Príbeh „najneochotnejšieho“ miliardára sveta: Vybudoval obdivovanú značku, ktorá generuje zisk 92 miliónov eur ročne

  • Patagonia je dnes jedným z najvýznamnejších hráčov v oblasti outdoorového oblečenia
  • No za jej úspechom sa skrýva viac než len kvalitné produkty – je to príbeh o tom, ako jeden muž zmenil spôsob, akým svet vníma podnikanie
Yvon Chouinard/Patagonia
  • Patagonia je dnes jedným z najvýznamnejších hráčov v oblasti outdoorového oblečenia
  • No za jej úspechom sa skrýva viac než len kvalitné produkty – je to príbeh o tom, ako jeden muž zmenil spôsob, akým svet vníma podnikanie
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

V svete módy a outdoorového oblečenia sa len zriedka stretávame so značkou, ktorá by tak výrazne ovplyvnila nielen svoj segment trhu, ale aj celkový prístup k podnikaniu a environmentálnej zodpovednosti.

Patagonia, založená v roku 1973 Yvonom Chouinardom, sa za päť desaťročí svojej existencie vypracovala z malej firmy vyrábajúcej horolezecké vybavenie na globálneho lídra v oblasti udržateľnej módy a aktivizmu.

Dnes 85-ročný Yvon Chouinard je dokonca opisovaný ako „najneochotnejší“ miliardár na svete. Ročný maloobchodný príjem spoločnosti Patagonia dnes dosahuje 920 miliónov eur a firma generuje približne 92 miliónov eur v zisku. Hodnota spoločnosti bola stanovená na 2,76 miliardy eur, čo na papieri znamenalo, že Yvonov čistý majetok predstavuje 2,76 miliardy eur.

Chcel robiť veci inak

Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Patagonia, The Economic Times, Harvard Business review, Celebrity Net Worth

Najnovšie videá

Trendové videá