Apple je na absolútnom vrchole, zverejnili rebríček najhodnotnejších značiek
- Medzinárodná poradenská spoločnosť zameraná na branding zverejnila rebríček najhodnotnejších značiek
- Medzi prvými 10 značkami sú len tri mimo USA
- Medzinárodná poradenská spoločnosť zameraná na branding zverejnila rebríček najhodnotnejších značiek
- Medzi prvými 10 značkami sú len tri mimo USA
Organizácia Interbrand zverejnila rebríček najhodnotnejších značiek na svete. Na vrchole je americký výrobca smartfónov Apple s hodnotu 234 miliónov dolárov.
Na druhom mieste skončil Google s hodnotou viac ako 167 miliónov dolárov a treťou najhodnotnejšou značkou sa stal Amazon s hodnotou vyššou ako 125 miliónov.
V prvej desiatke nemôžu chýbať spoločnosti ako Mercedes či Coca-Cola. Nejde o hodnotu spoločností, ale hodnoti samotných značiek.
Zaujímavosťou je, že medzi prvými desiatimi firmami sa umiestnili len tri značky, ktoré nepochádzajú z USA. Sú nimi kórejský Samsung a japonská Toyota. Súčasťou rebríčka je 100 firiem a poslednou značkou v ňom je módna spoločnosť Prada s hodnotou 4,7 milióna dolárov.
Interbrand je na trhu približne 40 rokov a pôsobí v oblasti poradenstva. Poradenskej firme v oblasti brandingu a značiek šéfuje Charles Trevail, ktorý má 25 ročné skúsenosti s poradenstvom a konzultáciami.
Zdroj: Interbrand, Adweek.com