BMW po viac ako 100 rokoch radikálne mení svoje ikonické logo

  • Nové logo a spolu s ním aj identita značky BMW sa po viac ako 100 rokoch mení
  • Typická čierna obruč je odteraz priesvitná a vizuál tak pôsobí oveľa minimalistickejšie
  • Nové logo sa objaví prvý raz na nových modeloch BMW i4
 srcset
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Nové logo a spolu s ním aj identita značky BMW sa po viac ako 100 rokoch mení
  • Typická čierna obruč je odteraz priesvitná a vizuál tak pôsobí oveľa minimalistickejšie
  • Nové logo sa objaví prvý raz na nových modeloch BMW i4

103-ročná história loga BMW, ktoré spoznáš už z diaľky, bude mať jednoduchšiu a čistejšiu verziu, informuje portál Creativeblog.com. Predošlé logo, ktoré prežilo storočie, je dôkazom toho, že spoločnosť BMW vie rozmýšľať nadčasovo a moderne.

Tento raz sa však logo mení radikálne. Na farebnú zmenu si budú musieť možno ľudia nejaký ten čas zvykať. Logo je v prvom rade priesvitné, farebná ostáva len typická „vrtuľa“. Stalo sa tak kvôli farbám, ktoré chce BMW predstaviť spolu s novým modelom i4.

Gepostet von BMW am Dienstag, 3. März 2020

Otvorenosť a presnosť

Podľa letného prieskumu, ktorý Creativeblog.com vyhotovil na vzorke niekoľko tisíc nadšencov značky BMW, sa zistilo, že si značku spájajú s agresívnymi vodičmi. Automobilová značka rozbehla svoju kariéru v roku 1917. Odvtedy sa logo dostávalo do povedomia ľudí a dnes je čitateľné a veľmi rozpoznateľné.

BMW sa dlhodobo snažil opraviť mýtus, že logo BMW je ľuďmi vnímaný ako vrtuľa. Držať sa tohoto príbehu by však nebolo až tak úplne zlé. Vo svete byrokracie a neskutočne striktných pokynov je skvelé, že značka zosobňuje presne to, čo si zákazník predstavuje,“ uvádzajú autori.

Logo značky bolo mnohokrát zaradené medzi najrozpoznateľnejšie a najznámejšie logá sveta. V rebríčkoch sa umiestňovalo v prvej desiatke, na prvom mieste sa stále drží konkurenčný Mercedes.

Hoci od roku 1917 prešlo niekoľkými zmenami, väčšinou boli vyslovene kozmetické. Hrúbka bočníc, výraznejšie písmo či menej zreteľnejšie farby. 3D úprava bola jeho posledným moderným vylepšením.

Dve zlaté obruče boli v prvej a pôvodnej variante. Rovnaký farebný vizuál, no s menšími úpravami, si BMW logo zachovalo aj v roku 1933. O dvadsať rokov neskôr sa však dizajn zjemnil a ostali už len tri farby. Zlatá sa úplne vytratila.

V roku 1963 sa zintenzívnili farby modro-bielej „vrtule“. Modrá sa z pastelovej zmenila na výraznejšiu kráľovskú modrú.

Od roku 1997 poznáme 3D verziu loga, presvetlenú a s jemným odleskom. Tá vydržala až dodnes, kedy sme svedkami farebnej zmeny a dizajnérsky prekopaného vizuálu.


Zdroje: creativeblog.com, 99designs.com

Najnovšie video