom roku prvýkrát pokoril 10 miliónov návštevníkov
  • Medziročne najviac v Česku stúpol počet čínskych a ruských turistov
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Organizácia Czechtourism zadala dvom renomovaným nadnárodným agentúram, aby zistili, či je náš západný sused príťažlivou destináciou Európy. Podľa výsledkov to vyzerá, že áno. Česko sa totižto prvýkrát v histórii môže pochváliť 10,2 miliónmi zahraničných turistov za rok, čo tvorí medziročný nárast o viac ako 9 %. Najviac krajina láka jedného zo susedov a Slovensko to nie je.

Štatistiky zozbierané z hromadných ubytovacích zariadení hovoria o najväčšom medziročnom náraste počtu turistov z Číny (až o 38,2 % viac než v roku 2016), Ruska (nárast o 35,3 %) a Južnej Kórei (o 28,2 %). Najviac zahraničných turistov však v roku 2017 prišlo do Česka z Nemecka – 1,95 milióna. Na druhom mieste sme sa umiestnili my s 688 500 turistami, čo tvorí na celkovom počte podiel 6,8 %. V priemere sme sa u západných susedov ubytovali na 3 dni a oproti roku 2016 si išlo do Česka oddýchnuť až o 7,2 % viac Slovákov než rok pred tým.

Najdlhšie sa u našich západných susedov zdržiavajú turisti zo Saudskej Arábie (v priemere 6,9 dní), najkratšie návštevníci z Číny a Taiwanu (2,5 dňa). Mnoho turistov je s návštevou spokojných, niektorí však kritizujú nutnosť výmeny eur za české koruny a nedostatočnú „exotickosť“ krajiny a popracovať by podľa nich bolo treba aj na infraštruktúre.

Za pozitívnymi výsledkami minulého roka sa podľa odborníkov podpísalo niekoľko faktorov. Rastúca popularita Česka ako bezpečnej a konkurencieschopnej destinácie, prehlbovanie zahraničných politických vzťahov, kultúrna blízkosť alebo napríklad dlhoročná obľúbenosť českého kúpeľníctva.

Agentúra Czechtourism stavila na výraznejší marketing a okrem hlavného mesta sa stará aj o pravidelnú propagáciu ostatných regiónov, ktorá prilákala dokonca aj turistov spoza oceána. Téma 100. výročia vzniku Československa je tento rok hlavnou marketingovou témou agentúry.

Zdroj: czechtourism.cz

Čítaj viac z kategórie: Zaujímavosti

Najnovšie videá

Trendové videá