Auto roka 2021 za 35-tisíc eur má prvok výbavy, ktorý by si hľadal skôr v Dacii alebo Škode Fabia

  • Do základnej výbavy sa dostali iba plechové kolesá, za liatinové si priplácaš stovky eur
  • Všetky promo materiály samozrejme ukazujú model v tej najvyššej výbave
  • Ocenenia Svetové auto roka sa dočkal aj najlepší mestský automobil, luxusný automobil alebo vozidlo s najlepším dizajnom
VW.com
  • Do základnej výbavy sa dostali iba plechové kolesá, za liatinové si priplácaš stovky eur
  • Všetky promo materiály samozrejme ukazujú model v tej najvyššej výbave
  • Ocenenia Svetové auto roka sa dočkal aj najlepší mestský automobil, luxusný automobil alebo vozidlo s najlepším dizajnom

Automobilový svet je plný paradoxov. Najnovšie pobúrenie spôsobilo každoročne udeľované ocenenie Svetové auto roka, ktorým sa pre rok 2021 stal nový Volkswagen ID.4.

Priaznivcom pachu spáleného benzínu zrejme nie je pochuti už fakt, že ide o elektromobil. Za trofejou smerujúcou do Wolfsburgu vidia skôr politiku a tlaky lobistov, než reálne kvality aktuálneho kompaktného crossoveru. 

Kým prvý seriózny elektromobil od Volkswagenu, model ID.3, je často označovaný ako skutočná plne elektrická alternatíva Golfu, teda najobľúbenejšieho a najpredávanejšieho auta v Európe, sesterské kompaktné SUV ID.4 zdanlivo v ničom nevyniká. 

Dojazd na úrovni 346 až 522 kilometrov na základe veľkosti zvolených batérií je horší, ako v prípade lacnejšieho elektromobilu značky a za cenu od 34 990 eur dostaneš vozidlo schopné dosiahnuť maximálmu rýchlosť iba 160 kilometrov za hodinu, píše Autoforum.cz.

Tamojším novinárom sa nepáči ani výkon 204 koní či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. To sú horšie parametre, než napríklad v prípade už zabehnutého Hyundaiu Kona Electric. 

Zbohom rozumným autám pre bežného zákazníka?

Anketa World Car of the Year pritom patrila k tým, v ktorých vyhrávali aj autá ako Audi A3, Volkswagen Polo či Golf, Mazda 2 alebo aspoň rozumné prémiovky ako Audi A4, Q5 či BMW radu 4. 

Posledné ročníky sú teda z pohľadu ceny / úžitkovej vlastnosti úlet a násilné pretláčanie bateriek na kolesách, myslí si Autoforum.cz. 

Problémom ID.4 má byť ale najmä jeden prvok výbavy, ktorý ťa v online konfigurátore pravdepodobne zarazí.

zdroj: VW.com

Je zvykom, že automobilky svoje modely radi prezentujú nabúchané špičkovou výbavou (takéto vyparádené kúsky potom požičiavajú aj novinárom na testy), no v showroomoch sa potom kvôli cene objavuje aj „holý-bosý“ základ s maličkým monochromatickým displejom rádia namiesto obrovského infotainmentu, či archaickými vláknovými žiarovkami namiesto LED svetlometov.  

Tie Volkswagen ID.4 už naštastie má priamo v základe, no nenájdeš tam napríklad liatinové kolesá. Za 34 990 eur si tak domov odnesieš auto na „plecháčoch“, hoci aspoň 18-palcových a lakovaných do čiernej farby.

zdroj: konfigurator.vw.sk

Ak chceš pneumatiky na hliníkových ráfikoch, na ktorých je, samozrejme, auto prezentované vo všetkých promo materiáloch, budeš si musieť priplatiť ďalších 640 eur. Paradoxom je, že budú výrazne ľahšie a zrejme tak trochu predĺžia to najdôležitejšie – dojazd. 

Na ďalších miestach v ankete World Car of the Year 2021 sa umiesnil ďalší elektromobil Honda-e a spaľovacia Toyota Yaris. 

Práve malá Honda je obvykle miláčikom všetkých recenzentov. Jej dojazd je síce iba 220 kilometrov, no keďže ide o automobil určený hlavne do mesta, zvykne sa mu to prepáčiť. Treba totiž priznať, že jeho vonkajší dizajn a technológie obrovských displejov natiahnutých na celú prístrojovú dosku sú naozaj originále a trochu inde, ako v prípade Volkswagenu. 

zdroj: Honda.com

Ani Honda-e však neodišla naprázdno, v inej kategórii sa stala „Svetovým mestským autom roka 2021“. Najlepším výkonným autom je Porsche 911 Turbo, najlepším luxusným Mercedes-Benz triedy S a najlepší dizajn má vraj nový Land Rover Defender.

Zdroj: Autoforum.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech