Bratislavský Roxor vďaka burgrom presiahol tržby 1,2 milióna eur. Skoro celý zisk mu však berú donáškové služby

  • Značka Roxor si aj cez krízový rok dokázala udržať naozaj slušné tržby
  • O zisk sa však musela z veľkej časti podeliť s donáškovými službami
archív Roxor
  • Značka Roxor si aj cez krízový rok dokázala udržať naozaj slušné tržby
  • O zisk sa však musela z veľkej časti podeliť s donáškovými službami

Bratislavský Roxor netreba žiadnemu milovníkovi burgrov obzvlášť predstavovať. Hviezda bratislavskej burgrovej scény, za ktorou stoja Michal Ščevlík a Tomáš Môcik, prekvapila aj počas pandemického roka.

Zatiaľ čo mnohé gastro prevádzky doslova bojujú o prežitie, Roxor-u sa podarilo za rok 2020 dosiahnuť tržby presahujúce 1 milión eur. Tržby spoločnosti narástli spolu o 14 % na 1,206 milióna. Čo sa týka zisku, v tomto smere Roxor poklesol o 68 %. Z minuloročných viac ako 23-tisíc eur sa prepadol na 7 481 eur.

zdroj: Finstat

„Zásluhu na tom má hlavne to, že sme začali variť aj v pondelky. Táto zmena prišla v marci roku 2020, hneď ako sa na Slovensku objavili prvé prípady koronavírusu, a my sme prešli na donáškový systém. Aj keď mierny rast tržieb vyzerá dobre, treba povedať, že ziskovo sme sa prepadli. Pripisujeme to províziám donáškových služieb,“ objasnil pre Startitup Michal Ščevlík.

zdroj: Finstat

Michal však očakáva, že aj po odznení pandémie bude prevádzka naďalej s donáškovými službami spolupracovať.Nie sme tým veľmi nadšení, ale veľa ľudí si na tento komfort donášky zvykne, a bude ho využívať aj po pandémii. Myslím si, že aj bez pandémie by tento trend rástol. Určite to bude súčasť väčšiny reštaurácií aj v budúcnosti. Okrem toho by sme radi ponechali výrobu vlastných dezertov,“ objasnil.

Uverejnil používateľ Roxor BRGR & BEER Sobota 24. októbra 2020

Tržby cez donáškové služby podľa jeho slov tvorili niektoré mesiace aj viac ako 60 % všetkých objednávok. „Našťastie sme mali stále dostatok objednávok na osobný odber, alebo cez našich vlastných kuriérov. Práve tieto objednávky nás chránili pred nutnosťou prepúšťať zamestnancov.“

Veľa ľudí si podľa neho uvedomuje, že keď si objednajú priamo cez reštauráciu, ostávajú všetky peniaze priamo im, na rozdiel od donáškových služieb, kde sa provízie hýbu okolo 30 %. Je to skoro na hranici rentability. „Kvázi nám berú celý zisk, no je to určitá forma záchrany,“ tvrdí.

Uverejnil používateľ Roxor BRGR & BEER Utorok 12. marca 2019

Väčšina konceptov gastro prevádzok nie je stavaná na spoluprácu s donáškovými službami, výnimkou nebol ani Roxor.„Dlhodobo je takýto pomer objednávok ekonomicky neudržateľný. Ak by táto situácia trvala rádovo roky, museli by sme prejsť na iný systém práce.“

Čo sa týka podnikateľských plánov Roxoru na najbližšie roky, tie sú jasné. Spoločnosť najbližšie mesiace až roky čaká konsolidácia financií po bolestivej pandémii. V Roxore sú však optimisti a veria, že ľudia budú podporovať gastro prevádzky s veľkou radosťou.

Zatiaľ nevedia, ako dlho im bude trvať dostať sa na stav pred pandémiou. Najbližšie voľné peniaze použijú na opravy ich priestorov a strojov. Rovnako by chceli pokračovať v zlepšovaní zamestnaneckých podmienok, nakoľko ich považujú za ich najcennejšiu časť biznisu. 

Už aj pizza

Pozornosť majiteľov Roxoru sa však najnovšie točí aj okolo nového produktu. Zákazníkom predstavili značku Oggi pizza, ktorá je akýmsi pop-upom Roxoru. Ceny pizze sa tu pohybujú od 6,50 do 9 eur.

„Náš interiér v Roxore je kvôli koronavírusu dlhodobo zatvorený, využívame ho hlavne ako sklad. Hygienicky vybavenú časť za barom sme od začiatku začali využívať na produkciu dezertov, ale stále to bolo len na pár hodín do týždňa. Už pár rokov nám behá po rozume pizzeria a tieto dve veci do seba zrazu pekne zapadli, prezradil Michal.

Uverejnil používateľ Oggi Pizza Sobota 10. apríla 2021

Jedného dňa sa rozhodli zohnať pec a na druhý deň už z nej liezli pizze. Koncept nazvali Oggi Pizza z talianskeho „oggi” – dnes. Pri tomto počine vychádzali z pandemickej situácie, kedy sa opatrenia menili na dennej báze a človek si nemohol byť istý ani svojimi plánmi na najbližšie dni.

„Zatiaľ je to pop-up a hneď ako sa otvoria interiéry, Oggi Pizza sa rozplynie tak, ako vznikla. Jedine, že by sa nám podarilo nájsť jej nejaký šikovný priestor,“ dodáva Michal.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech