Ambiciózny kaviarenský startup sa stále viac rozširuje, chce zosadiť Starbucks

  • Predstav si, že len dnes by si prišiel s malým, papierovým modelom rakety a už o rok by si mal na pláne poraziť velikána Elona Muska v jeho plánoch
  • Asi takto sa dá porovnať veľký boom, ktoré vo svete robí kaviarenský startup Luckin, ktorý chce z trónu na najväčšom ázijskom trhu zosadiť neporaziteľný Starbucks
  • Čo je vlastne Luckin a aké sú jeho možnosti?
zdroj: Facebook/Twitter
  • Predstav si, že len dnes by si prišiel s malým, papierovým modelom rakety a už o rok by si mal na pláne poraziť velikána Elona Muska v jeho plánoch
  • Asi takto sa dá porovnať veľký boom, ktoré vo svete robí kaviarenský startup Luckin, ktorý chce z trónu na najväčšom ázijskom trhu zosadiť neporaziteľný Starbucks
  • Čo je vlastne Luckin a aké sú jeho možnosti?

Luckin Coffee je kaviarenský startup pochádzajúci z Číny, ktorý bol založený len v októbri 2017. Do konca minulého roku dokázal vo svojej domovskej krajine otvoriť približne 2000 prevádzok a do konca tohto roka má ambíciu otvoriť ďalších 2500. Len v decembri získala spoločnosť investíciu vo výške 200 miliónov dolárov a jej hodnota dosiahla 2 miliardy dolárov.

Rozdiely sú väčšie než by si si mohol myslieť

Zatiaľ čo Starbucks buduje svoju vlastnú kávovú kultúru v priestranných kaviarňach, z ktorých viacero je umiestnených v nákupných centrách, Luckin sa zväčšia zameriava na maličké prevádzky s možnosťou objednávok online a rozvozom. Druhým veľkým rozdielom je, že Luckin narozdiel od svojho staršieho konkurenta už od počiatku do svojho biznisu významne zapojil technológie.

V kaviarňach nemôžeš platiť v hotovosti, len Luckin aplikáciou, ktorá zahŕňa množstvo zákazníckych bonusov. Práve donáška a aplikácia sú achilovou pätou kaviarenského giganta spoza oceánu (aj preto sa spojil s Alibabou a rozvoz chce spúšťať už onedlho) a niet sa čo čudovať, že Luckin ho chce práve v tomto smere na čínskom trhu poraziť.

Starbucks sa o postavenie na svojom druhom najväčšom trhu po USA má plné právo obávať. Už minulé leto jeho pozícia oslabila a analytici to dávajú za vinu práve startupu Luckin. Krátko predtým Luckin Starbucks zažaloval za to, že si v krajine vystaval monopol. Aj napriek tomu má Starbucks podobné ambiciózne plány do budúcnosti ako jeho konkurencia. Počet 3 000 kaviarní chce v Číne zvýšiť do roku 2022 dvojnásobne.

Stavili na cenu

Kaviareň Luckin stavila okrem spomínanej donášky a modernej aplikácie aj na lacnejšie nápoje. Vďaka spolupráci s Tescentom aj známym WeChat ponúka zákazníkom množstvo zliav a Starbucks, ktorý poľaviť nechce, núti bojovať na inom poli. Ponúka zákazníkom výnimočný zážitok a rozsiahlu ponuku výberových káv. Odborníci hovoria o konkurencii, ktorá je podobná Applu a značke Huawei.

Zdroj: CNN