AirBnB rozširuje portfólio a provokuje San Francisco

Peter Lastovecký / 9. novembra 2015 / Lifehacking

Miliónový startup, ktorý za posledné roky zmenil spôsob akým sa ubytovávame pri našich cestách po svete, sa snaží o ďalší prevrat. Testuje službu, ktorá by svojim zákazníkom ušetrila čas pri hľadaní programu v mieste, kde sa budú nachádzať.

 

Len niekoľko najlepších cestovateľov a iných, vybraných ľudí sa dostalo do uzatvoreného testovacieho  programu, v ktorom je možné bookovať balíčky špeciálnych výletov a zážitkov. Ktoré väčšinou trvajú 3 až 5 dní, samozrejme s ubytovaním, stravou a spomínaným programom.

 

 

Na výber je zatiaľ San Francisco, v ktorom si môžete vyskúšať tie najlepšie reštaurácie, prebehnúť pekné miesta alebo vyskúšať extrémne aktivity ako bunjee jumping, skydiving alebo lezenie po skalách. Cena za takýto výlet by mala byť 500$ za jedného a 750$ v dvojici. Dopraviť sa ale budete musieť na vlastné náklady. AirBnB viac informácií dať nechce, aspoň pokiaľ neskončí testovanie. Potom sa rozhodnú, či túto službu sprístupnia širokej verejnosti alebo upadne do zabudnutia. Služieb, ktoré ponúkajú zážitkové balíčky je už teraz dosť, ale povedzme si, AirBnb má na to, aby ich zatienil.  

 

„Trolujú“ mesto San Francisco

Začiatkom tohto roka totiž prehrali spor so svojím domovským San Franciscom a tak museli zaplatiť 12 miliónov dolárov na hotelových daniach. Nenechali to len tak a rozhodli sa rozbehnúť reklamnú kampaň, kde o tom dávajú obyvateľom vedieť. Na autobusových zastávkach poukazujú ostatným občanom mesta, na aké účely by malo mesto využiť zinkasovanú sumu.

 

 

Nie je ale celkom jasné, čo si od toho sľubovali. Ako to malo pôsobiť na ľudí ? Poštvať ich proti mestskej rade, alebo ich iba nenahnevať ? To druhé sa podarilo, obyvatelia to zobrali s rezervou. Medzi navrhované využitie týchto peňazí patrili veci ako vybudovanie cyklochodníkov, zachovanie vyučovania umenia na školách a jedna výzva dokonca smerovala tiež na verejné knižnice, kde požadovali aby boli predĺžené otváracie hodiny. Týmto smerom však z tejto sumy potečie len necelých 1,5%. Či to pomôže otváracím hodinám je fakt otázne.

 

V AirBnB si však uvedomili, že to s touto kampaňou prehnali a plagáty a billboardy sťahujú. Aj keď sa podpisovali „s Láskou, AirBnB“, celé to nieslo zvláštny tón. Niektoré kampaňe sa proste nepodaria, no tak či onak, dostali sa zas raz do povedomia širokej verejnosti.

 

 

Pridať komentár (0)