Bratislava sa môže tešiť! Na Nivách otvorila predajňu prémiová dánska značka topánok

  • Najudržateľnejšie topánky na Slovensku? V Martine sa už 23 rokov vyrába svetová obuv
  • Dánska značka obuvi je medzi mladými Slovákmi, aj vďaka udržateľným technológiám, čoraz väčším trendom
  • Ecco na Nivách otvorilo novú predajňu s najaktuálnejšími modelmi
eccotopanky
  • Najudržateľnejšie topánky na Slovensku? V Martine sa už 23 rokov vyrába svetová obuv
  • Dánska značka obuvi je medzi mladými Slovákmi, aj vďaka udržateľným technológiám, čoraz väčším trendom
  • Ecco na Nivách otvorilo novú predajňu s najaktuálnejšími modelmi

O udržateľnej móde sa na Slovensku hovorí už roky a v poslednom čase vidíme aj reálne riešenia a zmeny. Už v roku 1998 do Martina dorazila dánska rodinná obuvnícka firma Ecco, zameraná na kvalitnú a dnes aj udržateľnú obuv.

Mesto Martin je príkladom úspešného príbehu – najprv sa v lokálnej fabrike začali šiť zvršky obuvi, potom vyrástla nová hala, ktorá funguje od roku 1999. Slováci boli natoľko šikovní, že k hale raketovým tempom pribúdali nové a nové objekty, od distribučných skladov cez administratívnu budovu až po podnikovú predajňu.

Rekordný rok, podľa denníka SME, Martin zaznamenal v roku 2012, kedy slovenská fabrika zastupovala fabriku v Thajsku, ktorú postihli záplavy. Za rok tak v Martine vyrobili až 4,5 milióna topánok.

Inšpirácia pre ostatné slovenské firmy

Obuvníckym mestom tak na Slovensku nie je už len Partizánske, ale aj Martin. Ecco v metropole Turca oslavuje už 23 rokov a na lokálnu ekonomiku má veľký vplyv. V dvoch školách v Martine ponúka aj duálne vzdelávanie, a to nielen v odboroch súvisiacich s obuvníctvom, no tiež napríklad s mechatronikou.

Pre skúsených inžinierov má Ecco veľa príležitostí, ročne totiž do inovatívnych projektov, technológií a automatizácie, vrátane využitia robotov, investuje milióny eur.

zdroj: Startitup – Ecco v Bratislave otvorilo svoju šiestu predajňu, na Nivách.
Prečo sa značke Ecco tak darí?

Dánska rodinná obuvnícka firma stavia svoje produkty na unikátnej kombinácii štýlu s pohodlím. Na výrobu používajú prvotriedne usne a inovatívne technológie, pričom kladú dôraz na udržateľnosť. Každý úsek výroby prechádza pravidelnou kontrolou.

Dôležitý je aj progresívny prístup, dôraz sa kladie na komplexnú anatómiu ľudského chodidla a prirodzenú polohu a pohyb.

Dizajnové štúdio Ecco sa inšpiruje predovšetkým dánskou prírodou, umením a históriou vlastných overených ikonických dizajnov. Výsledkom sú preto minimalistické kúsky v škandinávskom štýle.

Keďže značka vyznáva princíp slow fashion, marketing svojich kúskov stavia aj na vysokej kvalite a nadčasovom dizajne, vďaka ktorým môžu topánky vydržať pokojne aj roky.

Značka za posledné roky výrazne omladla a okrem nových dizajnov a technológií priniesla napríklad aj spoluprácu s influencermi, vrátane Ivany Gáborík, ktorá sa stala ambasádorkou značky Ecco na sezónu jeseň/zima 2021.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ⠀Ivana Gaborik (@iversanns)

Nivy sa tešia z novej predajne

Ecco v Bratislave práve otvorilo svoju šiestu predajňu – po Auparku, Eurovei a Centrali, Avione a Boroch sa pridáva aj Ecco na Nivách. Dizajnová predajňa prináša to najlepšie z výberu dánskej značky od topánok cez ponožky až po kabelky. Udržateľné slow fashion kúsky vyrobené z prvotriednej kože v predajni dominujú a prvý deň ich predstavovala aj Ivana Gáboríková.

Tá má so značkou Ecco už aj vlastný lookbook ECCO x IVERSANNS, ktorý len dopĺňa čoraz väčšiu snahu značky priblížiť sa mladým ľuďom. Odvážny krok spravili napríklad vo veľmi vydarenej kolekcii Chunky Sneakers, ktorá kombinuje streetwear trendy s kvalitnou casual módou a medzi mladými ľuďmi sa stala obrovským hitom.

Ecco na Nivách nájdeš na 1. poschodí, pár metrov nad vchodom od Nivy Tower (Košická).

Ecco patrí medzi najudržateľnejšie módne značky

Ecco ide dobrým príkladom a investuje milióny eur do udržateľnosti a nových technológií. Obrovským úspechom je napríklad technológia DriTan™, na ktorej spoločnosť pracovala 5 rokov, výrazne znižuje množstvo vody použitej pri tradičnom činení (farbení) usní vďaka tomu, že počas hlavného procesu činenia využíva prirodzenú vlhkosť v usni. Na každej usni teraz Ecco ušetrí vyše 20 litrov vody – zhruba 1 l na pár topánok a to s ešte kvalitnejším výsledkom.

Keďže spoločnosť pri činení spotrebuje až 1,25 milióna koží ročne, ušetrí až 25 miliónov litrov vody každý rok – dostatok vody pre 9 000 ľudí. Nejde pritom len o vodu, činenie bolo zodpovedné za obrovské množstvá kalu a usadenín, ktoré zvyčajne končili na skládkach. Ecco o týchto témach hovorí otvorene, snaží sa motivovať celý trh a vďaka novým inováciám vyprodukuje až o 600 ton odpadu menej.

„Ako každá spoločnosť, ktorá sa zaujíma o udržateľnosť, v Ecco sme boli znepokojení množstvom vody, ktoré sme míňali,“ vysvetľuje Patrícia Fereková, zastupujúca oddelenie marketingu na Slovensku. „Vyžadovalo to výskum, investície, vedu, know-how, veľa zručností a 5 rokov práce. Výsledkom je práve technológia DriTan™, ktorá využíva vodu priamo v koži namiesto toho, aby sme míňali vzácne prírodné zdroje.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie