Výborné správy od Igora Matoviča: Slovensko dostane SOS dávku vakcín od Pfizeru navyše a to nie je všetko
Sputnik V sa vyrába v bývalej fabrike na biologické zbrane. Svet si objednal 2,5 miliardy dávok, stihnú sa vyrobiť?
Sulík naznačil, že bude chcieť odvolať Matoviča. Vláda sa môže vymeniť rovnako, ako pred tromi rokmi
Agresívne Porsche Cayenne Coupe tretej generácie je to, čo medzi SUV doposiaľ naozaj chýbalo
- Cayenne Coupe bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km
- Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd sekúnd
- Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur
- Cayenne Coupe bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km
- Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd sekúnd
- Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur
Po všetkých šumoch, predpovediach a špionážnych fotografiách sme sa konečne dočkali u Porsche niečoho, čo mu v minulých modeloch Cayenne chýbalo. Jednalo sa o prvé SUV značky, ktoré boli predstavené ešte v roku 2002.
Konkurencia na seba nenechala dlho čakať a predstavila nové SUV modely, ale v športovejšom prevedení s označením Coupe. Presne tento prvok dlhé roky chýbal pri modeli Cayenne a na čele tak boli modely ako BMW X6, Mercedes AMG GLE coupe alebo najnovšie Audi Q8.
Túto situáciu sa Porsche rozhodlo riešiť a zamiešať karty medzi SUV modelmi kupé. Bol predstavený najnovší model Cayenne Coupe, ktorý získal vďaka ostrejšiemu skoseniu zadnej časti karosérie dlho očakávaný a v súčasnosti veľmi populárny športovejší vzhľad.
Pri hľadaní základných rozdielov medzi klasickým modelom a modelom coupe narazíme na hneď niekoľko detailov. K rozdielu sa vyjadril na webe Jalopnik.com aj predseda Výkonnej rady Porsche AG, Olivera Blumea „Coupe obsahuje všetky technické prvky súčasného modelu Cayenne, ale má ešte dynamickejší dizajn a nové detaily, vďaka ktorým je progresívnejší, atletickejší a emocionálnejší,“ hovorí.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Okrem toho skosenejšia zadná časť vozidla pripomína klasický, už legendárny model 911, čo fanúšikovia Porsche určite ocenia a privítajú s radosťou. V zásade sa však hrubý tvar vozidla od pôvodného modelu príliš nezmenil, a to predovšetkým pokiaľ sa jedná o prednú časti vozidla, ktorá si zachovala už typické predné svetlomety automobilky s mohutným predným nárazníkom a dlhou a širokou prednou kapotou. Celkovo sa podľa porovnania údajov klasického modelu Cayenne a modelu Coupe z oficiálnej stránky automobilky Porsche.com model coupe skrátil o 13 mm a zvýšil o takmer 20 mm v najvyššom bode vozidla.
Okrem toho bolo spolu s upravenou zadnou časťou vozidla upravené aj umiestnenie zadných sedadiel, ktoré sa kvôli čo najväčšiemu priestoru nad hlavou cestujúcich osadili o 30 mm nižšie. Po ich sklopení získa majiteľ coupe modelu batožinový priestor o objeme 1 540 litrov, narozdiel od 1 708 litrov pri klasickom modeli. Štandardný objem batožinového priestoru je pri modeli cople 625 litrov oproti 770 litrom. Je tak úplne jasné, že čo pridali na športovejšom a agresívnejšom vzhľade predovšetkým v zadnej časti vozidla, ubrali na batožinovom priestore, čo je pochopiteľné.
Pri spustení predaja budú mať kupujúci k dispozícií na výber z dvoch základných prevedení, a to základný Cayenne Coupe, ktorý bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km. Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd.
Druhým variantom bude prevedenie s označením Cayenne Coupe Turbo, ktorý bude pod kapotou ukrývať 8-válcový motor s objemom 4,0 litra a výkonom skvelých 549 koní. Oproti klasickému modelu má zrýchlenie z 0-100 km/h o čosi lepšie, a to 3,7 sekundy s maximálnou možnou rýchlosťou 286 km/h.
A na záver sa pozrime na nie menej podstatnú informáciu – predajnú cenu týchto modelov. Do amerických showroomov sa podľa informácií Roadandtrack.com dostanú niekedy na jeseň tohto roka, so začínajúcou cenovkou pri základnom modely v štandardnej výbave na úrovni 66 000 eur. Avšak cenovka pri výkonnejšom modely Cayenne Coupe Turbo bude samozrejme o niečo vyššia. Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur.
Ako už býva zvykom, v prípade záujmu bude podľa údajov automobilky k dispozícií variabilná výbava a taktiež športový balík, ktorý bude obsahovať vychytávky ako 22 palcové disky, špeciálnu farbu vozidla, športové sedadla, športové výfukové potrubie či karbónové doplnky v interiéry vozidla pre agresívnejší vzhľad a zníženie celkovej hmotnosti vozidla.
zdroj: porsche.com; jalopnik.com; autoevolution.com