Bratislavský kraj čelí dopravnému peklu. Vlaky sú preplnené a autobus s defektom ťa možno vysadí v strede cesty, ak vôbec príde

  • Cestovanie z a do Bratislavy je v špičke peklom. Útechu nenájdeš v autobusoch ani vo vlakoch
  • Hromadná doprava je často preplnená do posledného milimetra. Kde je pandémia, pýtajú sa cestujúci
  • K cestujúcim prišiel autobus, ktorý mal poloprázdnu pneumatiku. Dispečer vodičovi prikázal ísť
  • Kontaktovali sme Železničnú spoločnosť Slovensko aj spoločnosť Arriva
Facebook/Nekŕmte nás odpadom, osobný archív respondenta
  • Cestovanie z a do Bratislavy je v špičke peklom. Útechu nenájdeš v autobusoch ani vo vlakoch
  • Hromadná doprava je často preplnená do posledného milimetra. Kde je pandémia, pýtajú sa cestujúci
  • K cestujúcim prišiel autobus, ktorý mal poloprázdnu pneumatiku. Dispečer vodičovi prikázal ísť
  • Kontaktovali sme Železničnú spoločnosť Slovensko aj spoločnosť Arriva

Len málokto, kto do Bratislavy dochádza, by prehlásil, že je s novým dopravcom spokojný. Problémy začali hneď v prvý deň, na niektorých linkách vtedy nešlo aj napriek veľkorysým sľubom viac než 75 % spojov. Tak vyzeral nástup Arrivy. Situácia nie je ideálna ani dnes, teda skoro dva mesiace od spustenia ich prevádzky.

Cestujúci v Bratislavskom kraji čelia často neľahkým ránam aj poobediam. V špičke sú na nevydržanie preplnené autobusy aj vlaky. Ľudia sa najmä na sociálnych sieťach pýtajú, kde je pandémia a prečo situácia nikoho nezaujíma.

Problémy sa hrnú

Arriva pre cestujúcich vytvára denné cestovné poriadky, bežne deň vopred, ktoré však často neodrážajú ich potreby. Do dňa príde len zopár autobusov a niektoré chodia s troma ľuďmi, zatiaľ čo sú iné úplne preplnené.

Problém sa snažila župa spolu s Arrivou vyriešiť ilavským subdodávateľom, ktorý prispel dvadsiatimi minivanmi. Jeden z nich má kapacitu pre šiestich cestujúcich. Chodia v trojiciach, a teda unesú 18 ľudí. Bežný autobus by ich zvládol vziať približne 80.

Aktuálne však najžiadanejšie spoje, ak príde normálny autobus, chodia s omnoho väčšími počtami cestujúcich, a to aj napriek pandémii. Podobnému problému nečelí len Arriva, ale aj Železničná spoločnosť Slovenskej republiky.

„Kde je pandémia?“

Na situáciu upozornila aj stránka „Nekŕmte nás odpadom“, ktorú nájdeš na Facebooku. Slovo dáva cestujúcim, ktorí nešetria kritikou a ako dôkaz posielajú fotografie.

„Takto cestujeme z Dunajskej Stredy do Bratislavy. Údajne máme pandémiu a zákaz zhromažďovania nad 6 osôb, tak predpokladám, že všetci z tohto vlaku sú z jednej domácnosti,“ píše ironicky cestujúci z dňa 11.1.

Od Vás: Takto cestujeme z Dunajskej Stredy do Bratislavy údajne máme pandémiu a zákaz hromazdovania nad 6 osôb tak predpokladaná že všetcia z tohto vlaku sú z jednej domácnosti

Posted by Nekŕmte nás odpadom on Tuesday, January 11, 2022

Hneď na druhý deň, 12.1., sa sťažoval iný cestujúci: „Tak bez tretej dávky sa už na mnohé akcie nedostaneme. A potom je tu verejná doprava,“ píše. „Aj dnešná jazda z Dunajskej Stredy do Bratislavy bola naozaj zážitok. Máme pandémiu a všade chcú zaviesť OP+, ale že takto cestujeme ako sardinky, to nikoho nezaujíma.“

Autobusový dopravca Arriva však deklaruje, že je pripravený aj na očakávaný príchod omikronovej pandemickej vlny. Všetky opatrenia bude zavádzať na základe vyhlášok odborníkov v oblasti zdravotníctva. Na cestujúcich apeluje, aby dodržiavali protipandemické opatrenia v záujme ochrany svojho zdravia i zdravia zamestnancov dopravcu.

Od Vás: Tak bez tretej dávky sa už na mnohé akcie nedostaneme. A potom je tu verejná doprava. Aj dnešna jazda z…

Posted by Nekŕmte nás odpadom on Wednesday, January 12, 2022

Problémy nekončia

Rušňovodičov je jednoducho málo, vysvetľuje Železničná spoločnosť Slovensko. V týždni od 10.1. do 16.1. preto museli odrieknuť dokopy 78 vlakov, hovorí pre Startitup Tomáš Kováč, hovorca ZSSK.

Výpadky sa týkajú úsekov Trnava – Bratislava – Kúty, Pezinok – Bratislava – Malacky, Bratislava – Senec – Nové Zámky/Galanta a Bratislava – Komárno. „Už od budúceho týždňa by však malo nastať zlepšenie práve na najvyťaženejšej regionálnej trati, Bratislava – Komárno, kde by sa odriekanie vlakov malo úplne minimalizovať,“ tvrdí Kováč.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Facebook/Nekŕmte nás odpadom

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá