Bol šikovný, a tak sa z čašníka stal spolumajiteľ talianskych bistier v Bratislave: Situácia v gastre je veľmi zlá

  • Sieť talianskych gastro prevádzok Da Cono si v našom hlavnom meste získalo naozaj mnoštvo fanúšikov
  • Avšak aj nefalšovaná taliansky kuchyňa musí robiť všetko pre to, aby ju pandémia nepoložila na kolená
tuu
Edenred, Trumpeter, Da Cono
  • Sieť talianskych gastro prevádzok Da Cono si v našom hlavnom meste získalo naozaj mnoštvo fanúšikov
  • Avšak aj nefalšovaná taliansky kuchyňa musí robiť všetko pre to, aby ju pandémia nepoložila na kolená

Vyučiť sa za kuchára alebo čašníka znamená pripraviť sa na plnenie želaní ľudí rôzneho druhu za nie veľa peňazí. Predsa len, priemerný hrubý mesačný plat čašníka na Slovensku sa pohybuje od 601 eur po 1 133 eur.

No ak niekto túto prácu robí poctivo, z čašníka sa môže stať aj spolumajiteľ reštaurácie zabehnutej značky. Približne takto sa začal príbeh Alexandra Csefalvaia. Ten pred desiatimi rokmi skončil štúdium na Hotelovej akadémii v Šamoríne. Neskôr sa dozvedel, že do novootvorenej Ristorante Italiano da Cono v bratislavskej Rači hľadajú čašníka.

Mladý pár si v Martine otvoril bistro s ponukou vietnamských jedál, ktoré si ľudia zamilovali

Išlo o zabehnutú značku. Jej taliansky majiteľ je medzi ľuďmi známy svojím know-how v gastro biznise, o čom svedčí aj fakt, že na Slovensko preniesol nefalšovanú taliansku kuchyňu.

Alexandra zobrali na skúšku a odvtedy je súčasťou „rodiny da Cono“. „Koncept rodinnej talianskej reštaurácie a celkový postoj majiteľov ma doslova ohromil. Robilo sa nám spolu vynikajúco a ako to v dobrej rodine chodí, po rokoch práce čašníka som dostal od majiteľov reštaurácie odmenu – ponuku podieľať sa ako spoluvlastník na otvorení tretej prevádzky pod Bratislavským hradom,“ spomína Alexander.

zdroj: da Cono

„Stať sa spolumajiteľom reštaurácie, v ktorej sa ľudia dobre cítia a radi sa do nej vracajú, bolo pre mňa najväčšou životnou výzvou. Bol som odhodlaný urobiť maximum, aby som mohol robiť to, čo milujem,“ spomína dnes už spolumajiteľ reštaurácie da Cono.

Podarilo sa, aj tretia reštaurácia toho istého mena si našla v hlavnom meste svoje miesto a svojich hostí. Ako sa to stalo? „Máme radi svoju robotu a svojich ľudí. Vieme, že reštaurácia nie je len biznis, ale aj oddanosť na celý život a kľúčom k dlhodobému úspechu je spokojný klient.“

zdroj: da Cono

Samozrejme, aj túto reštauráciu vážne zasiahla prvá vlna koronakrízy. Ako hovorí Alexander, podarilo sa im znovu sa zrodiť, zachovať si svoj štandard a taliansku kuchyňu, ale nebolo to bez obetí. Súčasná situácia v gastrosektore je veľmi zlá. Bez radikálnych zmien ako znižovanie počtu zamestnancov by asi nikto neprežil.“ Podľa Andreja pomôcť môže len opätovný prílev zákazníkov. 

„Pre gastrosektor sú hostia jedinou reálnou pomocnou rukou, ktorú máme a ktorá rozhodne o našom ďalšom bytí alebo nebytí,“ tvrdí Alexander Csefalvai s tým, že oceňuje gastro karty inciatívy Poďme sa najesť, ktorá nabáda ľudí, aby ani počas pandémie nezanevreli na ich obľúbený podnik.

Podporuješ tvoje obľúbené reštaurácie aj počas pandémie?

Zakladateľ a majiteľ reštaurácie Ristorante Italiano da Cono, Cono Di Candia, prikyvuje: „Oceňujem, že sú dnes na trhu značky, ktoré sa snažia skutočne pomôcť. Veríme, že stravovacie karty môžu zásadne pomôcť reštauráciám a gastro zariadeniam udržať ich biznis.“

zdroj: da Cono

Tím siete reštaurácií da Cono, nám prezradil, že ich tržby na všetkých troch prevádzkach padli počas pandémie o 70 %. Našťastie firma je podľa jej majiteľov z finančného hľadiska zdravá.

„Počas dlhých rokoch fungovania sa nám podarilo vytvoriť dostatočné rezervy. Tie nám pomohli prežiť prvú vlnu pandémie. Po uvoľnení opatrení sme mali šťastie, lebo klienti sa ku nám okamžite vrátili, čo nám umožnilo pripraviť sa na veľa spomínanú druhú vlnu.“

Momentálne chýbajúce financie majitelia vykrývajú z finančných rezerv spoločnosti, pričom sa funguje len v obmedzenom režime. Čo sa týka pomoci od štátu, sieť da Cono ju dostala počas prvej vlny pandémie a vykryla ňou náklady na nájomné.

zdroj: da Cono
Čo sa týka noviniek, uchýlili sa k využívaniu donáškovej služby Boltfood.sk. Túto nevyhnutnú  spoluprácu vedenie reštaurácií hodnotí úspešne, avšak uvažujú nad spustením vlastnej donáškovej služby.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá