BMW pôjde proti prúdu a s vývojom spaľovacích motorov nekončí, vlna elektro ich kompletne nepohltila

  • Šéf BMW je rozhodnutý ponechať v ponuke aj klasické spaľovacie motory
  • Nie je však jasné, či sa to podarí aj v Európe, ktorá presadzuje stále prísnejšie emisné limity
  • S elektromobilitou počíta Mercedes aj Audi, klasické motory sa však ešte môžu nadýchnuť vďaka syntetickým palivám
bmw thub
Unsplash/Gabriel Côté, CCNull/Marco Verch
  • Šéf BMW je rozhodnutý ponechať v ponuke aj klasické spaľovacie motory
  • Nie je však jasné, či sa to podarí aj v Európe, ktorá presadzuje stále prísnejšie emisné limity
  • S elektromobilitou počíta Mercedes aj Audi, klasické motory sa však ešte môžu nadýchnuť vďaka syntetickým palivám

Ak nepatríš k práve najzarytejším fanúšikom elektromobilov a desíš sa vízie budúcnosti, v ktorej by sme jazdili už len autami bez zvuku a emócií, aktuálne správy od nemeckej automobilky BMW ťa zrejme na nejaký čas upokoja.

Jej šéf Oliver Zipse sa totiž nechal počuť, že v mníchovských továrňach s ukončením vývoja klasických motorov s vnútorným spaľovaním zatiaľ nepočítajú. Týkať by sa to malo ako benzínových, tak aj naftových agregátov.

Zipseho výrok na Twitteri citoval Phil LeBeau, novinár auto-moto sekcie na webe CNBC a všimol si ho portál The Drive. Marketing a imidž BMW je už desaťročia postavený na jazdeckom zážitku a aktuálny CEO naznačuje, že klasické motory v ponuke zostanú preto, že si ich zákazníci budú stále vyžadovať. 

Nemusí to platiť pre celý svet

„Rozkľúčovať“ plány BMW však nemusí byť také jednoduché. Európska komisia totiž emisné normy pre všetky osobné, nákladné a úžitkové automobily neustále sprísňuje a podľa mnohých odborníkov je aktuálny návrh normy s označením Euro 7 tak prísny, že de facto znamená zákaz predaja spaľovacích a vznetových motorov na starom kontinente.

Hoci ešte nebol schválený, hovorí o limitoch pre oxidy dusíka na úrovni 30 miligramov na kilometer jazdy, či v prísnejšej podobe dokonca len 10 mg/km. Dnešné najmodernejšie motory pritom produkujú približne 60 mg (benzín) až 80 mg (dieselové automobily) oxidov dusíka na kilometer.   

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM
Čítaj ďalej po zakúpení predplatného

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: The Drive.com, ec.europa.com, focus.de, bmwblog.com, Automobilwoche.de, FIA.com, Car.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK