Prišla do startupu, z ktorého je dnes svetová platforma. Používa ju viac ako miliarda ľudí
- Viber patrí v súčasnosti medzi 3 najpoužívanejšie komunikačné aplikácie na svete. Používa ho viac ako 1 miliarda ľudí
- Daniela Ivanova pracuje na pozícii Business Development Director pre strednú a východnú Európu v spoločnosti Viber
- Navštívila Bratislavu a rozprávala o tom, ako budovať silné partnerstvá, ktoré rozhýbu startup raketovým smerom
- Viber patrí v súčasnosti medzi 3 najpoužívanejšie komunikačné aplikácie na svete. Používa ho viac ako 1 miliarda ľudí
- Daniela Ivanova pracuje na pozícii Business Development Director pre strednú a východnú Európu v spoločnosti Viber
- Navštívila Bratislavu a rozprávala o tom, ako budovať silné partnerstvá, ktoré rozhýbu startup raketovým smerom
Mini Tech MBA for Women v spolupráci s Startup Grind zorganizovali networking, kam o svojom biznise prišla porozprávať známa žena v biznise, Bulharka Daniela Ivanova. Svoje niekoľkoročné skúsenosti v oblasti marketingových stratégií z platformy Soundcloud zúročila a naďalej zúročuje v spoločnosti Viber. Ten, ako základná globálna komunikačná sieť, slúži v dnešnej dobe viac ako jednej miliarde ľudí.
Keď prišla Daniela v roku 2015 do spoločnosti Viber, bol to ešte len startup, ktorý pozostával z jedného člena. Ona bola tým druhým. Dnes má slovo „spoločnosť“ reálnu váhu, keďže vo Viberi v súčasnosti pracuje viac ako 300 zamestnancov. Spoločnými silami sa im podarilo vytvoriť komunikačný kanál, ktorý je medzinárodný, bezplatný a má jednoduchý manuál.
Základné princípy biznismena/bizniswoman
Ženy v biznise to majú stále náročnejšie ako muži. Aj keď sú možno obdivovanejšie a mnohými považované za hodnotnejšie. Lebo ich je menej. Žena však biznisu pridáva hodnotu a inú optiku. Ako sa mnohokrát vyjadrila podnikateľka Elena Kohútiková, úspešná žena, ktorá stála aj pri zavedení eura na Slovensku, ženy biznis zjemňujú, nie sú slabé a tak je to dobre. Netreba chcieť byť za každú cenu mužom.
O biznise rozprávala aj Daniela Ivanova. Tá hovorí, že hľadať partnerov je niekedy ľahšie, ako s nimi komunikovať a konkrétne partnerstvá uzatvárať. Mnohokrát po dlhodobom snažení k podpisu zmluvy ani nedôjde.
„Treba byť vytrvalý, trpezlivý, múdry a rýchly v rozhodnutiach,“ vyšpecifikovala základné stavebné piliere dobrého budovania partnerských vzťahov na podhubí biznisu. Na začiatku je dôležitý každý potenciálny partner a treba sa oňho špeciálne starať. Podstatné je, aby partner aj produkt prinášal extra hodnotu.
Viber a slovenské partnerstvá
Komunikačný kanál používajú aj Slováci. Preto sa vo Viberi rozhodli uzatvoriť partnerstvá aj so známymi slovenskými love-brandmi. Jedným z takých je jednoznačne Pohoda Festival.
„Ako jediná z četovacích aplikácií sa snažíme zameriavať lokálne. Toto naši konkurenti nerobia. Našli sme dieru na trhu a oplatilo sa,“ hovorí na margo budovacích stratégií Daniela Ivanova.
Festival Pohoda bol prvým slovenským partnerom v spolupráci s platformou Viber. Zmluvu podpísali minulý rok a partnerstvo pretrvalo až do tohtoročnej Pohody. Zároveň spolu chystajú ďalšiu sezónu. Slovenské prepojenia s Viberom bude mať známy portál Modrý koník a taktiež Zoznam.sk.
Takto vznikali významné spolupráce. Pre Viber je najvýznamnejšou asi tá s medzinárodnou organizáciou UNICEF. Viber sa tiež spojil s denníkom Washington Post.
Viber tiež spolupracuje s významným európskym festivalom EXIT, ktorý sa koná v srbskom Novom Sade alebo aj so Slovákovi trochu známejším multižánrovým festivalom Sziget v Budapešti.
Keď vieš, že partnerstvo nie je až tak podarené
Nie vždy to musí vyjsť a ako tvrdí Daniela Ivanova, nie každý partner je pripravený a vhodný. Tak sa vyvíjajú, respektíve nevyvíjajú aj spolupráce Viberu. Ak máte odlišné názory, nie sú dostatočne otvorení digitálnej sfére, alebo preukazujú známky negativity či dokonca agresivity. Vtedy väčšinou neexistuje spoločná cesta.
A čo ženy a biznis? S Danielou Ivanovou sa v staromestských priestoroch Campus Cowork rozprávala Mirka Uhnak, ktorá je CEO vzdelávacieho programu Mini Tech MBA For Women a je v rebríčku časopisu Forbes 30 pod 30. Tieto 2 ženy boli dokonalým spojením biznisu, inšpirácie a radostnej energie. A tiež dôkazom toho, že žena má v biznis sfére pevné miesto.
Zdroj: pohodafestival.sk, startupgrind.com, campus-cowork.com, 30pod30-2019.forbes.sk