Bentley Continental GT je konečne tak sexy ako si zaslúžilo byť

  • Nové Bentley Continental stratilo trocha z kíl svojho predchodcu, je aj dlhšie a nižšie. A krajšie! Úžasný dvanásťvalec do W však zostal. Našťastie.
  • Nové Bentley Continental stratilo trocha z kíl svojho predchodcu, je aj dlhšie a nižšie. A krajšie! Úžasný dvanásťvalec do W však zostal. Našťastie.

Bentley Continental GT malo doteraz na trhu trošku nevďačnú pozíciu. Nielen, že si ho obľúbili trocha zvláštni ľudia, ale už má aj čo-to za sebou. Conti GT sa totiž doteraz predávalo v neveľmi pozmenenej podobe už od roku 2003.

Netreba to chápať zle, ono to vôbec nie je zlé auto. Ako by aj mohlo byť. Ak však máte vraziť také obrovské peniaze do lode na kolesách, čakáte napríklad modernejšie navrhnutý interiér, či akúkoľvek dôvtipnú fičuru, ktorou sa instantne vytiahnete pred akýmkoľvek publikom. Navyše, doteraz ste sa nemohli na Continental GT pozerať bez toho, aby vám nepripadal trocha nakysnutý. Ale ako hovorím, doteraz.

Nový model, podľa správy automobilky, prináša úplne novú platformu, takže stojí na novej platforme Volkswagenu, ktorú interne volajú MSB. V ľudskej reči to znamená, že je postavený na rovnakom základe, ako Porsche Panamera. A zároveň to znamená, že je totálne nový. Nie len tá zadná časť, ktorá stratila hrany.

Strašne nový Continental tak prináša atletickejšie línie a úsporu hmotnosti. Už na karosérii sa podarilo ikonickému Bentley schudnúť o 80 kilogramov, vďaka novej technológii lisovania plechov. Jedna z mála (správnych) vecí, ktoré vnútri Continentalu zostali, je ale jadrový reaktor pod kapotou. Je to známy šesťliter motoris od Volkswagenu, ktorý má valce usporiadané do W.

To je lepšie usporiadané, ako pravdepodobne celý tvoj život. Aj môj. Dokopy to vyprodukuje 467 kW (635 k) aj s pomocou dvoch turbodúchadiel. 900 newtonmetrov ti potom len potvrdí, že je to skrátka… lokomotíva.

Nové Conti ale neskrýva všetky tweaky len pod kapotou. Veľa si ich nechalo aj do interiéru. Spomeňme napríklad obrazovku. Áno, je tam, a je podstatne lepšia, ako tá, čo tam bola doteraz, navyše osadená v perfektných, ručne spracovaných dekoroch z dreva, či hliníku. Nový, dotykový displej dokonca konečne vyzerá aj ako z terajšieho desaťročia. Má uhlopriečku 12,3 palca a rozlíšenie lepšie ako sám život, a ovláda napríklad celkom štandardný, 650-wattový soundsystém.

Alebo aj celkom neštandardný soundsystém Bang & Olufsen so 16-timi reproduktormi a 1500-wattmi. A ak rád míňaš lóve, je tu ešte tretia možnosť. Osemnásť reproduktorov Naim s 2200 wattmi výkonu. To pomaly môžeš vyzliekať ľudí tlakovou vlnou.

Ak máš však displeja dosť, môžeš si ho zmeniť na trojicu analógových prístrojov, alebo… nič. Bentley Rotating Display totiž zvládne všetko toto naraz splniť. Aha:

Musím skrátka uznať, že tu sa vytiahli. Toto je cool. Desivo cool.

Continental GT tiež prináša novú, 48-voltovú palubnú sieť, ktorá umožňuje ďalšie postupy v oblasti jazdnej efektivity a dynamiky auta. Pomáha napríklad systému, ktorý drží náklony auta na uzde veľmi efektívne – a čisto elektronicky.

Naživo ho budeš môcť vidieť, ako inak, na autosalóne vo Frankfurte. Stojí to za to? Ja si myslím, že áno.

Zdroj:bentleymedia.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá