V noci jej bez varovania vypli energie, pokazil sa jej tovar a nevie sa domôcť práva. Podnikateľka zažila nočnú moru

  • Nečakaný krach dodávateľa energií Slovakia energy spôsobil mnohým Slovákom vrásky na čele a škrt cez ich rozpočty
  • Do problémov sa dostala aj majiteľka úspešnej bratislavskej pekárne Janette
  • Rozpovedala nám jej nepríjemnú skúsenosť, ktorú by nepriala žiadnemu poctivému podnikateľovi
bratislava, zena
  • Nečakaný krach dodávateľa energií Slovakia energy spôsobil mnohým Slovákom vrásky na čele a škrt cez ich rozpočty
  • Do problémov sa dostala aj majiteľka úspešnej bratislavskej pekárne Janette
  • Rozpovedala nám jej nepríjemnú skúsenosť, ktorú by nepriala žiadnemu poctivému podnikateľovi
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Státisíce ľudí po celom Slovensku museli nedávno riešiť nepríjemnosti po tom, ako skrachoval známy dodávateľ energií Slovakia energy. Podľa oficiálneho stanoviska firmy k bankrotu viedol tlak na prechod k bez emisným zdrojom energií, špekulácie s emisnými povolenkami, dlhá zima či očakávaný nárast spotreby kvôli rozvoju elektromobility. 

Všetky tieto faktory majú vyhnať ceny energií na veľkoobchodných trhoch strmo nahor.

„Vzhľadom k regulovanému trhu nie je z našej strany možné na túto situáciu adekvátne reagovať cenotvorbou a hoci nás to veľmi mrzí, sme preto nútení podnikanie na Slovensku v energetike ukončiť,“ oznámila spoločnosť Slovakia energy a deklarovala, že jej krach zákazníci výrazne nezaznamenajú.

Ostala bez elektriny

Ukazuje sa však, že opak je pravdou. Svedčí o tom aj skúsenosť majiteľky známej francúzskej pekárne v bratislavskom Starom Meste. Drobná podnikateľka musela kvôli nečinnosti Slovakia energy dokonca zatvoriť svoju prevádzku, kým sa problémy a vzniknuté opletačky nevyriešia.

„My máme normálne platnú zmluvu a aj tak nás vypli a neposunuli ďalej do ZSE a SPP. Stalo sa to aj napriek tomu, že to bola ich povinnosť a mali sme byť pod ochranou štátu,“ objasňuje nám Janette.

„Najabsurdnejšie bolo, že keď sme na to prišli, tak dokola opakovali, že to musíme riešiť cez ZSE a SPP, že to je ich chyba.“

Chcel by si bývať energeticky sebestačne?

Zákazníci skrachovanej firmy boli pritom informovaní, že nemusia vyvinúť vôbec žiadnu aktivitu. SPP sa s nimi mala skontaktovať listom a dohodnúť najvhodnejší postup prechodu do štandardného režimu dodávky plynu.

„Nemusíte sa obávať prerušenia dodávok plynu. Ponúkame odberateľom plynu v domácnosti možnosť uzatvoriť s SPP zmluvu o dodávke plynu v štandardnom režime za regulovanú cenu stanovenú regulátorom,“ tvrdí klientom SPP.

Došlo k chybe

Keďže sa začala situácia ohľadom dodávok plynu od nového dodávateľa komplikovať, nahnevaná podnikateľka kontaktovala aj obchodného zástupcu Slovakia energy, ktorý mal jej prípad na starosti. „Priznal, že zlyhal ľudský faktor a nedali nás do systému.“

Zrejme nechcená chyba urobila v peňaženke remeselnej pekárne poriadny prievan.

„Keď som ich následne kontaktovala, že nech to riešia, tak jediná možnosť bola, že si my musíme uzatvoriť nové zmluvy s novým dodávateľov. Podotýkam, že všade sú niekoľkodňové lehoty na pripojenie a v súčasnosti likvidačne ceny oproti tomu, čo by sme mali v ZSE, keby postupovali v zmysle nariadení štátu.“

zdroj: Unsplash/gozha

„Ďalší gól bol, keď som kontaktovala ÚRSO, keďže sa všade hovorí, že sme pod ochranou štátu. Ich reakcia bola, že s týmto nevedia nič urobiť. Zo Slovakia energy mám e-mail o tom, že nás automaticky posúvajú do ZSE a SPP a pokým nás títo dodávatelia nebudú kontaktovať, tak netreba nič robiť.“

Veci začali naberať veľmi zlý spád už o pár dní, keď podnikateľku a jej prevádzku uprostred noci a bez varovania vypli od všetkých energií. „Viete si predstaviť tie straty už len v chladničkách, v pekárenskej výrobni, prerušený predaj na niekoľko dní s nájmom v centre Bratislavy.“

Riešiť musela aj zamestnancov, ktorým nemala dať akú prácu, straty z predaja pečiva, ako aj šialenú novú tarifu za energie.

„Už to riešime s našim právnikom, ale v tomto som trochu skeptická, keďže je šum, že to chcú hodiť do bankrotu. Od serióznej firmy by som očakávala aspoň nejakú reakciu o vyrovnaní, keďže v tomto momente ešte stále existujú, ale napriek mojim opakovaným urgovaniam a ich vyjadrením, že sa týmto našim problémom zaoberá ich VIP oddelenie, ma dodnes nikto od nich nekontaktoval.“

Podnikateľke bolo aj po opätovných sťažnostiach oznámené len to, že vzniknutú situáciu stále prešetrujú.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: SPP, ÚRSO, slovakiaenergy.sk

Najnovšie videá

Trendové videá