8 nesmierne užitočných nástrojov podporujúcich predaj produktov aj tvojho Startupu
- Povedzme si to na rovinu, predaj produktov nie je práve najjednoduchší. Platí to najmä v začiatkoch rozvíjajúcej sa spoločnosti, keď potenciálni zákazníci ešte nemajú tušenia, čo ponúkate a kto vlastne ste. V tomto článku sa bližšie pozrieme na deväť pomôcok, ktoré by startupom s týmto problémom mali pomôcť.
- Povedzme si to na rovinu, predaj produktov nie je práve najjednoduchší. Platí to najmä v začiatkoch rozvíjajúcej sa spoločnosti, keď potenciálni zákazníci ešte nemajú tušenia, čo ponúkate a kto vlastne ste. V tomto článku sa bližšie pozrieme na deväť pomôcok, ktoré by startupom s týmto problémom mali pomôcť.
Ich úlohou je najmä pomôcť startupom s hľadaním cesty k potenciálnym zákazníkom a klientom. Následne treba tieto spojenia pretaviť v také, ktoré pretrvajú aj dlhšiu dobu, majú teda za úlohu objaveného zákazníka si aj udržať. Veríme, že si na tomto zozname nájdeš niečo, čo pomôže práve tebe a tvojmu startupu.
Sell One Thing
zdroj: medium.com
Tento nástroj je ideálny v prípade, že chceš skutočne predať len jeden produkt ešte pred tým, ako si otvoríš premakaný e-shop. Zákazník si tak jednoduchým použitím svojej kreditnej alebo debetnej karty môže zakúpiť tvoj produkt už za menej ako dve minúty.
Streak
zdroj: medium.com
Tradičné CRM (Customer Relationship Manager) sú často buď príliš robustné alebo si vyžadujú, aby si kompletne zmenil svoj prístup k práci. Streak je jednoduchým rozšírením Gmail-u, ktoré tvoju schránku zmení na intuitívne a bezproblémové CRM.
Maître
zdroj: medium.com
Tento jednoduchý nástroj je určený k tomu, aby budoval zvedavosť a očakávanie z uvedenia tvojho nového produktu. Funguje ako widget, ktorý môžeš umiestniť na svoju stránku a slúži ako čakacia listina, v ktorej sa zákazník posunie vždy, keď sa sem prihlásia aj jeho priatelia.
Clearbit Connect
zdroj: medium.com
Clearbit Connect je nástroj, ktorý ti umožní vidieť informácie o kontaktoch a spoločnostiach, a to hneď vedľa konverzácie s každým z nich. Nemusíš ich teda pracne vyhľadávať na internete.
Entro
zdroj: medium.com
Posielanie úvodných a predstavovacích e-mailov môže byť niekedy skutočne náročné, no pomocou tohto nástroja to hádam ani nemôže byť jednoduchšie. Nástroj je určený najmä pre tých, ktorí musia často predstavovať seba alebo svoju spoločnosť.
Charlie
zdroj: medium.com
Hodinu pre každým stretnutím (môžeš si nastaviť aj iný čas) dostaneš všetky potrebné informácie o osobe, s ktorou sa máš stretnúť. Dozvieš sa o spoločných priateľoch, záľubách, podobných príspevkoch na sociálnych sieťach a informáciách či už o danej osobe alebo o jej spoločnosti.
Bounce Bar
zdroj: medium.com
Tento jednoduchý príkaz ti umožní pridať na stránku zaujímavý banner len za pár sekúnd bez použitia jediného kódu. Tieto bannery sa vyznačujú tým, že pútajú pozornosť návštevníkov stránky a sú vysoko modifikovateľné. Bannery môžu byť zacielené na konkrétnych používateľov podľa toho, odkiaľ pochádzajú.
Business Model Kit
zdroj: medium.com
Tento nástroj spraví z modelovania podnikateľských modelov zábavu. Užitočná pomôcka ti ukáže, ako by mohol tvoj podnik vyzerať za 5, 10 alebo 20 rokov. Svoje využitie si nájde aj v prípade, že uvažuješ o viacerých zdrojoch príjmov, partnerstvách a komplexných dodávateľských reťazcoch.
Pozdáva sa ti niektorí z predstavených nástrojov a uvažuješ o tom, že využiješ hneď viacero z nich?
Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: westudy.in