Boháči a úspešné hviezdy majú nádej. Nový Mercedes-Maybach triedy S zachráni dvanásťvalce pred vyhynutím

  • Kým v minulej generácii si mohol mať V12-tku aj v ostrej AMG verzii triedy S, teraz to už nepôjde
  • Vrcholná motorizácia bude vyhradená len pre maximálny luxus Maybachu
  • Komfort bežného S-ka sa posúva o level vyššie
Mercedes-Maybach S Classe
Daimler Group
  • Kým v minulej generácii si mohol mať V12-tku aj v ostrej AMG verzii triedy S, teraz to už nepôjde
  • Vrcholná motorizácia bude vyhradená len pre maximálny luxus Maybachu
  • Komfort bežného S-ka sa posúva o level vyššie

Luxusné limuzíny s dĺžkou nad päť metrov sú v automobilovom priemysle považované za úplný vrchol toho, čo ti môže stáť v garáži.

Pri pohľade na nový Mercedes triedy S natlačený špičkovou elektronikou, luxusnou výbavou a obrovským OLED displejom po vzore Tesly v stredovej konzole, budeš nepochybne súhlasiť. 

Čo však ale v prípade, že ti nestačí long verzia S-ka s pohonom všetkých štyroch kolies a benzínovým trojlitrom pod kapotou a cenníkovou cenou od 122 450 eur? 

Príde aj Maybach nielen pre raperov 

Ak by bola niekomu všetka výbava sveta s trojcípou hviezdou na kapote stále málo a desil by sa okamihu, kedy stretne generálneho riaditeľa konkurenčnej firmy v podobne nakonfigurovanom aute, môže zájsť ešte ďalej. 

Nemecký gigant totiž na svojom webe poodhalil vrcholnú edíciu Mercedes-Maybach S-Class, ktorá hranicu všetkého, či si v obývačke na kolesách môžeš priať, posunie na novú úroveň. 

Pozornosť je pritom venovaná najmä všetkému okolo zadných sedadiel. Výpočet môže začať ešte o 18 centimetrov dlhším rázvorom oproti civilnej S-Classe Long, takže priestoru bude ešte výrazne viac. Ten bude chránený za automatickými dverami, ktoré sa otvárajú či zatvárajú stlačením tlačidla, namiesto otravných pohybov celých horných končatín.

Masážne a polohovateľné kreslá neprekvapia ani v bežnom S-ku. Tu však očakávaj opierky z individuálne navolenej kože. Infotainment MBUX tvorený trojicou tabletov, z ktorých je ten v stredovej opierke (mimochodom fungujúcej ako chladnička v rozmedzí +1 až +7 ºC) vyberateľný, ťa bude neustále sledovať. 

Postačí krátke gesto rukou a podávač v C-stĺpiku sa vysunie tak, aby bolo zacvaknutie bezpečnostného pásu pre váženého pasažiera, čo najpríjemnejšie. 

zdroj: media.daimler.com

Technológia, ktorú poznáš zo slúchadiel

Integrovaný audiosystém Burmester sa bude starať o perfektný prednes hudby, ale aj o absolútne ticho. Mercedes mu totiž nadelil funkciu aktívneho potláčania hluku od vozovky, ktorá funguje rovnako, ako noise cancelling v drahších slúchadlách. Do kabíny pustí tóny s opačnou frekvenciou, čím ich vlastne utlmí a vymaže. 

Z vonku opäť zaujmú hlavne neprehliadnuteľné logá, no tiež unikátne dvojfarebné lakovanie, ktoré môže rozdeľovať štyri milimetre široká línia dokreslená v továrni ručne – presne tak, ako to má aj konkurenčný Rolls-Royce z Británie, hoci v skutočnosti patrí rivalom Mercedesu z koncernu BMW. 

zdroj: media.daimler.com

Niečo aj pre vodiča

Podobné limuzíny vždy vyvolávajú otázky o tom, či bude majiteľ skôr na zadných sedadlách, alebo priamo za volantom. Nech už bude šoférovať ktokoľvek, pri manévrovaní v úzkych mestských uličkách mu pomôže natáčanie zadnej nápravy, ktoré polomer otáčania zníži až o dva metre. V zákrutách sa zas možno oprieť do aktívne riadeného vzduchového podvozku limitujúceho náklony karosérie. 

Portál Auto.cz ale špekuluje najmä o tom, čo bude pod kapotou. 

V súčasnosti je totiž pre triedu S k dispozícii iba trojlitrový benzín alebo diesel, v oboch prípadoch so šiestimi valcami. To je však v tejto triede trochu málo a hendikep nedorovná ani plug-in hybridná verzia výrazne znižujúca spotrebu.

Paleta motorov sa musí rozšíriť aj smerom nahor. Vo verzii AMG S65 sa v tejto generácii podľa všetkého objaví len V8-čka, takže jedinou možnosťou, ako mať v S-Classe dvanásťvalec, bude od roku 2021 už len vrcholná verzia Mercedes-Maybach. 

Daimler ho pritom v zásobe má. Ide o 6-litrový agregát s výkonom 463 kW a krútiacim momentom rovných 1000 Nm. Okrem staršieho S-ka poháňa aj Mercedes-Benz G 65 AMG. 

zdroj: media.daimler.com
Zdroje: Auto.cz, Daimler.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech