Autopilot od Tesly dokázal znížiť nehodovosť

  • Spoločnosť počas vyšetrovania smrteľnej nehody dokázala, že samojazdiaci softvér zvyšuje bezpečnosť.
crashed-model-s
  • Spoločnosť počas vyšetrovania smrteľnej nehody dokázala, že samojazdiaci softvér zvyšuje bezpečnosť.

Americké ministerstvo dopravy uzavrelo vyšetrovanie nehody zo 7. mája, pri ktorej došlo k zrážke s kamiónom a úmrtiu vodiča Tesly používajúceho autopilota. Agentúra nenašla žiadny bezpečnostný problém s autopilotom. Dôkazy predložené Teslou zahŕňali dôležité dáta, ktoré chýbali v diskusii o bezpečnosti autonómnych vozidiel: nehodovosť.

foto: 2025ad.com

Tesla dokáže určiť presný vplyv autopilota na mieru havárie lepšie, než ktorýkoľvek iný výrobca automobilov. Je to tým, že síce všetky autá od Tesly majú hardvér nevyhnutný na správne fungovanie autopilota, ale samojazdiaci softvér je ponúkaný len za doplatok, takže nie každý vlastník Tesly má aj autopilota. To poskytuje perfektné porovnanie pred a po.

Podľa údajov, ktoré Tesla dala vyšetrovateľom, inštalácia autopilota znížila nehodovosť o ohromujúcich 40 %. Tabuľka nižšie vychádza zo správy vydanej NHTSA pri uzatváraní vyšetrovania. Približne jedna tretina z najazdených kilometrov bola zaznamenaná pred upgradom na Autosteer (najkontroverznejšia súčasť autopilota), zatiaľ čo zostávajúce boli najazdené po inštalácii. „Tesla po dnešku nie je v aktívnom vyšetrovaní,“ uviedol minulý týždeň hovorca NHTSA Bryan Thomas.

foto: bloomberg.com

Reputácia Tesly dostala po smrteľnej nehode veľkú ranu. Mnoho ľudí sa kvôli nej začalo pozerať na samojazdiace autá skeptickejšie aj napriek tomu, že to bola jediná smrteľná nehoda v porovnaní s tisícami úmrtí ročne viazanými na bežné vozidlá. To, čo Tesla pôvodne navrhla ako bezpečnostný prvok sa náhle stalo príťažou.

Jediná štatistika, ktorú Tesla pôvodne ponúkla vo svojej verejnej obhajobe bola dosť slabá: Automobily Tesla prešli pred prvou smrteľnou nehodou na autopilota 130 miliónov míľ, v porovnaní s americkým národným priemerom 94 miliónov míľ za úmrtie. Jediná smrť bola málo pre poskytnutie dobrých štatistických údajov, najmä ak vezmeme do úvahy, že Tesla Model S má najvyššie hodnotenie bezpečnosti a autopilot je doporučený len pre jazdy po diaľnici.

Medzitým sa Autopilot stále vyvíja. Tesla v novembri vydala novú verziu svojho softvéru, známu ako Tesla 8.0. Aktualizácia vyžaduje, aby sa vodič dotýkal volantu častejšie a autopilot sa okrem kamier a ultrazvukových snímačov viac spolieha na radar. CEO Tesly, Elon Musk povedal, že 8.0 by bola schopná detegovať kamión, ktorý bol zapojený do smrteľnej nehody.

V októbri začala spoločnosť dodávať nový hardvér pre autopilota s vylepšenými senzormi, o ktorom sa hovorí, že nakoniec umožní plne autonómnu jazdu. Každý automobil je teraz k dispozícii s ôsmimi kamerami a tuctom senzorov pre pokrytie 360 stupňovej viditeľnosti.

foto: motortrend.com

zdroj: bloomberg.com, zdroj titulnej fotografie: insideevs.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kuruc z Pracujúcej chudoby: Matovič má rád vypäté situácie, nevieme, kam až zájde

Najnovšie