BMW po 85 rokoch mení svoj charakteristický dizajnový prvok

  • BMW je stálicou na automobilovom trhu a rozpoznať ho je možné vďaka ikonickému prvku
  • To sa pravdepodobne v najbližšej dobe zmení, a budeme si musieť zvykať na malu-veľkú zmenu.
autoexpress.co.uk
  • BMW je stálicou na automobilovom trhu a rozpoznať ho je možné vďaka ikonickému prvku
  • To sa pravdepodobne v najbližšej dobe zmení, a budeme si musieť zvykať na malu-veľkú zmenu.

Pekingský autosalón, ktorý svoje brány otvoril 25. apríla a posledných návštevníkov privítal 4. mája bol ideálnou príležitosťou k tomu, aby si svoju svetovú premiéru zažilo viacero modelov, medzi ktorými jednoznačne dominovali modely SUV – predovšetkým tie s kompaktnými rozmermi. Celkovo sa na autosalóne predstavilo viac ako 1 200 vystavovateľov a k videniu bolo cez 1 000 vozidiel. Jedným z veľkých ťahákov bol stánok, kde sa nachádzala bavorská automobilka BMW. Tá už pred autosalónom informovala, že sa dočkáme celosvetových premiér a svoje slovo aj dodržala.

Prvý krát sa svetu ukázal nový model X3 a taktiež koncept iX3, ktorý bude jazdiť na čisto elektrický pohon. Jedná sa o prvý crossover s elektrickým pohonom v rámci portfólia automobilky. Na trh by sa mal dostať v priebehu roka 2020 a vyrábať sa bude v Číne, a preto je pochopiteľné, že svoju svetovú premiéru si odkrútil práve tu a nie napríklad na autosalóne v Ženeve.

Pokiaľ ide o technické údaje, tu sme sa nedočkali ničoho prelomového alebo unikátneho. O výkon konceptu na úrovni 200 kW sa postará elektrický pohonný systém BMW piatej generácie. Disponovať bude veľkou batériou 70 kWh, ktorá zabezpečí dojazd vozidla na viac ako 400 kilometrov. Batériu bude možné pomocou 150 kW nabíjacej stanice nabiť do plna za skvelých 30 minút.

Čo sa týka dizajnovej stránky elektrického crossoveru, BMW zvolilo naozaj radikálnejšie zmeny, ktoré síce avizovali ešte pred autosalónom, no to nič nemení na tom, že krok, ktorým sa automobilka rozhodla vykročiť je určite prekvapujúci a zároveň radikálny z toho dôvodu, že prvý krát v histórií automobilky nie je predná maska tvorená dvoma samostatnými ľadvinkami, ale model iX3 ich má vzájomne prepojené do jedného celku.

Prvým náznakom, že BMW plánovalo malú dizajnovú revolúciu sme mohli spozorovať už pri minuloročnom modely BMW iVision Dynamic a taktiež pri nedávno predstavenom športovom modely M2 Competition, kde je predná maska vizuálne prepojená, avšak v skutočnosti ju oddeľuje čierny plast. Prvý krát boli oddelené ľadvinky na vozidle BMW použité už v roku 1933 pri modely 303. Od tej doby, samozrejme v rôznych variáciách a tvaroch, boli dve samostatné a oddelené ľadvinky použité na každom z modelov, až do dnes.

Nie len že bavorská automobilka plánuje zamiešať karty na trhu s elektricky poháňanými crossovermi, zároveň však naznačuje, že sa nebojí malých či väčších zmien pokiaľ ide o dizajnovú stránku vozidiel. Ohlasy kritikov, ale aj bežných ľudí, na seba nenechali dlho čakať a zatiaľ čo sa to jednej skupine páči a zmenu privítali pozitívne, druhá skupina sa takémuto kroku automobilky čuduje a kritizuje. Najmä kvôli tomu, že mnoho ľudí si všimlo nápadnú podobu s prednou maskou vozidiel značky KIA. Teraz je však priskoro túto radikálnejšiu zmenu hodnotiť, lebo len čas ukáže, či sa to stretne s úspechom alebo to bude krok vedľa.

zdroj: theverge.com; autoexpress.co.uk; auto.idnes.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech