Ako sme využili rivalitu Česka a Slovenska pre natívny obsah

pixabay.com

Slovné spojenie natívna reklama zažíva v poslednom období obrovský boom. Natívnou reklamou označujeme články, videá, reklamu vo vyhľadávaní, display reklamu resp. všetko, čo si klient objedná u vydavateľa ako reklamu, ktorá zapadá vizuálne a obsahovo do prostredia média.

V Startitup Group pracujeme s natívnou reklamou denne, preto sme sa rozhodli v tejto prípadovej štúdii rozobrať 2 najúspešnejšie natívne články nášho portálu EMEFKA, ktoré sa stali virálnymi.
Pri natívnej reklame je dôležité vytvoriť nielen článok s kvalitným obsahom. Je potrebné zamerať sa aj na jeho distribúciu a performance.

V skratke o EMEFKA:

EMEFKA je najväčší fun/lifestyle portál na Slovensku a v Česku, ktorý patrí do mediálneho domu Startitup Group. Za svoju krátku pôsobnosť sa stal podľa portálu medialne.etrend lídrom v sociálnych sieťach medzi slovenskými médiami. Sleduje dianie v spoločnosti a zábavnou formou reaguje na aktuálne témy, trendy či skutočnosti a vytvára tak virálny a užívateľsky atraktívny obsah. V priebehu rokov sa stal každodennou súčasťou ľudí na internete a vybudoval si silnú a aktívnu užívateľskú základňu na sociálnych sieťach.

Medzi najúspešnejšie natívne články portálu EMEFKA patrí:

Osem vecí, ktoré Česi najviac závidia Slovákom 

Natívny článok pre klienta PRETO Ryba Žilina bol vytvorený s cieľom brandovej komunikácie klientovho najznámejšieho produktu – Tresky.

Brief: vytvoriť natívny článok na posilnenie brandu klienta medzi mladými ľuďmi vo veku 18 – 25 rokov.

Natívny článok vznikol ako druhé pokračovanie úspešného článku na tému, čo závidia Slováci Čechom. Rozhodli sme sa pre opačnú verziu, a to, čo závidia Česi nám, Slovákom. Vďaka tomu sme dokázali komunikovať produkt klienta, ako niečo:

  • jedinečné
  • unikátne
  • a hlavne slovenské
Vytvoríme ti kampaň na mieru

Vyplň názov svojej firmy a email. Náš tím ťa kontaktuje a pozve na kávu.




Odoslaním vyjadrujete súhlas s Podmienkami ochrany súkromia.

 

Ideálne zvolený koncept článku nám pomohol odprezentovať tresku ako produkt, na ktorý sú Slováci hrdí. Prepojili sme to s faktom, že treska je tradičná lahôdka zo Žiliny, ktorá sa nevyrába nikde inde na svete.

Úspešnosť sme zabezpečili aj vďaka distribúcii článku, ktorý sme okrem štandardu Web + Facebook, propagovali aj na Instagramovom účte EMEFKA formou príbehu.

EMEFKA je jednotkou na slovenskom mediálnom trhu v rámci interakcií na sociálnych sieťach podľa Storyclash.com. Preto sme natívny článok komunikovali aj prostredníctvom prelinkovaného instagramového príbehu, čo nám zabezpečilo, že sa sledovateľ mohol dostať cez príbeh priamo do článku.

Reach článku zvýšila aj rivalita oboch národov, ktoré sa v komentároch snažili potvrdiť alebo vyvrátiť veci, ktoré si závidíme. V komentároch nechýbalo potvrdenie od Slovákov, že žilinská treska je pre nich závideniahodná legenda.

 

Druhý natívny článok sa týkal stého výročia Československa:

Niekoľko vecí, v ktorých patril náš spoločný štát medzi svetovú špičku!

Natívny článok pre klienta Karloff bol zameraný na úspechy, ktoré sme ako Československo dokázali. Klient vytvoril pri príležitosti stého výročia Československa špeciálnu edíciu Czechoslovakia vodky, ktorú chcel komunikovať presne 28. 10. 2018.

Brief: komunikovať špeciálnu edíciu Czechoslovakia vodky, ktorá je zložená z českého kojetínskeho liehu a slovenskej vody z Tatier pri príležitosti stého výročia Československa. 

Natívny článok bol zameraný na brandovú komunikáciu klienta.

Cieľom natívneho článku bolo vyzdvihnúť spoločné úspechy, ktoré sme dosiahli ako Československo a na ktoré sme hrdí. Medzi takýto úspech sme zaradili aj klientov produkt – československú vodku, ktorá prepája v sebe kúsok z Čiech a kúsok zo Slovenska.

Pri tomto natívnom článku sme sa rozhodli zakomponovať Czechoslovakia vodku aj do náhľadovej fotografie článku, kde prirodzene splynula s obsahom. Fotografiu vodky sme sa nebáli vložiť do článku, do náhľadového obrázku či do vizuálu instagramového príbehu aj z toho dôvodu, že dizajn fľaše je naozaj atraktívny pre cieľové publikum.

Aj v tomto prípade sme pre klienta pripravili instagramové príbehy, ktoré odkazovali na článok. Z príbehov sa dostalo na článok viac ako 6 000 ľudí.

Natívne články je najlepšie kombinovať aj s inými formátmi, ktoré portál ponúka. Keďže EMEFKA je jednotkou na slovenskom Instagrame, klient sa rozhodol využiť aj meme posty, ktoré mu pomohli pri brand buildingu značky.

 

Prečo in­ves­to­vať do natívnych článkov?

Stačí, ak sa pozrieš na rozdiely medzi PR správou a natívnym spracovaním článku: 

  1. Natívny článok je spracovaný obsahovo a štylisticky podľa média, na ktorom bude publikovaný.
  2. Pracuje na ňom redaktor, ktorý pozná čitateľov média a obsah, ktorý sa im páči.
  3. Reklama na produkt/službu je v tomto prípade podaná publiku prirodzenejšie a nevyčnieva okato z témy článku.
  4. V texte redaktor nevyužíva prehnané superlatívy. Silné stránky, originalitu a jedinečnosť produktu zapracuje prirodzene do textu.
  5. V natívnom článku sa čitateľ dozvedá určitú pridanú hodnotu a dôveruje mu viac ako PR správe.

 

Chceš ve­dieť, koľko ta­káto kam­paň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od tvo­jej firmy.

 

Najnovšie video