Alpine B5 BiTurbo je BMW pre tých, čo nechcú za každú cenu vytŕčať z davu

  • Ak je BMW M5 niečo ako Big Mac, Alpina B5 je Swiss King
  • Výkon je rovnaký ako v prípade M5, len je použiteľnejší
  • Pohon všetkých štyroch kolies a absolútna nenápadnosť
  • Ak je BMW M5 niečo ako Big Mac, Alpina B5 je Swiss King
  • Výkon je rovnaký ako v prípade M5, len je použiteľnejší
  • Pohon všetkých štyroch kolies a absolútna nenápadnosť

BMW M5 je jednoducho modla. Svätý grál niektorých nadšencov. Auto, ktoré zdobí tapety počítačov a telefónov asi až príliš často, aby ho človek nakoniec nemal tak trochu opozerané. Práve preto je tu už dlhé roky Alpina B5 – auto, poskladané z podobných ingrediencií, až na výrazné spojlery a húfy odznakov M, ktoré tam vlastne aj tak nikto nechce.

Na Alpine s označením B5 je však úplne najlepšie to, že sa narozdiel od M5 ponúka aj ako kombi Touring.

Pod jeho kapotou na teba vyskočí 608 koní zo 4,4-litrovej V8-čky s dvomi turbami.

Ako môžeš vidieť, Alpine stačia k radosti tradične veľké kolesá jednoduchého dizajnu a lízatká s prahmi.

Sedan je v šprinte na stovku o desatinu sekundy rýchlejší ako Touring.

BMW je vo vývoji Alpiny úzko zainvolvované – decentný aerokit sa ladil vo veternom tuneli mníchovskej automobilky.

Motor sa taktiež spolieha na najnovšiu techniku z Mníchova. Osemvalec pochádza z najnovšej série N63TU2.

Iné sú však turbodúchadlá, ktoré boli vymené pre „takmer okamžitú reakciu motora“.

Ani zozadu sa Alpina B5 G30 netvári, že skrýva pod kapotou hotové stajne. Stačí jej jeden znak a štyri koncovky výfuku.

Alpina je skrátka pre tých, ktorí chcú za každú cenu nevytŕčať z davu.

Vnútri je situácia podobná ako v päťkovom BMW, len je tu viac bielej kože a prístrojový panel má vlastnú grafiku.

Nie je to však úplne najlacnejšia sranda. Alpina B5 BiTurbo stojí v základe 112 tisíc eur pre sedan a 115 300 pre kombi.

Zdroj/Foto: Alpina Automobiles

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech