Alza čelí kritike ohľadom „zľavnených“ cien v rámci Black Friday

  • Aj na teba dnes z každej webstránky kričí Black Friday?
  • E-shopy si v posledných rokoch aj u nás zvykli na jedinečnú príležitosť vyprázdniť svoje sklady vďaka lákavým ponukám, na ktorých poriadne zarobia
  • A aj tento rok to urobil internetový obchod Alza.sk, avšak zákazníci si na jeho ceny poriadne posvietili
Unsplash
  • Aj na teba dnes z každej webstránky kričí Black Friday?
  • E-shopy si v posledných rokoch aj u nás zvykli na jedinečnú príležitosť vyprázdniť svoje sklady vďaka lákavým ponukám, na ktorých poriadne zarobia
  • A aj tento rok to urobil internetový obchod Alza.sk, avšak zákazníci si na jeho ceny poriadne posvietili

Vieš vôbec, ako vznikol pojem „Black Friday“ a čo vlastne znamená? Nuž v skratke. Svet v zmysle obrovských zliav v obchodoch ho pozná približne od 60. rokov minulého storočia a pochádza ako inak, spoza oceánu. Americkí podnikatelia totiž ešte v polovici minulého storočia medzi sebou uzatvorili nepísanú dohodu, že ponúkať svoj tovar vo výrazných zľavách pred vianočnými sviatkami začnú až po oslavách Vďakyvzdania, ktorý sa oslavuje vo štvrtok. Tento rok je to 23. novembra. Mýtov a legiend je však viac. Množstvo zaujímavostí ti prezradí napríklad nasledujúce video.

Keďže ekonomiky sveta sa už posunuli na novú úroveň, Čiernym piatkom už teda nenazývame len jediný deň, ale môže to byť niekoľko týždňov, či ohromné akcie nečakane, uprostred horúceho leta.

Novinárom prácu zisťovať, či portáli skutočne ponúkajú lákavé zľavy alebo sa len zahrávajú so spotrebiteľom, poriadne uľahčujú samotní zákazníci, ktorí na sociálnych sieťach komentujú nepodarené pokusy zaujať. Veď už aj odborníci prišli na to, že portál na pár chvíľ cenu môže z pôvodnej hodnoty zvýšiť o sto percent a potom ju uvedie s farebnou bublinkou „50 % zľava“, hoci s pôvodnou cenou.

Z roka na rok sa však naše e-shopy lepšia a so zľavami to preženú už len málokde. Pichľavým komentárom sa však s dnešným spustením akcií nevyhol internetový obchod Alza.sk, ktorý čelí kritike zákazníkov na internete.

E-shopu, ktorého maskotom je zelený mimozemšťaň, používatelia vyčítali, že aj po zľave je drahší ako konkurencia, v prípade, že vysávač, ktorý bol v bežnej ponuke za 75 eur, aktuálne stojí 122 eur.


Uznať sa však musí, že jednorázovými zľavami vie e-shop nadchnúť svojich zákazníkov natoľko, že kupujú aj to, čo nepotrebujú. Veď len samotná Alibaba vďaka akcii, ktorú nazvala „Singles day“ , dosiahla 11. novembra za 24 hodín obrat viac ako 30 miliárd dolárov, čo nie je rozhodne málo. Mnohé z portálov však svoje zárobky nezverejňujú, aby tak nestratili oproti konkurencii výhodu a predpokladať úspešné predaje sa dá len vďaka uverejneným správam z posledných kvartálov. Je však jasné, že o drobných tu nehovoríme. Samotnému Jeffovi Bezosovi napríklad minuloročné predaje Amazonu z Čierneho piatku pomohli k prekročeniu magickej hranice hodnoty majetku 100 miliárd dolárov.

Samotného zákazníka odborníci varujú len dvoma jednoduchými radami. Prvou je mať oči otvorené a sledovať cenu dlhodobejšie, porovnať ju s inými portálmi či v rámci európskeho trhu, kde sa už dnes ceny tak výrazne nelíšia, ako tomu bolo kedysi, no a druhou radou je taká drobnosť. Sledovať, či v zľave ponúkaný tovar nie je náhodou rozbalený, používaný, reklamovaný a podobne. Takže prajeme veľa trpezlivosti a tak trochu aj šťastie, pretože na mnohých eshopoch sa zľavy zjavujú v akýchsi nárazových vlnách. Hoci môže Black Friday vyzerať ako bezkonkurenčne najziskovejší deň obchodníkov v roku, podľa štatistík ho stále predbieha 23. december a sním všetci zábudlivci a lovci vianočných darčekov na poslednú chvíľu.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá