Audi A7 Sportback je tu a prináša revolučnú techniku, sexy vzhľad, umelú inteligenciu, aj nový interiér

  • Pod viac-menej umierneným, no elegantným zovňajškom sa skrýva kompletne nová technika, systém mild-hybrid už pri základnom motore a niečo, čo Audi označuje ako umelá inteligencia. Wow!
  • Pod viac-menej umierneným, no elegantným zovňajškom sa skrýva kompletne nová technika, systém mild-hybrid už pri základnom motore a niečo, čo Audi označuje ako umelá inteligencia. Wow!

Audi A7 Sportback si pri uvedení na trh dalo celkom načas už pri prvej generácii. Teraz je tu druhá, ktorá si kradne len to najlepšie z aktuálnej ponuky Audi a mixuje to s tým najlepším, čo sa z aktuálnej ásedmičky dalo prebrať.

To sú napríklad elegantné proporcie, či objemný batožinový priestor (535 litrov). Ten zaklincovávajú opticky spojené zadné svetlomety, presne v duchu posledných trendov.

Na novú A7 sa treba skutočne pripraviť, prichádza totiž atraktívnejšia, ako kedykoľvek predtým.

Zvonka sa A7 zmenila len minimálne, teraz je opticky ľahšia a dostala novú, šesťúholníkovú masku chladiča.

Vzadu schudol najmä posledný stĺpik a pribudli extrémne cool združené svetlomety s grafikou typickou pre Audi.

Foto: Audi

A vôbec, keď už sme pri tých svetlách. A7 Sportback pri nich používa techniku, ktorú prebralo z väčšej A8.

Foto: Audi

V praxi to znamená, že lumény vpredu zabezpečuje 12-prvkový LED Matrix systém s laserovou technológiou.

Pod kapotou by sme tiež našli niečo, čo Audi nazýva Audi A.I. (Artificial Intelligence – umelá inteligencia). I keď vízia umelej inteligencie znie ako z Knight Ridera…

…V praxi to však znamená balíček elektroniky, ktorá auto sama zaparkuje, odšoféruje na diaľnici a postará sa o to, aby si do ničoho nevpálil. Navyše je tu aj systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro ultra.

Okrem Audi A.I. je tu ale samozrejme aj motor. Najmä motor. Základný (a pre teraz aj jediný) nesie označenie 55 TFSI a každé A7 dostane mild-hybridný systém so 48-voltovým napájaním.

Okej, okej. Viem, že novému označovaniu Audi nikto nerozumie, tak to poviem ľudsky: Trojlitrový šesťvalec do V s výkonom 250 kW (340 koní) a 500 newtonmetrami. 

V interiéri skutočne nezostal kameň na kameni. Nové je tu úplne všetko, počnúc multimediálnym systémom MMI…

Pokračujúc cez nový dizajn, ktorý sa však možno až príliš podobá na dnešné Volkswageny. Nájdeme tu systém obrazoviek Audi Virtual cockpit, dokopy sú screeny tri. Najväčší má uhlopriečku 12,3 palca, stredný 10,1 palca a najmenší „len“ 8,6 palca.

Musím uznať, že na mňa urobila ásedmička veľký dojem. Dodávať ju začnú vo februári budúceho roka a pripraviť si na ňu musíš minimálne 67 800 europeňazí. Stojí za to, hm?

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá