Awear: Tajomstvo vášho šatníka odhalené

Petra Kochanová / 23. apríla 2014 / Business

Pozná to každá žena. Na ulici, na večierku či v reštaurácií zbadá inú ženu, ktorá má na sebe nesmierne zaujímavý módny kúsok. V duchu si kladie otázku, kde ho možno zohnať, ale nemá dostatok odvahy ísť sa spýtať. Túto dilemu už nebudeme musieť riešiť, pretože v roku 2015 sa dozvieme pôvod outfitov či doplnkov jedným klikom na mobilnom telefóne.

Na trhu existuje veľa aplikácií, ktoré vyhľadávajú podobné kúsky oblečenia alebo ladia outfity. Awear však chce umožniť užívateľom získať presne to čo videli. Startup Awear pochádza z Tel-Avivu a snaží sa posunúť internetové nakupovanie na ďalšiu úroveň. A to nasledujúcim spôsobom.

Oblečenie, ktoré si niekto zakúpi bude obsahovať malý čip. Pri každej príležitosti a na hocijakom mieste je možne tento čip zamerať zo vzdialenosti 30tich metrov.  Po identifikácií objektu sa v mobilnom telefóne objaví oblečenie, ktoré vás zaujalo. Spolu s ním sa objavia potrebné informácie o značke, cene, o mieste zakúpenia či o veľkosti a dostupných farbách. Offline móda a možnosť kúpy oblečenia je prostredníctvom hardwaru a aplikácie Awear zdigitalizovaná, čo prinesie výhodné štatistiky aj pre obchodníkov.

S myšlienkou vytvoriť Awear prišla jeho spoluzakladateľka Liron Slonimsky, ktorej sa často pýtali na jednotlivé kusy jej oblečenia. Aby bola móda dostupnejšia pre každého pustila sa do realizácie projektu, a to celkom úspešne. Awear sa spojila so značkou DKNY vo veľkonočnej kampani v New Yourskej pobočke. Na Veľkonočný pondelok boli po celej predajni umiestnené rôzne kusy oblečenia s čipom. Po stiahnutí aplikácie si užívateľky vybrali jedno z 20tich veľkonočných vajec, ktoré ju potom navigovalo jednoduchou hrou teplo-zima. Červená farba naznačovala blízkosť, modrá znamenala oddialenie.

Zdroj: observer.com

 

Spoločnosť so sídlom v Tel Avive svoje zariadenie stále testuje a plánuje rozšíriť informácie o produktoch, ako napríklad o test pravosti či návod na pranie. Awear je výhodný aj pre spoločnosti, ktoré sa rozhodnú čipy zakomponovať do svojich produktov. Z aktivity v mobilnej aplikácií zistia aké oblečenie a kde má najväčší úspech. Tak budú môcť zefektívniť svoj marketing.

Je dosť možné, že ženy budú Awear milovať a zároveň nenávidieť, pretože už nebude tajomstvo, kde nakupujú. Na druhej strane však nie je nič zlé na tom, že sa jedna žena inšpiruje druhou.

 

Zdroj: fashionista.com, fashiontimes.com, awearsolutions.com

Zdroj cover: huffingtonpost.com

Pridať komentár (0)