BOJUJÚ O PREŽITIE: Ako pandémia dostala obľúbenú prevádzku v Auparku na kolená

  • Patrik a Barbora sa na Slovensku snažili dlhé roky budovať prosperujúci biznis
  • Pandémia koronavírusu však aj ich podnikanie dostala na kolená
  • Mladí podnikatelia sú síce odhodlaní bojovať do posledných síl, no konštatujú, že aj ich príbeh sa môže skončiť bez šťastného konca, ak slovenská vláda nezačne konať
Pop Up Store
  • Patrik a Barbora sa na Slovensku snažili dlhé roky budovať prosperujúci biznis
  • Pandémia koronavírusu však aj ich podnikanie dostala na kolená
  • Mladí podnikatelia sú síce odhodlaní bojovať do posledných síl, no konštatujú, že aj ich príbeh sa môže skončiť bez šťastného konca, ak slovenská vláda nezačne konať

Patrik a Barbora sú dvaja mladí ľudia, ktorí sa po šiestich rokoch prevádzkovania online obchodov dopracovali k otvoreniu ich prvej kamennej predajne v shopping centre Aupark. Priznávajú, že dostať sa do centra a dať dokopy peniaze na otvorenie predajne, nebolo vôbec jednoduché. Ešte začiatkom tohto roka sa spoločne tešili z toho, že sú na dobrej ceste vytvoriť niečo užitočné. 

Ich Pop Up Store podporuje online značky v offline svete. Pokiaľ si nemôžu dovoliť alebo nechcú vlastnú prevádzku v obchodnom centre, môžu si prenajať policu či celý regál (takzvaný pop-up) práve v Pop Up Store.

zdroj: Pop Up Store

Aj do podnikania ambicióznych Slovákov však prišla obrovská rana v podobe pandémie koronavírusu. „Práve toto nás dostalo medzi dva mlyny. Na jednej strane centrum požaduje 100% platby, my však nemáme srdce účtovať poplatky našim klientom, nakoľko nemáme tržby. Sú to ľudia, ktorí dovážajú, alebo vyrábajú produkty a hľadajú možnosti, ako sa priblížiť k zákazníkom. V obchode pracujeme len my sami. Pomáha nám jedna brigádnička. Takže zatvorenie sa priamo dotklo našich životov. Čo mesiac, to čistá strata,” konštatujú zakladatelia Pop Up Store.

Cena políc v Pop Up Store sa líši v závislosti od viazanosti. Pri ročnej zmluve môže klient za jednu policu mesačne zaplatiť 200 eur, čo je v prepočte 7 eur na deň. 

zdroj: Pop Up Store

Straty budú musieť splácať dlhé roky

Po šiestich mesiacoch od otvorenia je Pop Up Store ešte na míle vzdialený od pokrytia prvotných investícií. Výpadok tržieb spôsobil obrovské straty, ktoré nedokážu ďalej pokryť ani z vlastných zdrojov. 

„Bez akejkoľvek vonkajšej pomoci, je možné že budeme musieť obchod zavrieť. A čo je horšie, straty, zapríčinené nie našou vinou, budeme splácať ešte dlhé roky,” hovoria.

Na druhej strane si uvedomujú, že samotné otvorenie nemusí byť okamžitou výhrou. Medzi ľuďmi panuje všeobecný strach, dá sa predpokladať, že nakupovať budú chodiť menej. Dokonca nemusia mať kvôli zníženým príjmom peniaze nazvyš. Bude veľmi ťažké prežiť prvé mesiace bez dodatočných opatrení alebo zmien podmienok, za ktorých sme do projektu vstupovali,” dodávajú.

Patrik a Barbora sú odhodlaní v podnikaní pokračovať a dobudovať ich sen. Konštatujú, že síce zvládnu strpieť nejaké škody, no aktuálna situácia je pre nich absolútne likvidačná. Aj tento príbeh sa však podľa nich môže skončiť bez šťastnéhokonca, ak slovenská vláda, nezačne konať.

CELÝ ROZHOVOR O VZNIKU POP UP STORE SI PREČÍTAŠ TU.

Zdroj: Pop Up Store

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá