Archiles: softvér, ktorý premení vaše účtovníctvo na zábavu

Lukáš Gašparík jr. / 21. januára 2015 / Business

Archiles výrazne šetrí čas a znižujete chybovosť. Nahrajte faktúru alebo pokladničný blok do Archilesa a on z nich okamžite automaticky rozpozná a prepíše účtovné dáta priamo do vášho účtovného programu.

 

Môžeš nám predstaviť váš projekt ?

Archiles je revolučná služba, ktorá má ambíciu zmeniť svet účtovníctva. Vďaka nej sa účtovníctvo a firemná papierová administratíva mení na zábavu a ušetrí vám veľa hodín drahocenného času. S touto službou už nemusíte prepisovať doklady do účtovníctva a hľadať účtovné a firemné doklady s ich dátami v šanónoch. Nemusíte sa stretávať s účtovníkom, aby ste mu odovzdali a schválili dokumenty a môžete mať finančné výsledky firmy dostupné na dosah ruky z vášho tabletu.

 

Ako vznikol tento nápad?

Keď som zakladal svoju prvú „SROčku“, bavili sme sa s mojim účtovníkom, čo je jeho každodenná náplň práce. Šokovalo ma, ako veľa papierovania a administratívy musí vykonávať v 21.storočí !  Hovoril som mu, že dnešné technológie sú dostatočne zrelé na to, aby sa veľká väčšina z jeho činností dala automatizovať. Ba čo viac, spravíme to tak, aby mal z tej práce radosť!

 

 

Čo vaša konkurencia? Ako sa od nich odlišujete ?

S našim softvérom je jednoducho radosť pracovať. Dávame vysoký dôraz na použiteľnosť a jednoduchosť. Pozeráme sa na Archilesa, ako na univerzálny archív s množstvom inteligentných účtovných a firemných nástrojov. Spracovávame nielen účtovné dokumenty ale aj firemné. Používame niekoľko vlastných algoritmov na zlepšenie práce OCR, čo znamená, že spracovávame dáta z dokumentov okamžite do pár sekúnd oproti konkurencii, ktorá to robí 24-48 hodín. Naše dáta sú uložené lokálne v krajine poskytovania služby a nie vo verejnom cloude.

 

Prinášate aj niečo úplne nové?

Myslím si, že je to práve univerzálnosť archívu, jednoduchosť používania, ako aj niektoré unikátne algoritmy extrakcie dát.

 

 

V čom si myslíš, že sú vaše najväčšie plusy, čím by ste chceli prilákať vašich budúcich zákazníkov? 

Kombinujeme výhody účtovného softvéru a fyzických šanónov v archíve. Prepájame doklady s účtovníctvom ako aj podnikateľov s účtovníkmi. Zákazníci už nemusia prepisovať účtovné doklady do účtovníctva. Už nemusia hľadať všetky účtovné a firemné doklady a ich dáta v šanónoch, ktoré sú na míle vzdialené. Všetky dokumenty aj s ich dátami môžete mať dostupné na jeden klik odkiaľkoľvek. Len si predstavte ten komfort, keď si na svojom iPade môžete pozrieť aktuálne finančné údaje vašej spoločnosti.

 

Ako dlho už pracujete na tomto projekte? 

Aktuálne sú to 2 roky od nápadu. Tieto dva roky sme intenzívne pracovali na samotnom produkte, aby bol čo najjednoduchší, používateľsky prívetivý a obsahoval kľúčové funkcie, ktoré požadujú zákazníci na celom svete.

 

 

Kto všetko pracuje na tomto projekte, môžeš nám v skratke predstaviť váš tím?

Náš tím sa skladá z ľudí, ktorí sú nielen odborníci vo svojej oblasti ale zároveň aj dobrí priatelia s idealistickým pohľadom na svet a spoločnými hodnotami. Naším cieľom je priniesť vynikajúcu službu ľuďom a uľahčiť im každodennú prácu tak, aby z nej mohli mať radosť a zároveň v nej boli ešte efektívnejší.

 

Táňa – Product & Project Manager

Za posledných 15 rokov pracovala v rôznych IT a Telco spoločnostiach a tým nadobudla veľa skúseností s produktovým manažmentom a riadením. Táňa je zanietená v príprave skvelých produktov.

Mišo – Developer

Má 10 rokov skúseností v oblasti vývoja a programovania. Je génius na algoritmy. Je veľmi kreatívny a odhodlaný v našom startupe.

Slavo – Architect & Developer

Je schopný vytvoriť, nadizajnovať, imlementovať, naprogramovať a podporovať celé komplexné riešenie. Veľmi univerzálny člověk s 13 ročnými skúsenosťami v IT.

Jano – Accounting Consultant


Expert na účtovníctvo s mnohými skúsenosťami vo finančnom svete. Poskytuje cenné rady ohľadom funkcionalít produktu a rýchlu spätnú väzbu od cieľových klientov.

Karol – Sales & Marketing


Prešiel som viacerými oddeleniami v IT a Telco spoločnostiach a tým získal pochopenie celistvého pohľadu na produkt.

 

 

Aké sú vaše ciele do budúcna, povedzme na najbližších 5 rokov?

Chceme úspešne rozbehnúť produkt na Slovensku. Radi by sme naozaj prispeli k duševnému pohodliu účtovníkov, asistentov(-iek), manažérov i majiteľov firiem a uľahčili im život. Následne by sme chceli expandovať do Českej republiky, Poľska, Maďarska, Rakúska, Nemecka a Anglicka. V najbližších 5 rokoch by sme chceli získať cca 100 000 zákazníkov.

 

Na aké trhy by ste sa chceli zamerať?

Slovensko, centrálna Európa (Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko), Nemecko a Anglicko.

 

 

A na záver ešte otázočka, prečo názov Archiles? Je podobnosť s gréckym hrdinom Achillesom čisto náhodná? :)

Názov vznikol pri brainstormingu. Chceli sme s názvom vytvoriť unikátne spojenie niečoho mocného (mocné účtovné a firemné nástroje) a zároveň aby názov evokoval digitálny archív. Mišo po poháriku červeného vína prišiel s názvom ARCHILES :) . Jedno ”L” kvôli tomu, aby sa to lepšie pamätalo. Tiež môžeme vnímať názov cez slovné spojenie „Archiveless“, kedy musíme archivovať menej fyzických dokumentov, čím šetríme životné prostredie.

 

Pridať komentár (0)