Anna dobyla Slovensko sexuálnymi pomôckami, ktoré sama navrhuje. Teraz získala prestížne ocenenie

  • Anna Marešová je produktová dizajnérka, ktorá sa zameriava najmä na priemyselný dizajn
  • Ľudí pobláznila jej značkou intímnych pomôcok, ktoré búrajú predsudky
ww
Whoop·de·doo
  • Anna Marešová je produktová dizajnérka, ktorá sa zameriava najmä na priemyselný dizajn
  • Ľudí pobláznila jej značkou intímnych pomôcok, ktoré búrajú predsudky

Anna Marešová je produktová dizajnérka, ktorá sa venuje návrhom svetiel či dokonca električiek. Jej najväčšou vášňou sa však stala značka sexuálnych pomôcok Whoop·de·doo, ktorá najskôr odštartovala ako jej diplomová práca.

Pod touto značkou uviedla na trh aj menštruačný kalíšok, ktorý získal prestížne medzinárodné ocenenie. Ide o cenu Grand Prix BIG SEE Award 2021 v kategórii Product Design (Personal).

Kalíšok zaujal porotu udržateľnosťou, vzhľadom, funkčnosťou a materiálom, ktorý je mäkký a pevný súčasne.

„Pri navrhovaní kalíška som sa sústredila na ženu ako celok – od emócií, cez telesné potreby, jej zdravie, sebavedomie až po sexualitu. Hlavným cieľom bolo dať žene aj v dňoch, keď môže pociťovať určité nepohodlie, maximálny možný komfort. Z ohlasov našich zákazníčok mám dobrý pocit a verím, že sa nám to podarilo,“ hovorí Anna Marešová, ktorá bola tento rok práve za kalíšok nominovaná aj na cenu Czech Grand Design v kategórii Dizajnér roka.

Ľudia jej poslali takmer 50-tisíc eur

Výrobu menštruačného kalíška urýchlila crowdfundingová kampaň, vďaka ktorej bol spustený jeho predaj už pred rokom. Pôvodne potrebná suma na zhotovenie formy vo výške takmer 17 000 eur bola vyzbieraná počas rekordných siedmich dní od spustenia kampane.

Celková úspešnosť kampane bola nakoniec 263 %. Vo finále Anna vyzbierala úctyhodných takmer 46 000 eur. Na jeseň tak mohla značka Whoop.de.doo uviesť do predaja kalíšok a čistiaci sprej. Odvtedy si kalíšok Whoop·de·doo zaobstaralo viac ako tritisíc žien.

zdroj: Whoop·de·doo

Anna objasňuje, že počas rešerše a vývoja Whoop·de·doo kalíška zistila, že konkurenčné produkty majú veľa dobrých vlastností, ale tiež veľké množstvo nedostatkov.

Jej cieľom bolo vyzdvihnúť dobré vlastnosti produktu a muchy, naopak, vychytať. Menštruačný kalíšok z jej dielne preto ponúka riešenie, ktoré je šetrné ako k ženskému telu, tak aj k životnému prostrediu, čo je pre značku ako aj pre mladú dizajnérku zásadné.

Anna priznáva, že oblasť erotického priemyslu jej vždy pripadala vulgárne a pri predstave, že používa niektorý z ponúkaných produktov, pocítila zväčša hanblivosť.

„Značka Whoop.de.doo spája dohromady to, čo k žene patrí, ale doteraz bolo roztrieštené, či už to je erotika, medicína či všeobecne intímna pomôcka. Príde mi, že nikde nie je oblasť ženskej intimity poňatá komplexne. Niekde vidíme erotické produkty, inde zdravotné a často to aj u tých produktov končí, žiadna osveta alebo pridaná hodnota,“ vysvetlila Marešová.

zdroj: Whoop·de·doo

Zbiera ocenenia

Pre Annu je november, kedy prebehlo vyhlásenie BIG SEE Awards, tak trochu osudovým. V rovnaký mesiac, len o desať rokov skôr, získala aj Národnú cenu za študentský dizajn za kolekciu erotických pomôcok.

BIG SEE Awards je slovinské ocenenie pre dizajnérov a architektov z južnej a východnej Európy, ktorí vynikajú svojim kreatívnym a biznisovým potenciálom. Ceny sú každoročne udeľované v kategóriách Architecture, Interior, Product Design, Fashion Design, Wood a Creative Tourism.

zdroj: Whoop·de·doo

Značka si vybudovala silnú pozíciu nielen na Českom, ale aj Slovenskom trhu. O tom, že sa značke naozaj darí, svedčia aj jej hospodárske výsledky. Firma s 20-členným tímom zamestnancov vrátane externistov má dnes obrat presahujúci 380 000 eur.

„S rastúcim portfóliom výrobkov sme sa rozhodli vytvoriť aj nový brand manuál značky, ktorý prirodzene vyplynul z našej identity a dlhodobého smerovania značky. Manuál nám pomôže určovať smer ďalšej komunikácie,“ vysvetlila Anna Marešová.

Financie Anna a jej tím využil aj na rozbeh podcastu Priznaj farbu, ktorý sa zameral na ženskú intimitu. Cieľom bolo ukázať ľuďom, že je možné o intímnych témach prirodzene hovoriť a, koniec koncov, to je veľkou súčasťou aj samotnej značky.

Zdroj: Whoop·de·doo

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá