Američan Chris si zamiloval slovenskú bryndzu a rozbehol biznis s haluškami

  • Na instagramovom profile známej slovenskej fashion blogerky sme narazili na jej úplne nový projekt
  • Spolu s manželom sa rozhodli, že rozbehnú v metropole Česka biznis s haluškami
  • Chris má skúsenosti so startupmi a marketingom, no zamiloval si našu bryndzu
zdroj: Halushkys
  • Na instagramovom profile známej slovenskej fashion blogerky sme narazili na jej úplne nový projekt
  • Spolu s manželom sa rozhodli, že rozbehnú v metropole Česka biznis s haluškami
  • Chris má skúsenosti so startupmi a marketingom, no zamiloval si našu bryndzu

V stovežatej Prahe mu chýbali tradičné slovenské halušky a po bryndzu na Slovensko chodieval pravidelne. Nakoniec si dobrotu nechal pripraviť svojou svokrou a nápad bol na svete. Klasické čerstvé slovenské halušky s troškou twistu.

„Za projektom Halushkys stojím spoločne so svojou manželkou Rebekou. Som Čecho-Američan a žena je Slovenka. Celý život podnikám a prešiel som si už niekoľkými startupmi. Posledné roky som sa viac zameral na reklamu, ale tento projekt je taká naša srdcovka,“ hovorí pre Startitup o svojej veľkej novinke Halushkys sympatický Chris Wechsler, ktorý si kvôli svojmu pôvodu ťažkú hlavu pri varení slovenského národného jedla nerobí.

Keď sme sa ho opýtali, prečo radšej nesiahol po hamburgeroch či hotdogoch, keď už nie je „Slovák ako repa“, odpovedal s úsmevom na perách.

„Som skôr ‚Američan ako kobliha‘. Ale tak myslím si, že odpoveď je v otázke. Pretože to ponúkajú všetci. Všade, kam človek chodí, vidí to isté. A akonáhle si potom niekto všimne, že niečo funguje, tak sa otvorí ďalších desať podnikov na rovnakej ulici. Vlastne nepoznám ani žiadneho cudzinca, ktorý by nemal rád halušky. Zároveň sú dobré halušky náročné a prácne na výrobu, tak sa ich mladým ľuďom doma nechce variť, moja žena ich tiež nepripravuje a povedala, že teraz už ani nebude (smiech),“ hovorí.

Chris má za sebou niekoľkoročnú prax v odbore marketingu a v súčasnosti je art directorom v reklamnej agentúre. Na svojom konte má úspešné kampane pre značku Škoda, Kofola či Royal Crown Cola.

Do projektu Halushkys zatiaľ investuje z vlastných zdrojov a namiesto súčasnosti sa viac sústreďuje na budúcnosť. Sociálne siete projektu zatiaľ nájdeš prázdne, a preto nás zaujímalo, či ho náhodou manželia nepovažujú len za jednorazový projekt.

„Vôbec! Máme s Halushkys plány. Naše sociálne siete sú zatiaľ prázdne, pretože iba začíname. Tri mesiace sme projekt tajili a ešte len teraz budeme naše social media postupne napĺňať kontentom,“ odpovedal Chris spolu s Rebekou.

zdroj: Halushkys

Nedalo nám neopýtať sa na aktuálne veľmi diskutovanú tému udržateľnosti, s ktorou sa pasujú mnohé gastro podniky, ktoré doteraz balili svoje jedlo do plastov. Aj Chris priznáva, že pre Halushkys je to veľká téma.

„Keď sme do projektu išli, tak sme jednoznačne vedeli, že u nás nebudú žiadne ‚one use plastics‘. Nechápem, ako ich môže v dnešnej dobe vôbec ešte niekto využívať. Všetky naše obaly máme rozložiteľné, nádobky sú papierové, vidličky drevené. Už premýšľam nad vlastným dizajnom obalov, ktorý dám vyrobiť a obrandovať. Tie budú musieť navyše byť čo najviac ‚environmentally friendly‘,“ vysvetľuje.

Prvú akciu halušky Wechslerovcov absolvovali už tento víkend na akcii Náplavka street food v Prahe. Popri stálej práci, očakávaní potomka a rekonštrukcii nového bytu priznávajú, že bola príprava na prvý festival veľmi náročná. Chceli si dať na svojich produktoch mimoriadne záležať a zlá predpoveď počasie im navyše vôbec nehrala do karát. Rebeka sa podujala na testovača halušiek, Chris popri varení navyše ako vyštudovaný grafik myslel už aj na nový web a identitu brandu.

zdroj: Halushkys

„V deň festivalu sme prišli skoro ráno na Smíchovskú Náplavku, postavili stan v daždi a prvé 2 hodiny nám vypadávala elektrina, kvôli čomu sme museli odmietať prvé objednávky. Naozaj veľmi motivačné. (smiech) Problém s elektrinou sme ale vyriešili a akonáhle všetko začalo fungovať, sme sa nezastavili. Sám som bol prekvapený, že ľuďom to počasie neprekážalo a čakali na svoju porciu halušiek aj v daždi. Dokonca sme vypredali 2 hodiny pred koncom festivalu. A to bolo v čase, keď akurát vyšlo slnko a navalili sa stovky nových ľudí,“ hovorí Chris.

Všetko však nakoniec dobre dopadlo a halušky si pochvaľovali mladí aj starí, domáci aj Slováci. Po prvej akcii manželia veria, že s projektom Halushkys môžu uspieť. Chcú si len presne stanoviť, akým tempom sa budú vpred poberať. V Prahe už mnohí vyzvedajú, či majú vlastnú reštauráciu, no v roku 2019 chcú zatiaľ absolvovať len niekoľko ďalších festivalov.

Haluškám teda držíme palce a veríme, že keď najbližšie budeme v Prahe a dostaneme chuť na niečo tradičné, slovenské, nájdeme ich už v stálej prevádzke.