Dag Daniš: Progresivizmus je náboženstvo, tak ako fašizmus či komunizmus

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Ivan Mikloš: Obávam sa, že Matovič nemá na to zmeniť Slovensko.

Aj Igor Matovič zdieľa náš content. Ako zábavný obsah zapracovať do reklamnej kampane?

Aj Igor Matovič zdieľa náš content. Ako zábavný obsah zapracovať do reklamnej kampane?
Startitup/EMEFKA

Vysoká politika a zdieľanie zábavného contentu zvyčajne netvoria dvojicu. Nedávne meme z dielne nášho portálu EMEFKA však Igora Matoviča pobavilo natoľko, že ho prezdieľal aj na svojom Facebooku a reagoval tak na diskusiu ohľadom otvorenia fitnescentier v rámci uvoľňovania bezpečnostných opatrení.

EMEFKA predstavuje najväčší mediálny Instagram na Slovensku – sleduje ho takmer 400 000 followerov a priemerný dosah jedného postu dosahuje až 200 000.

V podobnom trende sa darilo aj príspevku s Matovičom, ktorý nazbieral výnimočný instagramový dosah až 234 000 a k tomu ďalších 263 000 na Facebooku – spolu tak pol milióna

Až 71 % čitateľov nemá problém s natívnou reklamou

Práve vtipný EMEFKA post môže byť kreatívnou formou nevšednej natívnej reklamy. Je prirodzený, nenútený a najmä oplýva pridanou hodnotou, nie len komerčným prvkom. Podľa prieskumu až 71 % ľudí nemá žiadne námietky voči natívnej reklame.

Natívna reklama má veľa formátov. Začínalo to pri článkoch či brandingoch, čoraz viac značiek sa však odhodláva k uvoľnenejšej a údernejšej komunikácii, ktorá dokáže zaujať cieľovú skupinu a nekomerčne odkomunikovať myšlienku aj predajný argument. EMEFKA je pre takéto posty ten najväčší kanál, aký na slovenskom internete existuje.

Na zábavné posty však treba ísť opatrne – ak by sme v EMEFKA prikývli na každý „vtipný“ príspevok vytvorený klientom, výsledky by boli sklamaním. Preto to robíme inak – klientovi a publiku na mieru, ako všetky naše kampane.

Do reklamného zábavného contentu sa pustil aj Lidl

Poučiť sa dá z úspešnej komunikačnej kampane pre Lidl. Celú kampaň sme postavili výhradne na Instagrame a okrem serióznej kampane na našom portáli Interez sa klient odhodlal využiť aj komunikačný kanál Emefka.

Keďže bolo cieľom osloviť mladých ľudí vo veku 18 – 25 rokov, Emefka je ideálnym kanálom, obsah však musel byť kompletne v našej réžii.

Pre Lidl sme zatiaľ vypublikovali dohromady vyše 50 vtipných postov, všetko custom kreatívy vytvorené na kľúč pre klienta. Cieľovú skupinu (naše vlastné publikum), no tiež samozrejme produkt, poznáme veľmi dobre, preto vieme vytvoriť virálnu kreatívu, ktorá komunikuje produkt a zároveň vyvoláva skvelú reakciu v širokom publiku.

Výsledky kampane v prvom kvartáli publikačného plánu prekonali všetky očakávania, kreatívy dosiahli spoločný reach 935 000 ľudí a engagement 250 000. V jeden deň uverejnenia súťaže sa nám podarilo pre Lidl získať 1 142 sledovateľov.

Tieto čísla dokazujú, že išlo o jednu z najúspešnejších letných kampaní na Slovensku. Odvtedy s Lidlom, s malými prestávkami, spolupracujeme pravidelne.

Najnovšie video

Najnovšie video

Najnovší podcast

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Najnovšie