Bratislava dostane megatrolejbusy. Budú mať až 24 metrov

  • Bratislavčanov čaká novinka v rámci hromadnej dopravy
  • Čoskoro sa budú voziť v nových hybridných vozidlách
  • Megatrolejbusy odvezú až 180 cestujúcich
trolejbus
Trolejbusy TASR/Michal Svítok
  • Bratislavčanov čaká novinka v rámci hromadnej dopravy
  • Čoskoro sa budú voziť v nových hybridných vozidlách
  • Megatrolejbusy odvezú až 180 cestujúcich

V Bratislave sa črtá nová éra hromadnej dopravy. Do ulíc hlavného mesta prichádzajú megatrolejbusy dlhé rekordných 24 metrov. S hybridným pohonom a moderným dizajnom prinášajú tieto vozidlá revolučné zlepšenia pre cestujúcich, píše SITA.

S kapacitou až 180 pasažierov a inovatívnymi technológiami sú pripravené poskytnúť komfortné a efektívne prepravné riešenie. Významným krokom je príchod prvých vozidiel tohto typu do Depa Jurajov dvor. Dopravný podnik Bratislava sa tak stáva lídrom v oblasti inovácií v doprave.

Tieto megatrolejbusy sa už čoskoro zapoja do premávky a výrazne zvýšia kapacitu pre cestujúcich na frekventovanej trase linky 71.

Megatrolejbusy prepravia až 180 cestujúcich

V Bratislave budú čoskoro jazdiť rekordne dlhé trolejbusy s dĺžkou vyše 24 metrov. Majú hybridný pohon, dva harmonikové kĺby, tri články a ich kapacita je až 180 cestujúcich. Do bratislavského Depa Jurajov dvor dorazil prvý zo šestnástich týchto vozidiel.

Dopravný podnik Bratislava je tak vôbec prvým dopravcom v Česku aj na Slovensku, ktorý dopĺňa svoj vozidlový park o tieto rekordne dlhé trolejbusy, jedny z najdlhších na svete.

Megatrolejbusy pomôžu po absolvovaní potrebných skúšok odbremeniť dopravne vyťaženú východnú časť Bratislavy. Podstatne skvalitnia cestovanie medzi Hlavnou stanicou, Miletičovou ulicou a Dolnými honmi.

Nasadia ich už počas jesene na linku 71, ktorá dnes v rannej špičke premáva každých šesť minút a jej ďalšie intervalové posilnenie bolo technicky nereálne. Ponúkaná kapacita na sedenie teraz vzrastie o 20 percent, celková prepravná kapacita o takmer 50 percent.

Nechýba v nich ani klimatizácia

Vozidlá typu Škoda-Solaris 24m dopravnému podniku dodáva na základe verejného obstarávania konzorcium firiem Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Solaris Slovakia s.r.o. a Škoda Electric a.s. Nákup financujú z fondov Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Vo výbave trolejbusov nechýba výkonná klimatizácia, najnovšie informačné a bezpečnostné systémy či komfortne navrhnutý interiér. Trolejbusy majú aj batérie dobíjané priamo z trakčnej siete, vďaka ktorým môžu odjazdiť krátke vzdialenosti bez nutnosti pripojenia na trolejové vedenie.

Ako uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo: „Len pár dní potom, čo sme predstavili nové vodíkové autobusy, nové jednosmerné električky a hybridný trolejbus, môžeme dnes v Bratislave privítať aj nový, unikátny 24-metrový dvojkĺbový megatrolejbus, ktorý dopravný podnik zaradí do svojej flotily vôbec ako prvý dopravca v rámci Česka a Slovenska. Veľmi sa z toho teším, že sa nám s vedením dopravného podniku darí takáto veľká obnova a ekologizácia vozidlového parku.“

Predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Martin Rybanský doplnil, že takéto vozidlá už dávno jazdia v niektorých západných metropolách, no ich prevádzka nemá zatiaľ nikde v našich končinách obdobu.

Pri testovaní v decembri 2020 si overili všetky jazdné vlastnosti tohto typu vozidla, ako aj prejazdnosť tratí v rámci bratislavskej trolejbusovej siete. V praxi sa takýto typ trolejbusu v premávke správa podobne ako jednokĺbový, pretože zadná náprava takmer presne kopíruje trajektóriu tej v strednom článku vozidla. Pre ostatných účastníkov cestnej premávky sa tak nič nemení.

Zmena vo fungovaní mestskej hromadnej dopravy

Ako sme ťa už informovali, bratislavská mestská hromadná doprava (MHD) sa od pondelka (4. 9.) vrátila do fungovania podľa rozpisu „pracovný deň – školský rok“, s výnimkou liniek 31, 39, 87, 131 a 184.

Podľa Dopravného podniku Bratislava sa tiež obnoví premávka linky 7. Zmeny súvisia s nástupom vysokoškolského akademického roka, ktorý odštartuje už 17. septembra. Úpravy trás liniek 23, 63 a 96 a školského spoja 14 začali platiť takisto od pondelka, 4. septembra.

Na niektorých linkách sa časové odchody posunú pre lepšiu nadväznosť na zastávke Vlčie Hrdlo. Zmeny sa týkajú aj dopravy na nábreží, kde nová cykloinfraštruktúra spôsobí zmeny organizácie dopravy. Vodičom sa odporúča hľadať alternatívne trasy. Zmeny sa dotknú aj Košickej ulice, ktorá sa znova otvorí v smere na Miletičovu ulicu.

Zdroje: Redakcia, SITA

Najnovšie videá

Trendové videá