Bratislavský dopravný podnik chce komunikovať s cestujúcimi cez Twitter

  • DPB chce intenzívnejšie informovať o svojich novinkách
  • Po náraste svojich instagramových sledovateľov by radi šírili svoje novinky prostredníctvom Twitteru
  • #mamespolocnyciel je iniciatíva, vďaka ktorej reagujú na požiadavky cestujúcich
zdroj: TASR/unsplash
  • DPB chce intenzívnejšie informovať o svojich novinkách
  • Po náraste svojich instagramových sledovateľov by radi šírili svoje novinky prostredníctvom Twitteru
  • #mamespolocnyciel je iniciatíva, vďaka ktorej reagujú na požiadavky cestujúcich

Dopravný podnik hlavného mesta chce informovať cestujúcich o všetkých aktuálnych zmenách veľmi promptne a hlavne vecne. Po dlhodobejších prieskumoch a skúsenostiach na Facebooku zistili, že upozornenia, správy a informácie sa nezverejňujú až tak rýchlo, ako by mali, a mnohokrát sa stáva, že problém sa vyrieši skôr, než sa o ňom cestujúci reálne dozvie.

Cítime, že Facebook pre tento účel nie je úplne ideálna platforma. Twitter je na tom oveľa lepšie. I keď aj on si prešiel zmenami algoritmov, stále je považovaný za ‚realtime’ platformu. Nevýhodou je, že je na ňom menej ľudí, ale zase sú to pravidelní používatelia, ale odhadujem, že zo slovenských twitteristov je možno aj polovica z Bratislavy. A skvelou funkciou sú notifikácie, ktoré na rozdiel od Facebooku fungujú spoľahlivo a rýchlo,“ informuje Matej Michlík, vedúci odboru maketingu a komunikácie DPB a.s.

Na Facebooku sa naďalej budú objavovať všetky významnejšie informácie. „Minútové“ výpadky však budú zverejňované iba na Twitteri. Matej Michlík dodáva, že technologický rozvoj bratislavského Dopravného podniku týmto krokom určite neskončí. „Čím nenarážam na skoré spustenie aj nášho LinkedInu,“ dodáva k zmenám v online komunikácii.

View this post on Instagram

CHYSTÁME ĎALŠIE NOVINKY👍 Máme za sebou krásny míľnik. Priamo na dni otvorených dverí sme na našom Facebooku privítali jubilejného 1️⃣1️⃣1️⃣1️⃣1️⃣. fanúšika. Nový manažment DPB sa okrem reálneho zlepšovania kvality MHD začal sústreďovať aj na zlepšenie komunikácie smerom k našim zákazníkom. Uvedomujeme si, že nie vždy je všetko ideálne a vieme, že komunikácia je dôležitý faktor toho, ako MHD vnímate. Aj preto pracujeme na tom, aby sa z nášho Facebooku stal dôležitý informačný kanál, kde sa dozviete všetky aktuality z prevádzky MHD. Počet sledovateľov na sociálnych sieťach sa nám začal po 8 rokoch rapídne zvyšovať a denne na FB privítame až o 1200 % viac nových členov než v minulosti. Na Instagrame sa nám počet sledovateľov za posledné dva mesiace takmer zdvojnásobil. V rámci projektu #mamespolocnyciel ste nám do správ začali posielať stovky tipov na zlepšenie, pričom všetkými sa reálne zaoberáme a na ich základe sme už posilnili električky🚋, ktoré začínajú na najvyťaženejších tratiach jazdiť častejšie ako metro v zahraničí, či upravili prevádzku na ďalších linkách a pridali nové zastávky.🚌 Aby ste boli o všetkom informovaní v reálnom čase a vedeli, čo robiť, keď sa v meste niečo stane, čoskoro spustíme aj Twitter🐦, kde sa o všetkom dozviete ako prví. A dovtedy vám odporúčame zapnúť si na FB notifikácie, alebo funkciu See First – spoznáte ju podľa modrej hviezdičky a naše príspevky budete mať po otvorení Facebooku vždy medzi prvými. #mamespolocnyciel #mhd #dpb #dopravnypodnik #skoda #29t #30t #forcity #elektricka #tram #tramvaj

A post shared by Dopravný podnik Bratislava (@dpbratislava) on

Na Twitteri má DPB už pripravený účet

Vedenie DPB sľubuje, že odštartujú každú chvíľu. Okrem aktuálnych informácií z premávky chcú informovať aj o plánovaných výlukách a zmenách či všetkých aktualitách. „Radi cez retweety nadviažeme partnerstvá aj s inými inštitúciami a fanúšikmi,“ dopĺňa rozšírenie poľa pôsobnosti Michlík.

Ak chceš byť pri tom, sleduj instagramové alebo facebookové konto DPB. Okrem iného vznikla iniciatíva s názvom Máme spoločný cieľ, vďaka ktorej sa hashtag premenil na informačnú platformu plnú fotiek, aktualít, notifikácií či krátkych príspevkov od samotného vedenia alebo aj cestujúcich. Preto všetky zmeny zatiaľ hľadaj práve tam.

1000 nových fanúšikov za týždeň

Tým, že komunikácia na sociálnych sieťach sa zintenzívnila, publikujú stories a riešia podnety aj v komentároch a správach, ktoré obdržia cez Messenger a ich komunita rastie veľmi významne.

Nedávno toto tempo bolo takmer tisíc nových fanúšikov za týždeň a tento nárast pokračuje v tisíckach percent oproti minulosti. Krásna náhoda sa stala počas nášho Dňa otvorených dverí 21. septembra, kedy sme privítali fanúšika s poradovým číslom 11 111. Nijako sme to nemanipulovali, bolo to naozaj prekvapenie. Hoci sme pochopiteľne vedeli, že to príde, a tak sme niektoré vozidlá na tejto akcii vybavili nápismi „11 111“,“ prezradil pre Startitup M. Michlík.

Na porovnanie, pražský dopravný podnik pred pár dňami dosiahol 20.000 fanúšikov. Bratislava je však oproti Prahe neporovnateľne menšia. A budúci rok MHD v Bratislave oslávi už 125 rokov!

Zdroj: TASR

 

Najnovšie video